هفته بیستم لیگ برتر فوتبال

ماموریت سرخابی برای گذر از گردنه شمال

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال فردا برگزار می شود که در مهم ترین دیدار پرسپولیس در انزلی مهمان تیم ملوان است.
کد خبر: ۶۲۸۷۳۳
ماموریت سرخابی برای گذر از گردنه شمال

سایت جام جم ورزشی- البته دیگر تیم پرطرفدار تهرانی یعنی استقلال هم با تیمی از دیار شمال اما این بار گیلان دیدار دارد. استقلال مقابل داماش قرار می گیرد که البته بازی راحت تری برای آنهاست چرا که پرسپولیسی ها در انزلی کار بسیاری سختی مقابل تیم ملوان خواهند داشت ، حتی بسیاری پیش بینی می کنند سه شنبه روزی است که صدرنشینی از دست پرسپولیس می رود.

سایر دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر به شرح زیر است:

گسترش فولاد تبریز-  صبای قم

نتیجه دیدار رفت: صبای قم 2گسترش 2

گسترش فولاد اگر در این بازی خانگی پیروز شود می‌تواند با دو پله صعود به رده نهم برسد. صبای قم هم هنوز با مرفاوی پیروز نشده است و پس از شکست هفته قبل مقابل استقلال حالا سخت به دنبال پیروزی است.

سایپا - ذوب آهن

نتیجه رفت: ذوب آهن صفر - سایپا صفر

مجتبی تقوی سرمربی تیم ذوب آهن در این فصل برای دومین بار پیاپی مقابل تیم سابقش قرار می گیرد، ابتدا مس و حالا سایپا. تقوی سخت به دنبال پیروزی در این دیدار است تا باز هم جایگاه ذوب آهن را بهبود ببخشد. سایپا هم بعد از باخت به پرسپولیس می‌خواهد در این بازی خانگی جبران مافات کند.

ملوان - پرسپولیس

نتیجه دیدار رفت: پرسپولیس یک - ملوان صفر

پرسپولیس برای حفظ صدرنشینی فقط یک راه دارد و اینکه از بندر انزلی به سلامت عبور کند و سه امتیاز مسابقه را بگیرد. سرخپوشان اگر بتوانند در این ماموریت‌‌شان پیروز شوند  با کسب چهارمین برد متوالی در لیگ برتر صدرنشینی  خود را هم حفظ کرده‌اند.

ملوان اما یک تیم متحول شده است. اسکوچیچ اولین مربی خارجی تاریخ ملوان نتایجی فراتر از انتظار گرفت و رتبه هفتمی برای این تیم مناسب است و اسکوچیچ توانسته تا حدی بین هواداران ملوان محبوب شود. پرسپولیس در انزلی به اندازه ملوان هوادار نخواهد داشت اما برای اینکه صدر را به استقلال و نفت تقدیم نکند چاره ای جز برد ندارد. ملوان یکی از بهترین گلزنان کنونی لیگ یعنی رافخایی را در اختیار دارد و در مقابل پرسپولیس هم بهترین خط دفاع لیگ را داراست. باید دید تقابل این دو چه نتیجه ای را رقم می زند.

مس کرمان - تراکتورسازی

نتیجه دیدار رفت: تراکتورسازی صفر - مس صفر

مس کرمان آخرین تیم جدول باید بدون سرمربی خود مقابل تراکتورسازی قرار بگیرد. مظلومی دوست ندارد دوباره در کرمان شکست بخورد اما حریفش یک تیم قدرتمند و سرخپوش دیگر است که اتفاقا بازیکنانی مثل علی کریمی و کریم انصاری فرد در آن بازی می‌کنند که سابقه حضور در پرسپولیس را هم دارند. مظلومی باید تدابیری برای مهار این بازیکنان و همچنین دیگر نفرات آماده تراکتورسازی بیندیشد وگرنه ممکن است دوباره شکستی تاریخی بخورد. تراکتورسازی برای اینکه از کورس قهرمانی عقب نماند باید در کرمان پیروز شود. البته آنها حتی شانس صدرنشین شدن را هم دارند به شرطی که پرسپولیس، نفت شکست بخورند و  استقلال و فولاد پیروز نشوند و آنها نیز با اختلاف حداقل سه گل پیروز شوند ممکن است صدرنشین شوند!

سپاهان - فجرسپاسی

نتیجه دیدار رفت: فجر 2 سپاهان یک

سپاهان اگر در این بازی خانگی پیروز شود هم می‌تواند خود را همچنان به عنوان یک مدعی در لیگ برتر نشان بدهد و هم به تیم دیگر اصفهان لطف بزرگی  کند زیرا در صورت باخت فجر، فاصله این تیم در رده پانزدهم با ذوب آهن که چهاردهم است بیشتر خواهد شد بنابراین تمامی فوتبالدوستان اصفهان حامی کرانچار و شاگردانش هستند.

 محمود یاوری هم که در این فصل رکورد زده و در دو تیم مس و فجر مربیگری کرده فقط برای نجات فجر به شیراز آمده و او فوتبال اصفهان را خوب می‌شناسد و تلاش می‌کند از سپاهان امتیاز بگیرد تا شانس بقای تیمش در لیگ برتر حفظ شود.

فولاد خوزستان - راه آهن

نتیجه دیدار رفت: راه آهن صفر- فولاد یک

فولاد هم در این هفته شانس صدرنشینی دارد البته باید سه تیم اول جدول امتیاز از دست بدهند با این حال فولاد  برای اینکه شانس خود را امتحان کند باید در خانه سه امتیاز از تیم متمول و بحران زده راه آهن بگیرد. راه آهن هفته گذشته در خانه با سه گل مغلوب شد و بعید است بتواند مقابل تیم خوش ساخت فولاد مقاومت کند مگر اینکه واقعا یک اتفاق غیر قابل پیش بینی دیگر در فوتبال رخ بدهد و فولاد در اهواز متوقف شود.

 

نفت تهران - استقلال خوزستان

نتیجه دیدار رفت: استقلال خوزستان2 نفت 4

نفت در بازی رفت توانست استقلال خوزستان را در خانه‌اش شکست بدهد بنابراین بردن این تیم در تهران خیلی برای شاگردان یحیی گل‌محمد سخت نیست. گل‌محمدی منتظری یک لحظه غلفت پرسپولیس و دایی است تا صدر جدول را از سرخپوشان تهرانی بگیرد. گل‌محمدی امیدوار است که در این هفته نوبت تیم او باشد که به صدر برسد. البته ویسی هم تیم پرنوسانی دارد و شاید استقلالی‌های خوزستان بتوانند از نفت امتیاز بگیرند و زمینه را برای صدرنشین شدن برادر بزرگترشان استقلال تهران آماده کنند.

 

استقلال - داماش گیلان

نتیجه دیدار رفت: داماش یک استقلال 2

استقلال فقط منتظر یک فرصت کوچک است تا صدر جدول را  از رقیب دیرینه‌اش بگیرد. فشردگی جدول در بین شش تیم اول هیجان زیادی به مسابقات لیگ برتر داده است با این حال مشخص نیست که چرا تماشاگران هنوز با این فوتبال قهر کرده‌اند. آن هم در حالیکه تیم ملی ایران به جام جهانی هم صعود کرده است.

بازیکنان و مربیان استقلال امیدوارند روز جمعه هواداران‌شان برای تشویق تیم‌شان به ورزشگاه بیایند و با یک برد خوب مقابل داماش با طرفداران شان آشتی کنند و شاید صدرنشین هم شوند.

استقلال در این دیدار چند بازیکن خود را در اختیار ندارد. ساموئل قهر کرده و نکونام هم مصدوم شده است. پژمان منتظری هم ساز جدایی کوک کرده با این حال آبی‌پو‌شان مهره‌های زیادی دارند هرچند بیک‌زاده هم به دلیل مصدومیت غایب است. با این وجود حریف‌شان تیم قدرتمندی نیست و می‌توان سه امتیاز بازی را به حساب استقلال ورایز شده دانست. داماش از نظر مالی در شرایط بدی است، افشین ناظمی سرمربی تیم هم از دست هوادارانشان دلخور شده و گفته تا اطلاع ثانوی در تمرینات شرکت نمی‌کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها