40 درصد پدرها و مادرها به کمک فرزندان خود با فناوری‌های جدید آشنا می‌شوند

وقتی فرزندتان معلم شما می‌شود

اگر شما پدر یا مادر هستید شانس آوردید، زیرا فرزند شما می‌تواند در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های جدید به شما کمک کند. آمار نشان می‌دهد بین 30 تا 40 درصد از پدرها و مادرها تحت تاثیر فرزندان خود با فناوری‌های جدید ازجمله رایانه، تلفن همراه، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوند.
کد خبر: ۶۴۳۲۹۹

به گزارش sciencedaily یکی از دانشمندان در این زمینه با 14 خانواده مصاحبه و 242 خانواده را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که فرزندان نسبت به پدر یا مادر امتیاز بیشتری در زمینه استفاده از فناوری‌های مختلف کسب کردند. البته برخی والدین نیز طی تجربیات مختلف خود با نحوه استفاده از این فناوری‌ها آشنا می‌شوند.

گفتنی است احتمال وقوع این فرآیند در میان مادرها و خانواده‌هایی که از لحاظ اجتماعی و اقتصادی در سطح پایینی قرار دارند بیشتر است. چون در این خانواده‌ها کودکان به‌عنوان رابط زبان و فرهنگ بین خانواده و محیط جدید اطراف عمل می‌کنند.

برای خانواده‌هایی که در سطح پایین اجتماعی و اقتصادی قرار دارند رسانه دیجیتال نقش محیط مدرن را دارد و در این‌گونه خانواده‌ها فرزندان نحوه استفاده از تکنولوژی‌های مختلف را در مدرسه و از دوستان خود یاد گرفته و پس از آن اطلاعات به‌دست آورده را به والدین خود منتقل می‌کنند.

در مطالعات قبلی صورت گرفته در این زمینه از روش‌های کیفی استفاده شد که در آن میزان وقوع این فرآیند و عوامل موثر بر آن مورد بررسی قرار نگرفتند. باید به این نکته اشاره کرد که به‌طور معمول زنان و افراد فقیر در مسیر استفاده از فناوری‌های جدید مختلف از بقیه افراد عقب می‌مانند.درست است که بسیاری مواقع آنها به این‌گونه فناوری‌ها دسترسی ندارند، اما مهم‌تر از همه این است که این افراد از دانش، مهارت، قدرت درک و نگرش مثبت درخصوص رسانه دیجیتال برخوردار نیستند. نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد باید مدارس بویژه مدارس مناطق کم‌درآمد تحت نظارت دولت به ترویج رسانه‌های دیجیتال در بین خانواده‌ها کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها