مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که با تحریم شرکت‌های جدید، آمریکا توافق ژنو را رسما نقض کرده است، گفت: دو شرکت به دلیل همکاری با ایران در زمینه فروش میعانات گازی به فهرست تحریم‌ها افزوده شد.
کد خبر: ۷۱۲۳۱۳

به گزارش شانا، سیدمحسن قمصری با اشاره به این‌که شرکت فایلاکا پترولیوم طی هفته گذشته ایران را در جریان فشار‌های آمریکا قرار داده بود، اظهار کرد: با تحریم این شرکت، آمریکا توافق ژنو را رسما نقض کرده است.

وی با یادآوری این‌که میعانات گازی ایران پیشتر نیز در فهرست تحریم بوده است، تصریح کرد: ایران طبق روال معمول به کار خود در زمینه فروش نفت و میعانات گازی ادامه می‌دهد، اگرچه کمی با مشکل مواجه می‌شود. از سوی دیگر، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به برنامه‌های ایران برای از سرگیری سوآپ، گفت: قزاقستان بیشتر از دیگر کشورها به احیای سوآپ تمایل دارد، اما هنوز به مرحله قرارداد نرسیده است و مذاکرات ادامه دارد. علی ماجدی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که ایران به دنبال احیای سوآپ است، افزود: مشکلی که پیش روی طرح احیای سوآپ وجود دارد این است که شرکت‌هایی که از توقف سوآپ ضربه خوردند، هنوز برای ازسرگیری آن راضی نشده‌اند. وی ادامه داد: مذاکراتی نیز با ترکمنستان برای سوآپ فرآورده‌های نفتی انجام شده است، اما برای عقد قرارداد بلندمدت و کلان، قزاق‌ها بیشتر تمایل دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها