رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده از سرریز شدن آب تالاب سلدوز این شهرستان به‌دنبال بارندگی‌های اخیر در آذربایجان غربی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۱۴۴۷

فرامرز سفری افزود: بارندگی‌های مطلوب چند هفته اخیر حجم آب تالاب سلدوز را به میزان 30 درصد افزایش داده و موجب سرریز شدن آب آن به طرف دریاچه ارومیه شد.

به گزارش ایرنا، وی گفت: آب این تالاب از زهکش‌های اطراف و بارندگی‌های فصلی تامین می‌شود که با افزایش حجم بارندگی‌ها و انتقال آن به این تالاب، هم‌اکنون آب این تالاب در بالاترین حجم خود قرار دارد. سفری یادآور شد: مهیا شدن شرایط زیستی در این تالاب که بیش از 300 هکتار مساحت دارد موجب شده تا بیش از چند هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر در یک هفته اخیر وارد این تالاب شوند.وی گفت: بارندگی‌های مناسب اخیر همچنین موجب احیا شدن تالاب آق‌قلعه این شهرستان و حضور انواع پرندگان مهاجر و بومی در این تالاب نیز شده است.سفری اضافه کرد: با افزایش حجم آب رودخانه‌های این شهرستان پیش‌بینی شده است با انتقال آب از رودخانه گدارچای، بخشی از آب این رودخانه به تالاب‌های درگه‌سنگی و طالقان این شهرستان نیز انتقال پیدا کند.

شهرستان نقده با داشتن سه تالاب بین‌المللی سیران‌گلی (درگه‌سنگی)، حسنلو، یادگارلو و همچنین مناطق شکار ممنوع و چند تالاب فصلی و دائم از مکان‌های مهم مهاجرت انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی در جنوب آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود. نقده در جنوب آذربایجان‌غربی و صد کیلومتری مرکز استان واقع شده است.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها