بازی رده‌بندی جام‌جهانی نشانی از تقابل دو تیم تشنه موفقیت را نداشت و حکایت کاملا متفاوت بود. در یکسو هلندی قرار داشت که در ضربات پنالتی حریف آرژانتین نشده بود و در سوی دیگر تیمی بحران زده به نام برزیل، تیمی که فقط اسم برزیل را یدک می‌کشید و هیچ نشانی از گذشته مقتدر آن تیم نداشت.
کد خبر: ۶۹۵۵۲۱

میزبانی جام‌جهانی بهترین فرصت برای برزیل بود تا برای بار ششم قهرمان جام شود، اما این تیم واقعا شایستگی قهرمانی را نداشت و این مساله شنبه شب دوباره اثبات شد.

شاگردان اسکولاری بعد از ناکامی تحقیرشونده مقابل آلمان، اصلا حال و حوصله جدال رده‌بندی را نداشتند و این موضوع در سبک بازیشان کاملا به چشم می‌خورد. هلندی‌ها که خوب می‌دانستند با یک میزبان بی‌روحیه طرف حساب هستند، در همان نیمه اول کار را یکسره کردند و در نیمه دوم اصلا آن طور که باید تهدید نشدند. برزیل حمله می‌کرد، اما هیچ تاکتیکی برای گشودن دروازه مهمان نداشت و در نهایت هم همان طور که تصور می‌شد، مغلوب شد. آنها از همان نیمه اول دست‌هایشان را به علامت تسلیم بالا برده بودند و در نقطه مقابل، هلند، به معنای واقعی کلمه از حریف برتر بود. شاگردان فن خال به حق خودشان رسیدند و ثابت کردند که یکی از برترین‌های جام بیستم بودند.

جواد زرینچه ‌/‌ عضو تیم ملی در جام‌جهانی 1998

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها