دختری ۲۰ ساله هستم. مدتی است که متوجه شده‌ام پدر ۴۵ ساله‌ام از طریق پیامک با یک خانم دیگر ارتباط دارد. نمی‌توانم این موضوع را به مادرم بگویم، می‌ترسم کارشان به جدایی بکشد. باید چه کار کنم؟
کد خبر: ۷۳۱۵۸۵
نگرانی دختر از پیامکبازی پدر با یک خانم غریبه

جام جم سرا به نقل از خراسان: نگرانی و آشفتگی ذهنی شما کاملا طبیعی است. شما به عنوان یکی از اعضای خانواده در جایگاهی هستید که باید نگران آینده رابطه والدینتان باشید. با این حال در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود، می‌تواند با توجه به شرایط کنونی شما، راهنمای مناسبی برای بهترین واکنش از سوی شما باشد.


شاید مادرتان خبر داشته باشد

به یاد داشته باشید در زندگی مشترک و پس از گذشت زمان و به دست آوردن شناخت کافی زوجین از یکدیگر، زن و شوهر‌ها در درک و شناسایی احساسات همسرشان بخوبی عمل می‌کنند. به عبارت دیگر، زن و شوهر‌ها می‌توانند تشخیص دهند همسرشان در حال حاضر نگران است، خسته است، در محل کارش اتفاقی افتاده و یا... توجه داشته باشید که بخصوص در مواردی همچون خیانت‌های زناشویی، زنان می‌توانند این مشکل را حل کنند و از حضور زنی دیگر در زندگی شوهرشان آگاه شوند. پس در صورتی که این موضوع جدی باشد، به احتمال زیاد مادرتان پیش از اینکه شما متوجه موضوع شوید، این را درک و مسلما برای حل آن فکر کرده است؛ بنابراین از مطلع کردن دیگران در این زمینه، حتما بپرهیزید.


از یکی از بزرگان فامیل کمک بگیرید

اگر ارتباط پدر ومادرتان به هر دلیلی مناسب و مطلوب نیست، بدین معنا که در بیشتر مواقع با هم اختلاف نظر دارند و حتی گاهی قهر می‌کنند، باید بدانید که شرایط برای ارتباط پدرتان با شخص سوم دور از ذهن نیست. با این حال و در صورتی که مشکلات والدینتان به طور ریشه‌ای حل نشود، چه بسا عواقب نامناسب این موضوع دامنه بیشتری پیدا کند. اگر این طور است از یکی از اشخاصی که مورد اعتماد والدینتان است و همچنین می‌تواند نقشی موثر ایفا کند، بخواهید که با والدینتان صحبت کند تا آن‌ها را برای حل مشکلاتشان به طور ریشه‌ای راهنمایی کند.
به یاد داشته باشید اصل حفظ اسرار خانواده و بیان نکردن ذهنیات خودتان برای افرادی که از آن‌ها درخواست کمک می‌کنید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


به والدینتان اعتماد کنید

با این حال من به شما توصیه می‌کنم که حل این موضوع را به والدینتان واگذار و به آن‌ها اعتماد کنید. به طور قطع با توجه به‌شناختی که والدینتان از یکدیگر دارند، می‌توانند این موضوع را حل کنند. در انتها به یاد داشته باشید، شما فرزند این خانواده هستید؛ بنابراین همانند یک فرزند رفتار و سعی کنید وارد حوزه ارتباط والدینتان با یکدیگر نشوید و بیش از حد در این مسئله ماجراجویی نکنید. آن‌ها به طور حتم می‌توانند مشکلات را حل کنند و در حفظ زندگی مشترکشان گام بردارند. (سیمین قربانی - کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
مرسده
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
۰
۰
سلام خسته نباشید . من هم همین مشكل رو در باره مادرم دارم . می دونم مرتب با مردی غریبه پیامك می فرسته و تو وایبر با اون حرف می زنه . خیلی ناراحتم نمی دونم چه كار كنم . جرات ندارم به كسی بگم این موضوع رو
یارانه بگیر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
۰
۰
سلام. مادر همسرم نزدیك 7 سال پیش در سن 53 سالگی درگذشت. پدر همسرم كه 68 سال سن داره در طول این مدت حاضر به ازدواج مجدد نشد. الان مدتیه كه با یك زن سی ساله كه همسر و دو فرزند داره و اهل استان فارس هستند به صورت تلفنی و پیامكی در ارتباطه و این ارتباط مایه ی آشفتگی ذهنی همسرم و اطرافیان نزدیك شده. به نظر شما چطور میشه از ادامه ی این راه جلوگیری كرد؟.
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
۰
۰
خوب پدر و مادرها هم دل دارند
نام پروین شاهی
United States
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
۰
۰
اینجور مردو زنها باید سری اعدام بشن تا فساد كم بشه ابروی ایرانو بردن
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
۰
۰
طرف ایفون رو بر عكس دست گرفته داره تماس می گیره.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
۰
۰
آخرش نگاه كردن به سریال های مبتذل شبكه های فارسی زبان كار دست خونواده ها میده .......... میگی نه نگاه كن ...
سیمین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
۰
۰
اینم شد راهنمایی؟بزاره وقتی اون زن حسابی تو ذهن پدرش رخنه كرد وپدرش دل بسته زن شد بعد بزنن تو سرشون
اونوقت پدرش هم با كمال ناباوری وبی شرمی بگه كار از كار گذشته و نمی تونم ولش كنم .نه؟فراموش نكنید اینها مسائلی نیستن كه صبوری بطلبن.این مسائل رو باید در نطفه خفه كرد.اون كسی كه حرمت شكسته پدر خانوادس پس باید از اشتباهش مطلع بشه(حتی اگر رفتارهای مادر باعث این گریز شده باشه باز هم پدر حق انجام این كار رو نداره)
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها