1 ـ علیرضا حقیقی از خوش‌قیافه‌ترین بازیکنان حاضر در جام‌جهانی 2014 نیست، اما از مطمئن‌ترین دروازه‌بانان حاضر در برزیل هست.
کد خبر: ۶۸۷۷۰۴

2 ـ برای جهانی‌شدن حتما نیاز به عبور از مرزها و تجربه‌های شگفت‌انگیز نیست؛ جلال حسینی این را ثابت کرد... او که هرگز پایش در لیگی غیر از لیگ ایران به توپ نخورده، توانست سرشناس‌ترین بازیکن حال حاضر جهان ـ لیونل مسی ـ را محو کند!

3 ـ زندگی هم دقیقه 90 دارد! حتی وقت‌های تلف شده! کافی است همچنان بجنگی، شاید ورق برگشت؛ چه کسی فکرش را می‌کرد علیرضا حقیقی و مهرداد پولادی حتی بختی برای چند دقیقه بازی در ترکیب تیم ملی ایران داشته باشند؟! این دو حالا بیش از هر بازیکنی از ایران، مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته‌اند!

4 ـ وفاداری به اصول، پایه‌ای برای رسیدن به آرزوهای بزرگ است. کاری که امه ژاکه در جام‌جهانی با کنار گذاشتن کانتونا و ژینولا ـ فوق‌ستاره‌های دردسرساز ـ در جام‌جهانی 1998 انجام داد، در مقیاس قدرت فرانسه و جایگاه این تیم در فوتبال جهان به قهرمانی در جام‌جهانی منجر شد. کرش همین کار را در ایران انجام داد. عبور از رحمتی، جباری، عقیلی و حتی شاید به نوعی پیام صادقیان، پیامی جز ایستادن روی اصول نداشت؛ بنایی که در مقیاس ایران، به نتایج تحسین‌برانگیز در جام‌جهانی منجر شد.

5 ـ‌ باورهای عمومی تنها به دلیل این‌که باور عموم هستند، نمی‌توانند الزاما صحیح هم باشند؛ گاهی ممکن است تمام جهان باوری اشتباه داشته باشد! ایران با عذاب دادن آرژانتین این واقعیت را ثابت کرد!

6 ـ برای دادن عنوان «حرفه‌ای» به کسی، نه مبلغ درج شده در قرارداد، نه کارنامه فعالیت و نه حتی شهرت، دلایلی محکم نیست؛ حرفه‌ای کسی است که باوجود اختلاف عقیده، مشکلات فراوان، دلخوری‌های فراموش ناشدنی(!) و حتی ناامیدی از طرف قرارداد، به احترام خودش، همواره بهترین عملکرد را داشته باشد و نهایت توان ممکن را عرضه کند. ماجرای کرش و تمدید‌نشدن قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران در کنار بررسی عملکرد تیم ملی ایران در جام‌جهانی، کرش را لایق دریافت عنوان حرفه‌ای نشان می‌دهد، بی‌گمان.

7 ـ در این هیاهوی فوتبال، شاید به یاد نداشته باشید، چند سال پیش کامران نجف‌زاده ـ گزارشگر تلویزیون ـ در زمان اهدای توپ طلا به مسی و در فرودگاه پاریس از ستاره آرژانتینی پرسید: «درباره فوتبال ایران چه می‌دانی؟ اصلا شناختی داری؟» و فوق‌ستاره پاسخ داد: «ایران را نمی‌شناسم»!... مسی ایران را از خاطر نمی‌برد. او در یکی از دشوارترین روزهای زندگی‌اش، یکی از مهم‌ترین گل‌های دوران حرفه‌ای خود را مقابل ایران به ثمر رساند!

8 ـ ... خوشبخت‌ترین آدم‌های جهان، آنهایی هستند که می‌توانند از شکست‌هایشان هم لذت ببرند! ما بی‌گمان در زمره خوشبخت‌ترین آدم‌های جهانیم.

شهرام فرهنگی ‌/‌ روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها