حسین سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون که در سریال رهایی به کارگردانی مسعود تکاور حضور دارد، بیماری عصبی این شخصیت را برگ برنده این نقش دانست.
کد خبر: ۷۲۷۷۶۸
تیک‌های عصبی سرباز وظیفه «زخم»

حسین سلیمانی که نقش سرباز وظیفه نیروی انتظامی را در سریال رهایی که این روزها از شبکه دو پخش می‌شود، بازی می‌کند درباره این نقش گفت: من در رهایی نقش سربازی به نام فرید را بازی می‌کنم که هم‌خدمتی خود را در یک درگیری از پیش تعریف شده، با چاقو مجروح کرده و او را به بیمارستان آورده است. در این بیمارستان رامتین خداپناهی که نقش مسئول یگان خدمتی فرید را بازی می‌کند به کل حادثه و بخصوص رفتارهای فرید مشکوک می‌شود و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود. او معتقد است که فرید دوست خود را با چاقو به قتل رسانده است. این داستان موازی با داستان گروگانگیری و زندگی فرمانده نوپو پیش می‌رود و در جایی به داستان اصلی سریال که همان گروگانگیری است، نزدیک می‌شود.

وی درباره ویژگی بازی در نقش فرید توضیح داد: فرید در این سریال تیک‌های عصبی زیادی دارد که فکر می‌کنم با ارائه تصویر درست این هیجانات، این نقش خوب از کار درآمده است. من این هیجانات را از فیلمنامه سریال دریافت کردم. وقتی فیلمنامه را می‌خواندم به این بیماری که اشارات کمی به آن شده بود پی بردم و دوست داشتم آن را بیشتر مورد توجه قرار دهم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: فرید بعد از شوک دچار تیک‌های عصبی می‌شد ولی در داستان اصلی زیاد به این موضوع پرداخته نشده بود. طی صحبتی که با کارگردان سریال داشتم، او را متوجه این برگ برنده نقش فرید کردم و او نیز مرا در راه ارائه بهتر این بیماری کمک کرد. فرید دچار شوک می‌شود و کنترل اعصاب خود را از دست می‌دهد و من این بازی را در طبیعت انسان‌های واقعی دیده‌ام و همان را در بازی خودم درآوردم.

وی یادآور شد: من در قسمت‌هایی از سریال 24 در بازی «کیفر ساترلند» این حرکات را دیده بودم و بخشی از بازی خودم را از آن حرکات الهام گرفتم ولی در کل باید بگویم که آنچه از فرید در رهایی می‌بینیم کاملا ایرانی است و من تمام سعی خودم را کردم تا این نقش باوجود نمونه‌های قبلی که داشت، تکراری نشود.

این بازیگر ادامه داد: من در سریال‌هایی مانند پای پیاده، روشنایی شهر و نیز داستان یک شهر در نقش‌های جدی حضور داشتم ولی به صورت اتفاقی به سمت طنز رفتم و مردم نیز مرا با آثار کمدی و بویژه با بازی در نقش یک سرباز به خاطر می‌آورند و اگر ویژگی‌های خاص فرید در سریال رهایی نبود، حاضر نبودم باردیگر در نقش یک سرباز بازی کنم. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها