سرمربی پرتغالی تیم امید ایران با وجود نتایج بد، استعفا نمی‌دهد

امیدی که در اینچئون از دست رفت

تراژدی کامل شد. تیم امید ایران که در اولین بازی خود در بازی‌های آسیایی 4 گل از ویتنام خورده بود، برای زنده شدن نیاز به یک پیروزی قاطع مقابل قرقیزستان داشت، اما برابر این تیم به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد. در این دیدار تیم امید ایران در دقیقه 77 از سوی مرتضی پورعلی‌گنجی به گل برتری دست پیدا کرد، اما این پایان کار نبود و قرقیزستانی‌ها در دقیقه 89 به گل تساوی رسیدند.
کد خبر: ۷۱۸۸۳۹

تیم فوتبال امید ایران که در دوره‌های گذشته همواره یکی از مدعیان قهرمانی و جزو چهار تیم برتر بود، از دو بازی مرحله مقدماتی فقط یک امتیاز کسب کرد و حالا برای صعود به مرحله باید منتظر نتیجه دیدار تیم‌های ویتنام و قرقیزستان باشد. در صورتی که ویتنام بتواند مقابل قرقیزستان با نتیجه‌ای بهتر از 4 بر یک به پیروزی برسد، تیم امید ایران شانس صعود پیدا می‌کند در غیر این صورت، این تیم با بازی‌های آسیایی وداع زودهنگامی خواهد داشت. در صورتی که ایران حذف شود، نتیجه‌ای تاریخی رقم می‌خورد؛ حذف در مرحله اول بازی‌های آسیایی! این بدترین نتیجه ما در رقابت‌های درجه اول قاره‌ای است، البته در سال 94 نیز تیم ایران در مرحله گروهی حذف شد، اما در آن مسابقات ایران در گروهی پنج تیمی قرار داشت که دو تیم صعود می‌کردند و ایران در رده سوم قرار گرفت.

نلو وینگادا، سرمربی تیم امید ایران پس از تساوی مقابل قرقیزستان از همه خداحافظی کرد، اما تاکید داشت که استعفا نمی‌دهد: «من هرگز استعفا نمی‌دهم و در این شرایط تیم امید را ترک نخواهم کرد. من به‌خاطر نتایجی که با تیم ایران گرفته‌ام، تیم را ترک نمی‌کنم و قصد ندارم در این شرایط تیم امید را رها کنم. این بدترین حضور ایران در تمام دوران بازی‌های آسیایی بود. من نمی‌خواهم عذر و بهانه بیاورم. فقط می‌توانم بگویم که هیچ‌کس مقصر نیست و تمام مسئولیت باخت را برعهده می‌گیرم و همه مسئولیت‌ها روی دوش من است.

وینگادا با بیان این‌که احساس و روحیه مردم را در این شرایط درک می‌کنم، گفت: من خودم شوکه شدم؛ ولی حداقل می‌توانم بگویم که مانند خیلی از مردم ایران از این نتایج خیلی ناراحتم و شاید برای من و بازیکنان بازگشت به ایران کار راحتی نباشد. واقعا نباید از این بازیکنان انتقاد کرد زیرا مسئولیت باخت با من است. من فکر می‌کردم ترکیب 13 بازیکن زیر 21 سال و هفت بازیکن زیر 23 سال می‌تواند کمبود وقت ما را برای آماده‌سازی جبران کند، اما الان به‌خاطر ترکیبی که انتخاب کردم، پشیمانم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها