آرسنال با تعلل سرمربی فرانسوی‌اش در راه جذب بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیا ناکام ماند

جای خالی ستاره‌ها

آرسنال در طول سال‌های گذشته همانقدر که برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی لیگ برتر تلاش می‌کرد به همان میزان برای تسویه بدهی‌های خود به تکاپو افتاد. این باشگاه لندنی که در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر از حد و اندازه‌های یک مدعی عنوان قهرمانی دور افتاده است، باشگاهی به شمار می‌رود که در سال‌های گذشته کمتر ستاره بزرگی را به خدمت گرفته است، اما همین آرسنال با وجود همه مشکلات مالی‌اش کانون قابل توجهی برای بزرگ‌ترین ستاره‌های بزرگ دنیا محسوب می‌شد. شاید باورش مشکل باشد که برخی از بزرگ‌ترین ستاره‌های کنونی دنیای فوتبال در آستانه پیوستن به آرسنال قرار داشتند. در واقع هیچ باشگاهی به اندازه آرسنال به ستاره‌ها و نوابغ بزرگ دنیای فوتبال نزدیک نبوده و آنها را در تیررس قرار نداده است. شگفت‌آور این‌که حتی باشگاه‌هایی نظیر رئال مادرید و بارسلونا تا این اندازه روی بزرگ‌ترین ستاره‌های بزرگ دنیا دست نگذاشته‌اند، اما وقتی هیچ کدام از اهداف مربوط به جذب بازیکنان بزرگ تحقق نیافته است چه سودی داشته است؟ برخی ستاره‌هایی که با پیشنهاد جدی آرسنال روبه‌رو شدند ترجیح دادند در تیم‌های خود باقی بمانند و برخی دیگر سرنوشت دیگری پیدا کردند. آرسنال با جذب این شاه ماهی‌ها می‌توانست یک تیم کهکشانی دیگر در دنیای فوتبال باشد و قدرتی مضاعف پیدا کند، اما تعلل‌های آرسن ونگر سرمربی فرانسوی آرسنال از یک سو و جیب خالی مسئولان باشگاه آرسنالی از سوی دیگر باعث شد تا رویای هواداران این تیم برای در اختیار داشتن بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیای فوتبال نقش برآب شود. البته در سال‌های اخیر بازیکنان بزرگی مانند مسوت اوزیل راهی آرسنال شده‌اند، اما به نظر می‌آید ستاره‌هایی از این دست برای توپچی‌ها کافی نبوده‌اند، زیرا اگر این‌طور نبود ونگر، شاگردانش و هواداران آرسنال سال‌ها در حسرت تصاحب قهرمانی لیگ برتر باقی نمی‌ماندند. آنچه در ادامه می‌آید گزارشی از بازیکنانی است که در آستانه پیوستن به آرسنال قرار داشتند یا این‌که با پیشنهاد توپچی‌ها روبه‌رو شدند، اما ترجیح دادند در تیم‌هایشان باقی بمانند. ناکامی آرسنال در لیگ برتر انگلیس در سال‌های اخیر را باید به همین پروسه ناکام جذب ستاره‌های نامدار ارتباط داد.
کد خبر: ۷۴۵۶۰۲

لیونل مسی (بارسلونا)

مسی در آرسنال؟ چه کسی تصور حضور نابغه آرژانتینی را در آرسنال می‌کند؟ مسی پنج سال پیش مد نظر آرسن ونگر قرار گرفت. حتی قرار شد جنبه‌های مالی جذب این بازیکن گرانقیمت از منابع مختلف تامین شود، اما این خود مسی بود که حاضر نشد کاتالان‌ها را ترک کند و اتفاقا تصمیم خوبی هم گرفت. آرسن ونگر در این‌باره می‌گوید آرسنال پیشنهاد خود را ارائه داده بود و شاید هر بازیکن دیگری به جای مسی بود قبول می‌کرد، اما او نپذیرفت چرا که در بارسلونا راحت بود.

کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)

فقط یک گام تا امضای قرارداد با کریستیانو رونالدو ـ ستاره‌ای که اکنون در دنیای فوتبال یکه‌تازی می‌کند ـ باقی‌مانده بود. کریستیانو پیش از آن که به منچستریونایتد برود مد نظر آرسنال قرار داشت. ونگر براحتی می‌توانست یکی از برترین بازیکنان کنونی دنیای فوتبال را در اختیار بگیرد، اما تعلل بیش از حد او باعث شد این ستاره پرتغالی و آینده‌دار به همین راحتی از دست توپچی‌های لندن برود. ونگر اکنون از دست دادن رونالدو را بزرگ‌ترین افسوس زندگی فوتبالی‌اش می‌داند.

پل پوگبا (یوونتوس)

هنگامی که فرگوسن تصمیم قطعی خود را برای فروش پل پوگبای نوجوان و فرانسوی گرفت، آرسنال پیشقدم شد تا این پدیده فرانسوی را به خدمت بگیرد، اما باز هم تعلل و تردید ونگر کار را خراب کرد. پوگبا به سرعت به یوونتوس فروخته شد، این در حالی است که آرسنال فقط یک گام تا امضای قرارداد با این ملی‌پوش فرانسوی فاصله داشت. پوگبا اکنون در یوونتوس ستاره است و هواخواهان زیادی در سراسر اروپا دارد.

دیه‌گو کاستا (چلسی)

مردی که اکنون در جدول گلزنان لیگ برتر با پیراهن چلسی یکه‌تاز است خیلی راحت از دست چلسی رفت.

در واقع زمانی که چلسی در اواسط فصل گذشته خواهان به خدمت‌گیری این مهاجم تیم ملی اسپانیا شد که در خط حمله آتلتیکومادرید می‌درخشید و گل می‌زد، آرسنال هم به طور همزمان و با پیشنهاد مالی تقریبا برابر و مشابه با چلسی درصدد جذب وی بود، اما این‌بار ونگر مقصر نبود چرا که مدیران باشگاه آرسنال در ارزیابی‌های مالی خود برای جذب این بازیکن بسیار تعلل کردند تا کاستا آبی‌پوش شود.

ادن هازارد (چلسی)

برای جذب این ستاره بلژیکی نه مدیران آرسنال مقصر بودند، نه آرسن ونگر. آنچه مانع حضور هازارد در آرسنال شد به قدرت مالی چلسی برمی‌گردد. ونگر و آرسنال این ستاره را می‌خواستند، اما توان رقابت با باشگاه پولداری مانند چلسی را نداشتند.

زلاتان ابراهیموویچ (پاری سن ژرمن)

مهاجم کنونی و محبوب این روزهای پاری سن ژرمن زمانی که فقط 16 سال داشت با یک پیشنهاد فوق‌العاده از سوی آرسنال روبه‌رو شد. ونگر از او خواسته بود به تمرینات آرسنال بیاید تا در صورت تائید توانایی‌های فنی او قرارداد ببندد، اما این خود زلاتان بود که نخواست به آرسنال برود.

گرت بیل (رئال مادرید)

گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال هم می‌توانست آرسنالی شود. او نیز در یک قدمی پیوستن به آرسنال قرار داشت، اما حضور بازیکنی مثل اشلی کول در ترکیب تیم باعث شد ونگر پشیمان شود. سرمربی فرانسوی آرسنال اعتقاد داشت که بیل نباید به عنوان هافبک بازی کند بنابراین به درد او نمی‌خورد. بیل هم اکنون یکی از برترین هافبک‌های جهان است.

لوئیس سوارز (بارسلونا)

زمانی که سوارز به دلیل گاز گرفتن بازوی مدافع چلسی بشدت تحت فشار رسانه‌ها قرار گرفته بود و جدایی‌اش از لیورپول قطعی به نظر می‌رسید اخباری مبنی بر حضور وی در آرسنال به گوش می‌رسید، اما ونگر روی این یکی هم تردید زیادی داشت و پیش از آن که با تفکرات خود به نتیجه‌ای برسد سوارز راهی بارسلونا شد.

یحیی توره (منچسترسیتی)

ونگر از دست دادن یحیی توره را یکی دیگر از افسوس‌های فوتبالی خود معرفی می‌کند. آرسنال با این بازیکن به توافق نرسید، این در حالی است که مرد فرانسوی تاکید زیادی روی جذب این بازیکن داشت. توره در منچستر سیتی اکنون یک ستاره تمام عیار است.

جرارد پیکه (بارسلونا)

آرسنال یک دهه پیش به طور همزمان به پیکه، مسی و فابرگاس پیشنهاد داد، اما در نهایت تنها بازیکنی که به آرسنال پیوست فابرگاس بود. پیکه از نظر فنی مورد تائید آرسنال قرار نگرفت!

دیدیه دروگبا (چلسی)

ونگر بابت از دست دادن این بازیکن هم خود را سرزنش می‌کند. از دست دادن دروگبا هم حاصل تعلل‌های بیهوده ونگر بود. دروگبا بعدها به چلسی پیوست و چنان به بازیکن درجه یکی تبدیل شد که اکنون به عنوان برترین بازیکن تاریخ این باشگاه معرفی می‌شود.

سسک فابرگاس (چلسی)

فابرگاس سابقه بازی کردن در آرسنال را دارد. این هافبک اسپانیایی پس از جدایی از آرسنال به بارسلونا رفت و پس از پشت سر گذاشتن یک دوره درخشان به لیگ برتر انگلیس بازگشت البته نه به آرسنال که این بار به چلسی. خرید مسوت اوزیل باعث شد ستاره بزرگی از دست آرسنال برود.

سایت گل ‌‌/‌‌ مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها