در سفر به مناطق زیست حیوانات مراقب باشید

ثانیه‌های نفسگیر: رویارویی حیوان و انسان [مجموعه‌عکس]

یکی از مسئولان مدیریت بحران فیروزه در نیشابور از حمله موشهای گوشتخواری که به انسان و حیوان رحم نمی‌کنند خبر داد و گفت: این موش‌ها ضمن سلب آرامش اهالی روستای نجف آباد، گلوی گوسفندی را نیز جویدند.
کد خبر: ۶۴۰۰۸۵

جام جم سرا: حمدرضا حاجی‌زاده صبح امروز در جلسه کارگروه مدیریت بحران که با حضور معاون مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، بخشدار، دهیار و شورای روستای نجف‌آباد در محل فرمانداری فیروزه برگزار شد، اظهار کرد: چند سال است که مردم روستای ۱۷۰ خانواری نجف‌آباد با حضور میهمانان مزاحم آسایش و آرامش خود را از دست داده‌اند و هر روز شاهد خبر حمله موش‌ها به یکی از منازل روستاییان هستیم.
وی افزود: با توجه به ابعاد بسیار زیاد حمله این موش‌ها به مردم که آسایش و آرامش را از مردم گرفته است باید سریعاً با همکاری همه دستگاه‌های دولتی اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدت برای از بین‌ بردن این جوندگان مزاحم آغاز شود.
حاجی‌زاده ادامه داد: کشتار موش‌ها توسط مردم و اهالی روستا با تأمین هزینه برای خرید و توزیع سموم کم‌خطر برای انسان، لوله‌گذاری قنات روستا، بهسازی اماکن دامی، تخریب بافت قدیمی و بهسازی فاضلاب‌های روستا، جمع‌آوری کودهای دامی از سطح روستا و ساخت انبارهای مواد غذایی محکم برای دام‌ها از جمله این اقدامات است.
وی در بیان ابعاد جدیدی از خسارت موش‌ها گفت: مردم این روستا چند خانه را به دلیل حضور موش‌ها تخلیه کرده‌اند.
حاجی‌زاده با بیان اینکه در آخرین حمله، موش‌ها گلوی گوسفندی را جویده‌اند، افزود: این موش به انسان و حیوان رحم نمی‌کند و باید سریعاً آرامش را به روستا برگردانیم.
وی در خصوص جابه‌جایی روستا نیز گفت: این موضوع با توجه به بار مالی سنگین آن زمانی صورت می‌گیرد که اقدامات اولیه جواب ندهد که در این خصوص نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.
معاون مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه گفت: در خصوص از بین بردن موش‌ها گروه‌های مختلفی اعلام آمادگی کردند که با ابتکار شیوه‌های جدید اقدام به این کار می‌کنند.
کاظم عطاری اظهار کرد: استانداری خراسان رضوی و دستگاه‌های استانی آماده همه گونه همکاری در خصوص از بین بردن موش‌های مهاجم به روستای نجف‌آباد هستند و به دلیل اینکه تاکنون تجربه‌ای در این خصوص در استان نداشتیم باید با همفکری بهترین راهکار را پیدا کنیم.
گفتنی است؛ موش جربیل که با حمله‌های خود زندگی را برای مردم روستای نجف‌آباد سخت و غیرممکن کرده است از ۴ سال پیش در پی وقوع یک سیل به روستا مهاجرت کرده و با زاد و ولد زیاد جمعیت آن افزایش یافته و به حالت انزجار درآمده است.
این موش در سر راه خود همه چیز را از بین می‌برد و به هیچ‌ چیز و هیچ‌کس رحم نمی‌کند.
موش جربیل اگر غذا پیدا نکند با خوردن هم‌نوع خود تغذیه می‌کند |فارس|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها