یک عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به روز قدس سال 88 گفت: شایعه‌ای درآوردند که یکی از جریان‌های وابسته به اصلاحات شعار نه غزه، نه لبنان را مطرح کرده است، بنده رسما اعلام می‌کنم این یک دروغ شاخدار است.
کد خبر: ۶۹۸۰۴۷
نسبت دادن شعار «نه غزه نه لبنان» به اصلاح‌طلبان دروغ است

سید هادی خامنه‌‌ای که در سومین شب از لیالی قدر در دارالزهرای تهران سخنرانی می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که «برای شناسایی ارزش‌ها به چه شاخصی باید مراجعه کنیم؟» گفت: این موضوع بسیار مهمی است که چه کسانی را باید به عنوان الگو در نظر بگیریم؟ رواج این ادبیات غلط در جامعه یکی از آفت های جامعه ما است که می گویند فلان شخص یکی از الگوهای ما است. این اشتباه است. چون الگوهای ما محدودند. کسانی که در زندگی شان نه تنها اشتباه عمدی حتی یک خطای غیر عمدی نیز نداشته باشند می توانند الگو باشند و این یعنی فقط 14 معصوم. بقیه کسانی هم که در ادیان دیگر برای آنها الگو محسوب می‌شوند، بیشتر پیامبران و جانشینان آن ها هستند.

عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه سخنرانی خود افزود: آنچه که ما از آنها به عنوان ارزشهای اخلاقی نام می‌بریم اگر با هم در یک جا و به صورت متوازن جمع شوند ایمان را شکل می دهند.

مدیر پژوهشکده تاریخ اسلام در ادامه به تشریح پشت صحنه جریان‌های تندرو و انحرافی تندرو صدر اسلام پرداخت و اظهار کرد: جریان‌های انحرافی چون خوارج از دو بخش تشکیل شده بودند. بخشی رهبران و خط دهنده های آنان بودند و بخشی دیگر عوامی بودند که دنبال آن ها راه افتاده بودند و هر چه را که سران می گفتند انجام می دادند. پیروان چشم و گوش بسته این گروه کسانی بودند که اعتقاد داشتند علی بن ابی طالب(ع) در ماجرای حکمیت، اشتباه کرده است و باید با او مخالفت کرد و حکمش قتل است.

این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: امر به معروف کار مردم است نه کار عده ای خاص. سکوت در برابر منکر گناه بزرگی است. باید در جامعه فلسفه امر به معروف و نهی از منکر بازگو شود. در روایات درباره پیامدهای ترک امر به معروف آمده است که، بدان و بدکاران در جامعه سلطه پیدا می کنند. جامعه به سوی سقوط و انحطاط حرکت می کند.

وی تصریح کرد: افراد نادان، بی سواد و مغرض و عقده ای و افرادی که اهل تملق و باند بازی هستند حق ندارند وارد حیطه امر به معروف شوند. جامعه ما گرفتار چنین بلایایی است. امر به معروف مساله دینامیکی است. باید ابتدا معروف در جامعه شناخته شود، ترویج شود و به صورت فرهنگ عمومی در بیاید و عده ای از انسان ها پاک باخته و دلسوز به طور عادی و نه به صورت اداری و ماموریتی با رفتار و کردار و شخصیتشان به آن بپردازند.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: همه ما با سهم های مختلف و متفاوت در مشکلاتی که جهان اسلام با آن مواجه شده است سهیم هستیم. تردیدی نیست که امروز سرکردگان استکبار جهانی و صهیونیسم سردسته تمام بلیاتی هستند که با نام های مختلف، دامن گیر جامعه اسلامی و جوامع انسانی شده است. الان در غزه مردم دسته دسته کشته می شوند. جوانان و زنان و کودکان به خون خود آغشته می شوند. به خاطر اینکه نقشه های حساب شده ای که از همان انحراف ها در اندیشه های اسلامی سرچشمه می گیرد یک به یک در حال عملی شدن است.

وی یادآور شد: در پشت صحنه افراط گراییهایی چون داعش آمریکا و اسراییل پنهان شده اند. کشتارها و فجایعی که وهابی‌ها نزدیک به یک قرن پیش انجام دادند کاملا مشابه عملکردهای امروزی داعش است. کارهایی که وهابی ها انجام دادند به کشتارهایی که افراطیون مسیحی در جنگ های صلیبی انجام دادند شباهت دارد. برای تکفیری ها و داعش امروز یا وهابی‌ها که شبیه هم هستند و هیچ فرقی با آنان ندارند، کشتن و حکم قتل دادن و کافر انگاشتن و تکفیر کردن مثل آب خوردن است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از مردم مظلوم غزه گفت: عده‌ای نادان و مغرض در طی سالهای گذشته شایعه‌ای درآوردند که یکی از جریان‌های وابسته به اصلاحات شعار نه عزه، نه لبنان را مطرح کرده است. بنده رسما اعلام می کنم این یک دروغ شاخدار است. هیچ کس از وابستگان به اصلاحات و کسانی که به امام و به انقلاب ایمان دارند، هرگز چنین اعتقادی نداشته‌اند.

سید هادی خامنه‌ای اذعان کرد: ما معتقدیم که از چند بابت باید از این مظلومان حمایت کنیم. اول اینکه وابستگی انسانی با آنان داریم. انسان ها همه از یک ریشه اند و باید از همدیگر در مقابل ظلم حمایت کنند. بگذریم از این که آنها مسلمان هم هستند. علاوه بر این، سرنوشت همه ما به هم وصل است. ما همه با هم پیوند داریم. امنیت ما از امنیت آنها جدا نیست. هم ما موظف به کمک به آنها هستیم و هم آنها موظف به کمک به ما در زمان گرفتاری ما هستند. ما باید این شعار دروغین را با همه ابزارهایی که داریم عملا تکذیب کنیم؛ از این رو باید به این مظلومین کمک کنیم و بگوییم آنچه که بعضی نادان‌ها و مغرضان می‌گویند دروغ و کذب است.( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
۰
۰
......جانم فدای ایران

نیازمندی ها