همزمان با فراهم شدن برخی مقدمات برای بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، نمایندگان پارلمان این کشور شامل وزیر خارجه اسبق انگلیس در حال لابی هستند تا لندن کانال‌های تجاری با ایران برقرار کند. جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس به همراه بن والاس، نماینده محافظه‌کار پارلمان و لورد نورمن لمونت، کنسول پیشین این کشور ضمن انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، خواستار تقویت روابط تجاری با ایران شده‌اند.
کد خبر: ۶۹۱۵۱۶

به گزارش سایت دیپلماسی ایرانی، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گفت‌وگویی با استراو، نوشته که وزیر پیشین خارجه بریتانیا از تحریم‌هایی که آمریکا علیه بانک‌های انگلیسی به دلیل معامله با ایران وضع کرده، انتقاد کرده است. او در پاسخ به پرسشی در مورد شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» در نماز جمعه‌های ایران گفت: «این نمی‌تواند دلیلی باشد که به دنبال برقراری رابطه نباشیم. اگر تاریخ را درک کنیم، می‌توانیم دلیـل این شعار سر دادن‌ها را نیز درک کنیم. ایرانیان کودتای 28مرداد را همچنان به یاد می‌آورند.»

نوری‌همدانی: صدور حکم اعدام برای شیخ نمر را تحمل نمی‌کنیم

آیت‌الله نوری‌همدانی با صدور بیانیه‌ای با هشدار به مسئولان سعودی تأکید کرد: علما و حوزه‌های علمیه صدور حکم اعدام برای آیت‌الله شیخ نمر را محکوم کرده و حکم اعدام برای این عالم بزرگ را تحمل نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در این پیام بیان کرده است: این‌گونه برخوردهای تند موجب جریحه‌دار شدن احساسات شیعیان در همه جای عالم خواهد شد و حاکمان سعودی باید بدانند راهی بجز پاسخ دادن به مطالبات حقه مردم ندارند و همچنین نهادهای حقوق بشر نسبت به این موضوع نباید سکوت کنند.

نامه لاریجانی به روحانی درباره مغایرت قانونی 2 مصوبه دولت

رئیس مجلس در نامه‌های جداگانه به رئیس‌جمهور، دو مصوبه هیات دولت درمورد «فوق العاده موضوع بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری» و «آیین نامه اجرایی بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1393 کل کشور» را مغایر قانون اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، هیات دولت در مصوبه فروردین ماه امسال خود، دستگاه‌های اجرایی را مجاز کرد نسبت به برقراری فوق العاده شغل متناسب با سطح تخصص و مهارت‌ها برای مشاغل اقدام کنند و منابع آن را از محل منابع حاصل از صرفه‌جویی و با رعایت مقررات مربوط پرداخت کنند اما این مصوبه در هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس مورد بررسی قرار گرفت که مغایر با قانون شناخته شد و علی لاریجانی رئیس مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی، این مغایرت را با ذکر جزئیات بیان کرد.

نادران: منتظر نظر لاریجانی نیستیم

یکی از امضاکنندگان استیضاح وزیر علوم با بیان این‌که منتظر نظر لاریجانی برای پیگیری استیضاح نیستیم، گفت: غیر از جلسه‌ای که به دعوت آقای ابوترابی برگزار شد جلسه‌ای با وزیر علوم درباره استیضاح نداشته‌ایم.

به گزارش مهر، الیاس نادران در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر این‌که قرار است رئیس مجلس جلسه‌ای با وزیر علوم در مورد استیضاح داشته باشد و در صورتی که توافقی حاصل شود استیضاح لغو می‌گردد، افزود: از جلسه لاریجانی با فرجی دانا اطلاعی ندارم، هر کسی در مجلس مختار است هر کاری که فکر می‌کند برای کشور لازم است انجام بدهد اما این جلسات ارتباطی با بحث ما ندارد و هر کسی کار خود را انجام می‌دهد.

نادران پیش از این در مورد جلسه تعدادی از استیضاح‌کنندگان با وزیر علوم گفته بود: قرار بود وزیر علوم به دغدغه‌های نمایندگان پاسخ دهد ولی من فضای جلسه را به‌گونه‌ای ندیدم که رافع دل‌نگرانی‌های نمایندگانی که در جلسه حضور داشتند، باشد.

در همین حال، سیدشریف حسینی، عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که هم‌اکنون طرح استیضاح چهار وزیر دولت از سوی نمایندگان به هیات رئیسه تقدیم شده است، اعلام کرد وزرای علوم، راه و شهرسازی، کشور و نیرو، این چهار وزیر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها