«وطن امروز» متفاوت با چهره سیاه و سفید

روزنامه «وطن امروز» در مخالفت با توافق ژنو، صفحه اول امروز خود را به نشانه اعتراض سیاه و سفید چاپ کرد و خود را از دیگر روزنامه‌ها متمایز نشان داد.
کد خبر: ۶۳۷۱۳۰
«وطن امروز» متفاوت با چهره سیاه و سفید

این روزنامه با تیتر «هولوکاست هسته‌ای» و تصویری از سانتریفیوژهایی که در یک مه غلیظ که در حال ناپدید شدن هستند تاکید کرده با آغاز اجرای توافق ژنو بسیاری از فعالیت های هسته‌ای ایران از امروز تعطیل می‌شود.

وطن امروز در گزارش مفصلی در صفحه اول خود به قلم ناصر نوبری کارشناس ارشد سیاست خارجی و سفیر اسبق ایران در شوروی با عنوان موافقتنامه یا زیارتنامه ژنو؟ آورده است اقداماتی که ما در گام اول کوتاه‌ مدت 6 ماهه باید انجام دهیم کاملاً در رسانه‌ها منتشر شده و به طور واضح نشان می‌دهد ما برگشته‌ایم عقب و حتی در نقطه‌ای کمتر از خط قرمزمان یعنی کمتر از غنی‌سازی صنعتی ایستاده‌ایم و امکان ادامه و توسعه برنامه هسته‌ای تا مرحله غنی‌سازی صنعتی را نداریم.

در این مطلب آمده:موافقتنامه ژنو در حالی که همچنان شمشیر و سپر حریف در دستش است، عملاً شمشیر و سپر ما را بر زمین نهاد، همانطور که حالا دیگر اعضای تیم مذاکره‌کننده نیز اذعان دارند کاری سخت و دشوار در پیش ‌رو داریم. بندها و موادی در موافقتنامه وجود ندارد که با تکیه بر آنها از منافع‌مان و خطوط قرمزمان دفاع و صیانت کنیم.

این روزنامه همچنین دریادداشت روزخود نیز نوشته: «قطعاً در سرزمین‌های اشغالی، امروز 20 ژانویه یک روز فراموش‌ناشدنی خواهد بود. نابودی ذخیره اورانیوم 20 درصدی ایران، شاید بهترین خبری باشد که آنها طی سال‌های اخیر شنیده‌اند... نتانیاهو امروز یکی از خوشحال‌ترین افراد دنیاست.»

در این مطلب همچنین آمده است: «مقایسه دستاوردهای هسته‌ای ایران قبل از توافق و پس از توافق به خوبی نشان می‌دهد چه حجمی از تاسیسات و دستاوردهای هسته‌ای ایران در حال تعطیلی و نابودی است. بیش از 60 درصد فعالیت‌های غنی‌سازی ایران طی این مدت تعطیل می‌شود... انتقادات به تیم مذاکره‌کننده درباره اقدامات آنها در مذاکرات همواره با واکنش‌های تند مواجه شده است. طی ماه‌های اخیر بارها و بارها طرفداران دولت، منتقدان عملکرد هسته‌ای دولت را «تندرو» و «افراطی» نامیده‌اند. در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی، وزیر امور خارجه نیز منتقدان خود را «همراهان اسرائیل» نامید. منتقدان متهم به صهیونیسم شدند و دست آخر این رئیس‌جمهور بود که منتقدان را «تازه انقلابی» و «کاسب تحریم» نامید...»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
كارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
۰
۰
جناب نوبری شما تاكنون ظاهرا مشكلات ناشی از تحریمها را حس نكرده اید ما كه بخیل نیستیم خدا بیشتر بهت بده
وطن دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
۰
۰
آقای نوبری كاش دسترسی به حساب بانكی شما امكان داشت كه بفهمیم چقدر ته مانده حساب شماست اگر وقت كردی یكسری برو بیمارستان محك وشریعتی و چند تا بیمارستانهای دیگر ببین هزینه درمان را ملت بدبخت به چه قیمت دارن پرداخت می كنن هرچی داروی تقلبی چینی توی بازار ایران وارد كردید و بعد برو پارس جنوبی ببین شیخ قطری از بردن نفت گاز ایران چه بر سر كشورش آورده و ما كجاییم اگر اینهمه كه ما صرف انرژی هسته ای كرده بودیم فازهای پارس جنوبی را تكمیل می كردیم مردم ایرا ن باید الان بهترین امكانات و زندگی راداشتند فردای قیامت باید به مادری كه فرزندانش در اثر داروهای تقلبی چینی و بی كیفیت از بین رفتن جواب دهید
مراتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
۰
۰
واقعیت هم همین
دوباره برای بازگشت به این نقطه 10 سال باید زحمت بكشیم البته اگر بگذارند و دیگر بار چنین انگیزه سختی ایجاد شود...
دشمن برای دخالت و دست اندازی در سایر زمینه ها و خدشه دار نمودن استقلال و عزت ایرانیان امیدوار و جری شده است. باز خواهیم شد محور شرارت
arash
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
۰
۰
این آقای نوبری حتما وسایل مرد نیاز خودش رو از محله ی اون آقایی میخره كه همه چیز اونجا ارزون تر از جای دیگه است!!!!

نیازمندی ها