مقامات اروپایی بر تشکیل هرچه سریع​تر یک کشور فلسطینی تاکید کردند

تظاهرات هزاران فلسطینی در​دفاع از​ مسجدالاقصی

نیروهای رژیم صهیونیستی به همراه شهرک‌نشینان تندرو دیروز یک بار دیگر به مسجد الاقصی حمله کرده و هفت فلسطینی را زخمی و دست‌کم 30 نفر دیگر را بازداشت کردند. چند روز پیش نیز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی یورش برده بودند.
کد خبر: ۶۶۵۱۱۳

به گزارش ایسنا، پلیس اسرائیل صبح دیروز به همراه 13شهرک‌نشین تندرو بار دیگر به مسجدالاقصی یورش بردند. بنا به گفته شاهدان عینی، در این حمله نیروهای اسرائیلی از بمب صوتی علیه فلسطینی‌های حاضر در مسجد الاقصی استفاده کردند. شبکه المیادین دراین باره گزارش داد که نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی با یورش خود به صحن‌های مسجدالاقصی یکی از پنجره‌های این مسجد را شکستند.

به گفته این منبع تشنج در مسجد الاقصی هنگامی آغاز شد که موشه فیگلین، نایب رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی کنیست خواهان یورش صهیونیست‌های افراطی به مسجدالاقصی شد. فیگلین که یک صهیونیست افراطی است، پیش از این هم با طرح‌های نژادپرستانه خود بارها موجب شده بود اوضاع در مسجد الاقصی و سراسر فلسطین اشغالی متشنج و بحرانی شود.در پی فراخوان فیگلین، محافل اسلامی در فلسطین اشغالی خواستار حضور فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی و ایجاد یک سپر انسانی برای دفع متجاوزان شدند.

نیروهای اشغالگر اسرائیلی از روز شنبه بیشتر درهای مسجد الاقصی را روی فلسطینی‌ها بسته و به مردان زیر50 سال اجازه ورود به مسجد را نمی‌دهند. طی ماه‌های اخیر تقریبا هفته‌ای سپری نمی‌شود که عناصر تندرو و شهرک‌نشینان افراطی فراخوان‌هایی را برای یورش به مسجد الاقصی منتشر نکنند. یکی از اهداف و آرزوهای صهیونیست‌ها تخریب مسجد الاقصی و احداث معبد موهوم خود بر ویرانه‌های آن است.

اشغالگران که مانع از دسترسی آزادانه مسلمانان به اماکن عبادت خود در بیت‌المقدس می‌شوند، با مسیحیان هم برخورد بهتری ندارند. روز شنبه هزاران مسیحی تصمیم داشتند برای شرکت در مراسم مذهبی مسیحی در کلیسای قیامه وارد بیت المقدس شوند؛ اما نیروهای اشغالگر با ایجاد موانع آهنین در فواصل بسیار کم از یکدیگر در بخش قدیمی بیت‌المقدس و بخصوص در اطراف اماکن مذهبی مسلمانان و مسیحیان، مانع از حضور بیشتر این افراد در مراسم کلیسای قیامه شدند. دیروز مصادف با عید پاک یکی از اعیاد مسیحیان جهان بود.

جنبش مقاومت اسلامی حماس، چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی را به اقدام فوری در جهت حمایت از مسجد الاقصی و قدس اشغالی در برابر خطر یهودی سازی رژیم صهیونیستی فراخواند. حماس با اشاره به این‌که موضع کشورهای اسلامی و عربی به هیچ‌وجه در حد خطرات پیش روی مسجد الاقصی نیست، تاکید کرد، قبل از این‌که فرصت از دست برود و مسجد الاقصی به سیطره کامل صهیونیست‌ها در آید باید موضعی قاطع در این زمینه اتخاذ کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها