از اندروید L چه می‌دانید؟

جشن پاییزی گوگل با آب‌نبات چوبی

اگر در سایت‌های فناوری به گشت‌و‌گذار پرداخته باشید، مطمئنا نام اندروید L را بارها دیده‌اید. اندروید L عنوان نصفه نیمه‌ای از جدیدترین نسخه‌ سیستم‌عامل محبوب گوگل برای دستگاه‌های هوشمند است که در کنفرانس سالانه گوگل معرفی شد.
کد خبر: ۷۰۱۶۵۵

شرکت گوگل، عرضه‌ اندروید L را یک تحول در سیستم‌عامل اندروید به‌شمار می‌آورد. به‌نظر شما این بار نیز گوگل قصد دارد کاربران را شگفت‌زده کند؟ دوست دارید بدانید چرا عرضه‌ اندروید L یک تحول بزرگ محسوب می‌شود؟ در ادامه شما را با برخی از تحولاتی که در این سیستم‌عامل رخ داده است آشنا می‌کنیم.

پیش‌نمایش، پیشکش کاربران

اندروید L اولین نسخه از سیستم‌عامل اندروید است که پیش از انتشار رسمی، نسخه‌ پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان آن برای کاربران قابل دانلود است و می‌توانند از چند ماه قبل به تست و بررسی این سیستم‌عامل بپردازند. البته توجه داشته باشید نسخه نهایی این سیستم‌عامل پاییز امسال عرضه می‌شود.

بی‌نام و نشان

اندروید L اولین نسخه از سیستم‌عامل اندروید است که به‌طور کامل نام و نشانی از آن ذکر نشده است. ممکن است نام کامل این نسخه اندروید Lollipop (آب‌نبات چوبی) باشد، اما هنوز هیچ چیز به‌طور دقیق مشخص نیست.

فاقد کد ملی

معلوم نیست این نسخه از اندروید چه ویرایشی خواهد داشت. به نظر شما اندروید جدید با ویرایش 5/4 عرضه می‌شود یا به‌دلیل تحولاتی که در این نسخه رخ داده است ویرایش 5 به آن اختصاص می‌یابد؟

تحول پس از 3 سال

اولین تحول در طراحی اندروید پس از سه سال در اندروید L مشاهده می‌شود. آخرین تغییر در رابط کاربری اندروید مربوط به زمانی بود که اندروید 4.0 (نان زنجبیلی) عرضه شد و رابط کاربری Gingerbread به Holo ارتقا یافت.

اولین 64 بیتی

اندروید L اولین سیستم‌عامل 64 بیتی اندروید گوگل خواهد بود. گوگل استفاده از Dalvik 32 بیتی را کنار گذاشته و از این نسخه به بعد قصد دارد از Android Runtime یا همان ART 64 بیتی استفاده کند.

نمایش حداکثر قدرت

شاید اولین دستگاهی که به اندروید L مجهز شود نکسوس 6 باشد؛ چرا که گوگل برای نمایش حداکثر قدرت و کارایی اندروید L ‌باید این نسخه از اندروید را همراه دستگاهی مجهز به تراشه‌ 64 بیتی به بازار عرضه کند.

کمترین تاخیر

باتوجه به زمان باقیمانده تا پاییز، ممکن است به‌روزرسانی این نسخه از اندروید در محصولات دیگر شرکت‌های سازنده دستگاه‌های اندرویدی، با کمترین تاخیر نسبت به عرضه‌ رسمی توسط گوگل صورت گیرد. پس می‌توانید امیدوار باشید به فاصله‌ کمتر از یک هفته از انتشار رسمی این نسخه، به‌روزرسانی آن برای دستگاه شما نیز ارائه شود.

مریم محمدبیگی‌فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها