دانشگاه​ها زمین بازی سیاسی نیست

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌دانشگاهها زمین بازی سیاسی نیست.
کد خبر: ۷۱۴۰۸۴
دانشگاه​ها زمین بازی سیاسی نیست

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدعلی نجفی در پنجاه و چهارمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور افزود: فکر نمی کنم فردی درباره سیاسی بودن دانشگاه، دانشجو و نقد مسائل سیاسی در دانشگاه ها تردید داشته باشد.

وی گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم که دانشگاهها سیاست زده باشند و جریانها و گروههای خارج از دانشگاه منویاتشان را در دانشگاهها اجرا کنند.

سرپرست وزارت علوم افزود: همچنین نباید اجازه دهیم که مسائل سیاسی بیرون از دانشگاه، در داخل دانشگاه تنش ایجاد کند.

نجفی گفت: نباید فریب بخوریم و مخالفان سیاسی، مسئله سیاسی را موضوع اصلی دانشگاهها کنند و ما را از هدف اصلی که آموزش و پژوهش است، دور کنند.

وی افزود: شرط موفقیت در معاونت دانشجویی دانشگاهها علاقمندی به جوانان و ارتباط خوب با جوانان دانشجوست.

سرپرست وزارت علوم گفت:‌ یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد، رعایت حقوق دانشجویان است.

نجفی افزود: دانشجو از حقوق بسیاری برخوردار است که بخشی از آنها جنبه شرعی و برخی دیگر جنبه مدنی دارد.

وی گفت: از اینکه دانشجویان را با حقوقشان آشنا کنید، ترسی نداشته باشید زیرا این موضوع به نفع دانشگاه و جامعه اسلامی است.

سرپرست وزارت علوم افزود: یکی از موارد توجه به حقوق دانشجویان در کمیته های انظباطی است و این کمیته ها، کمیته هایی تربیتی برای ارتقای تربیت در دانشگاههاست.

نجفی گفت: سیاست ما باید اینگونه باشد که اگر جریانی سالم و در درون نظام تعریف می شود همکاری کنیم و همچنین راه رشدو فعالیت آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: یکی از سیاست های ما جلب مشارکت حداکثری دانشجویان در فعالیت های مختلف است.

سرپرست وزارت علوم گفت: برای این موضوع باید در دانشگاهها اطمینان خاطر ایجاد کنیم که فعالیت در انجمن ها و گروههای مختلف دانشجویی، عواقبی برای دانشجویان ندارد.

نجفی افزود:‌ هر دانشجویی می تواند بر حسب علاقه و یا گرایش جذب فعالیت های مختلف شود و این موضوع برای آرامش در دانشگاهها بسیار مهم است و می توان از این طریق هیجانات و انرژی اضافه دانشجویان را خالی کرد تا به سمت مسائل منفی حرکت نکند.

وی خطاب به معاونان دانشجویی دانشگاهها گفت:‌ دانشجویان را برای فعالیت در انجمن های صنفی و مسائل فرهنگی و هنری تشویق کنید.

سرپرست وزارت علوم افزود: در خصوص فعالیت های قرآنی در سالهای اخیر کارهای خوبی انجام شده است و باید در این باره اقدامات خوب و موثری داشته باشید.

نجفی گفت:‌ همچنین در سالهای اخیر درباره موضوع سلامت دانشجویان نیز اقدامات خوبی مانند کارنامه سلامت انجام شده اما مهم تر از این کارنامه و سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی دانشجویان است.

وی افزود:‌ دفاتر مشاوره در دانشگاهها را تقویت کنید زیرا این دفاتر نقش مهمی در سلامت روحی و روانی دانشجویان دارند.

رئیس سازمان امور دانشجویان نیز گفت: معتقدیم شوراهای صنفی دانشجویی پل های ارتباطی میان دانشجویان و مدیران دانشگاه است.

مجتبی صدیقی افزود: بازنگری شیوه نامه شورای انضباطی آغاز شده است و امیدواریم به زودی تصویب و ابلاغ شود.

پنجاه و چهارمین گردهمآیی معاونان دانشجویی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور با هدف بررسی اقدامات معاونت دانشجویی دانشگاه در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاهها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها