تاکنون گزارش‌های متناقضی در خصوص نیاز به ویتامین E و میزان مصرف آن منتشر شده است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میزان کافی از این ریز مغذی‌ها برای افراد بسیار جوان، سالمندان و زنان باردار یا آنهایی که در شرف بارداری هستند ضروری است.
کد خبر: ۷۲۷۴۸۹

ضمنا مصرف مداوم ویتامین E مهم است. محققان می‌گویند اما این واقعیت وجود دارد که جذب این ماده مغذی از طریق رژیم غذایی و بتنهایی کاری سخت و پیچیده است.

مارت ترابر، استاد دانشکده بهداشت عمومی و علوم انسانی دانشگاه اورگون می‌گوید: برآوردها نشان می‌دهد تنها بخش کوچکی از آمریکایی‌ها برای به‌دست آوردن میزان متوسط ویتامین E لازم از طریق رژیم غذایی عمل می‌کنند. در همین حال برخی در مورد استفاده بیش از حد ویتامین E هشدار می‌دهند در حالی که بواقع رژیم غذایی بسیاری از افراد برای تامین آن ناکافی است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند ​ هرگز دچار کمبود ویتامین E نمی‌شوند. این درست نیست چرا که این موضوع با یک فرکانس هشداردهنده در آمریکا و سراسر جهان اتفاق می‌افتد. اما نتایج حاصل از مصرف ناکافی ویتامین E مانند تاثیر بر سیستم عصبی و رشد مغز یا مقاومت کلی در برابر عفونت کمتر آشکار می‌شود.

برخی از بهترین منابع ویتامینE مانند آجیل، دانه‌ها، اسفناج، جوانه گندم و روغن آفتاب‌گردان عموما در رژیم غذایی افراد برجسته نیستند. یک مطالعه نشان می‌دهد ​ برخی افراد انگیزه بالایی برای رعایت یک رژیم غذایی مناسب به منظور جذب مقدار مناسب ویتامین E دارند اما تحقیقات گسترده‌تر نشان می‌دهد که حدود 90 درصد مردان و 95 درصد از زنان مقدار مناسب ویتامینE توصیه شده کنونی که 15 میلی‌گرم در روز است را مصرف نمی‌کنند.

ترابر با بررسی مقالات متعددی که در نشریه ارتقای تغذیه به چاپ رسیده برخی یافته‌ها و رئوس کلی در مورد ویتامینE را معرفی کرده است. از جمله مهم‌ترین آنها اهمیت و نقش ویتامینE در رشد جنین و سال‌های اولیه زندگی است. ارتباط بین مصرف کافی ویتامینE و زوال عقل در سال‌های بعدی زندگی و مشکل بودن ارزیابی کفایت ویتامینE از طریق نمونه‌گیری خون ​از موارد دیگر است.

از دیگر یافته‌ها عبارتند از:​ کمبود ویتامینE با افزایش خطر عفونت، کم‌خونی، کوتاهی قد و ضعیف شدن مادر در طول بارداری و همچنین تولد نوزاد ضعیف مرتبط است. کمبود آشکار ویتامینE بخصوص در کودکان ممکن است موجب اختلالات عصبی، زوال عضلانی و حتی کاردیومیوپاتی (بیماری ماهیچه قلب) شود. مطالعات روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داده​ ویتامین​E بشدت در توسعه و رشد اولیه سیستم عصبی جنین مهم است. یک مطالعه نشان داده که غلظت‌های بالاتر ویتامین E در بدو تولد با عملکرد شناختی بهتر در کودک دو ساله همراه است.

Medicalxpress / مترجم: آتنا حسن‌آبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها