«مسابقه هفته» در دهه 70 یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون بود

از کی بپرسم؟

10 سال از خاموشی منوچهر نوذری گذشت

دیروز مراسم دهمین سالگرد درگذشت منوچهر نوذری برگزار شد. این هنرمند عرصه بازیگری، دوبله و رادیو در سال 1315 در قزوین متولد شد و در شانزدهم آذر سال 84 به دلیل بیماری از دنیا رفت.
کد خبر: ۷۴۷۰۱۴

به گزارش فارس، مرحوم نوذری حدود نیم قرن در حوزه‌های مختلف هنری فعالیت داشت. پدرش حسابدار و نقاش قالی و اهل کاشان بود. او فعالیت هنری خود را در سال 1332 آغاز کرد و از اولین گویندگان تاریخ دوبله در ایران بود.

خودش در روزهای پایانی عمرش در بیمارستان گفته بود: من اولین کسی بودم که در تلویزیون ایران مقابل دوربین رفتم و گفتم نام جعبه‌ای که تصویر من را در آن می‌بینید تلویزیون است.البته درباره حضور منوچهر نوذری و راهیابی‌اش به دنیای هنر هوشنگ لطیف‌پور از نخستین دوبلورهای کشورمان به فارس گفته بود: یک‌بار یکی از دوستانم از من خواست تا به مدرسه‌ای بروم و از بچه‌های این دبیرستان پسرانه تست صدا بگیرم. من هم رفتم. به نظرم هیچ‌کدام توانمند نبودند. فقط یک پسر بود که کار فوق‌العاده‌ای داشت. او خیلی ماهر بود و اجرا و بازیگری می‌کرد. به دوستم گفتم این پسر استعداد فوق‌العاده‌ای دارد و از او خواستم تا وی را به واحد دوبله معرفی کند. فکر می‌کنید او چه کسی بود؟ منوچهر نوذری... یک جوان بااستعداد که بعدا در کارش بسیار خوش درخشید. برنامه «مسابقه هفته» از معدود برنامه‌ها و مسابقات تلویزیونی است که در طول پخش خود همواره مخاطب داشت و جمله معروف «از کی بپرسم» مرحوم نوذری بعد از گذشت این سال‌ها هنوز از خاطر مردم نرفته است. مرحوم نوذری در اواخر عمرش مدتی هم اجرای برنامه‌ «صندلی داغ» را بر عهده داشت. از آخرین کارهای او هم می‌توان به برنامه‌ رادیویی «پنجشنبه شنیدنی» اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها