یک متخصص داخلی گفت: خوردن غذاهایی با حجم کم، آبکی و نرم و دوری از غذاهای چرب که مدت بیشتری در معده باقی می‌ماند، می‌تواند به بهبود نسبی فلج معده کمک کند.
کد خبر: ۶۳۲۴۷۴

دکتر محمدعلی حافظی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: فلج معده شامل بروز اختلال عملکردی اعصاب معده است که طی آن مدت زمان تخلیه معده طولانی می‌شود. تخلیه تاخیری معده باعث احساس تهوع، استفراغ، سوزش سردل و درد می‌شود. بیماری فلج معده باعث می‌شود که غذا مدت خیلی طولانی در معده باقی بماند و فرد، احساس سیری و پری معده کند، بنابراین بر کیفیت زندگی تاثیر منفی زیادی دارد.

وی ادامه داد: در این بیماری، اعصاب معده بخوبی کار نمی‌کند. در واقع عصب معده به نام عصب واگ که در حرکت غذا در مجرای گوارشی نقش دارد، آسیب می‌بیند و ماهیچه‌های معده و روده کوچک به طور طبیعی کار نمی‌کنند. بنابراین حرکت غذا در لوله گوارش کند یا کاملا متوقف می‌شود. به این علت، بهتر است از خوردن غذاهای چرب، دیرهضم و سنگین مانند حبوبات پرهیز شود.

ریزش موی مژه و ابرو را جدی بگیرید

یک متخصص پوست و مو گفت: کم‌پشتی مژه و ابروی افراد در سنین جوانی علل مختلفی می‌تواند داشته باشد که باید برای تشخیص آن حتما به متخصص پوست مراجعه کرد.

دکتر یزدانبخش نجفیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ریزش موی ابرو و مژه می‌تواند علامت اولیه بیماری‌های بسیار مهمی مانند ایدز، سیفلیس، جذام، لوپوس و بیماری‌های هورمونی، عصبی، عفونت و سرطان بوده یا علل ثانوی آن مربوط به مصرف بعضی از داروها باشد.

وی با بیان این‌که برداشتن مکرر و طولانی موی ابرو و آرایش مژه با ریمل و مژه مصنوعی و تاتو از علل مهم ریزش موی ابرو و مژه است، اظهار کرد: انواع ریزش موی ابرو و مژه پس از مراجعه به متخصص پوست و تشخیص علت، قابل درمان است، اما اگر دارو موثر نباشد و پیاز مو از بین رفته باشد، می‌توان با پیوند موی ابرو و مژه بیمار را درمان کرد.

وی کم‌پشتی موهای ابرو و مژه در سنین بالا را طبیعی دانست و تاکید کرد: موهای مژه و ابرو هم مانند دیگر موهای بدن بتدریج و با افزایش سن و پیری کم‌پشت‌تر شده و بتدریج سفید می‌شوند که امری طبیعی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها