خبر سلامت

بی‌خوابی و اضطراب عامل سفیدی زودرس موها

یک متخصص پوست و مو با بیان این ‌که مصرف شامپو و کرم‌هایی که برای جلوگیری از سفیدی مو تبلیغ می‌شود، هیچ تاثیری در جلوگیری از روند سفیدی مو ندارد، گفت: رنگ کردن زیاد هیچ تأثیری بر سفید شدن زودرس موها ندارد، اما بی‌خوابی و اضطراب از عوامل مستعدکننده سفیدی زودرس است.
کد خبر: ۶۴۵۱۶۲

دکتر بهروز باریک‌بین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌ که سفید شدن زودرس موها در هر سنی ممکن است ایجاد شود، افزود: ژن‌ها عامل سفید شدن موهاست. این ژن‌ها وابسته به جنس نبوده و به سفید شدن زودرس موها منجر می‌شوند.

وی در ادامه گفت: رنگدانه‌های موجود در سلول‌های ریشه‌ای موها، عامل طبیعی رنگ موست و زمانی که ساخت این رنگدانه‌ها در سلول متوقف شود، مو رنگ خود را از دست می‌دهد و سفید می‌شود.

باریک‌بین مهم‌ترین علت سفیدی زودرس مو را افزایش سن و مسائل ارثی و ژنتیک دانست و افزود: سفید شدن مو یک روند طبیعی پیری محسوب می‌شود. تمام انسان‌ها با گذشت سن، آن را تجربه می‌کنند و فرد بندرت بر اثر کمبود ویتامین‌های گروه B یا کمبود عناصر روی، مس، ید و آهن دچار سفیدی مو می‌‌شود.

وی وجود استرس‌های محیطی را در بروز سفیدی زودرس مو موثر دانست و ادامه داد: وجود این استرس‌ها ممکن است به دلیل مصرف موادمخدر، سیگار، کم‌خوابی و آلودگی هوا باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها