امیر سرلشکر «نعمت الله اکبری» شهید جاویدالاثر، خلبانی است که دور از وطن به دیدار پروردگار نایل شد.
کد خبر: ۷۰۰۷۷۸
خلبانی که بال​هایش را در آسمان دور از وطن گشود

شهید جاویدالاثر نعمت الله اکبری از شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی است که در چهارم آبان ماه 1330 در شهر سامان استان چهارمحال وبختیاری به دنیا آمد، پدرش «حسین» و مادرش «بیگم» نام داشت.

امیرسرلشکر خلبان شهید اکبری پس از اتمام تحصیلات خود در رشته علوم تجربی در شهرستان سامان در رشته های پزشکی و خلبانی پذیرفته شد ولی به دلیل علاقه فراوان، رشته خلبانی را برگزید.

در نخستین ماموریت وی که 25 روز به طول انجامید، موفق به شناسایی مواضع دشمن شد و در ماموریت بعدی در تاریخ 23 آبان ماه در عملیات سوسنگرد با سمت خلبان در منطقه فکه با خلبان شهید «کیان آرا» برای شناسایی مجدد به صحنه جنگ رفته بود که مورد اصابت آتش دشمن قرار گرفت و هواپیمای او سقوط کرد.

پیکر این شهید بزرگوار مدت ها در منطقه برجا ماند و در تاریخ هفتم خرداد ماه 1370 پس از تفحص در گلزار شهدای شهر تهران به خاک سپرده شد.

شهادت این شهید بزرگوار، درسال 81 طی نامه ای به اطلاع خانواده ایشان رسید و بعدها به درخواست مقامات ایران مقبره ای در عراق برای این خلبانان مفقود الجسد ساخته شد.

امیرسرلشکر خلبان شهید اکبری با بیش از 50 پرواز موفق یکی از افتخارات گمنام شهر سامان است که هنوز شخصیت این شهید به خوبی شناسانده نشده است.

«نسرین سامانی» همسر شهید امیر سرلشکر خلبان اکبری با بیان خاطراتی از این شهید گفت: در سال 52 «نعمت الله» با یونیفرم نظامی به خواستگاری ام آمد و با این کار تعهد خود را به کشور برای من بیان کرد.

وی افزود: درسال 1353 ازدواج کردیم و صاحب یک پسر و دو دختر شدیم، با وجود اینکه از زندگی مشترکمان بیش از پنج سال نگذشته بود، اما ایشان همیشه به گونه ای رفتار می کرد که گویا می دانست در صورت به وجود آمدن جنگ به مقام شهادت نایل می شود.

همسر شهید اکبری گفت: هر چند وصیت نامه ای از شهید اکبری برجا نمانده ولی پس از انقلاب اسلامی خود را پیرو محض حضرت امام خمینی (ره) می دانست.

سامانی افزود: هم اکنون نمادی از شهدای مفقودالجسد خلبان کشور در بهشت زهرا تهران ساخته شده ولی ایجاد یک آرامگاه نمادین برای یادبود این شهید درگلزار شهدای شهر سامان حداقل انتظار خانواده این شهید از مسئولان استان به ویژه بنیاد شهید است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها