جک استراو و مالکوم ریفکیند وزیران خارجه اسبق انگلیس به گرفتن رشوه متهم شدند.
کد خبر: ۷۷۳۶۶۹
استروا به فساد مالی متهم شد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو روزنامه نگار انگلیسی که خود را تاجر جا زده بودند، مالکوم ریفکین Malcom Rifkin نماینده حزب محافظه کار و جک استراو Jack Straw نماینده حزب کارگر را به دام انداخته‌اند.

اتهامات مطرح شده بر ضد این دو عضو پیشین کابینه انگلیس در فاصله چند ماه مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی انگلیس که برای هفتم ماه مه برنامه ریزی شده است، منتشر می‌شود.

در پی انتشار اخبار مربوط به این رسوایی، استراو به طور موقت کناره گیری خود را از حزب کارگر اعلام کرد.

روزنامه نگاران دیلی تلگراف و خبرنگار شبکه چهار تلویزیون انگلیس خود را به عنوان بازرگانانی که از هنگ کنگ آمده‌اند، جا زدند تا بتوانند این دو عضو پیشین کابینه انگلیس را گیر بیندازند.

طبق تحقیق صورت گرفته، استراو به این دو خبرنگار پیشنهاد کرده بود می‌تواند در ازای دریافت پنج هزار پوند ( شش هزار و هشتصد یورو) از نفوذ و موقعیت خود برای کمک به شرکت (صوری) آنها استفاده کند.

ریفکین نیز به نوبه خود به این دو بازرگان قلابی پیشنهاد کرد می تواند شرایطی فراهم کند که شرکت آنها به تمام سفارت خانه های انگلیس در سراسر دنیا، "دسترسی مفید" داشته باشد.

نتایج تحقیقات اولیه نشان می دهد که جک استراو به دو روزنامه نگار گفته است به طور "مخفیانه" برای تغییر مقررات اتحادیه اروپا به منظور کمک به یک شرکت محصولات مصرفی که سالانه شصت هزار پوند ( هشتاد و یک هزار و یکصد یورو) به او می پردازد، تلاش می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها