بارسلونا، میلان، چلسی و آرسنال در شب پنجم لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌روند

شب مرگ و زندگی دورتموند در اروپا

بورسیا دورتموند، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا در صورتی که امشب نتواند مهمان خود ناپولی ایتالیا را با شکست بدرقه کند، وداعی زودهنگام با فصل جاری لیگ قهرمانان خواهد داشت.
کد خبر: ۶۱۹۲۷۶

دور پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی از امشب در گروه‌های پنجم تا هشتم آغاز می‌شود که در حساس ترین دیدار در وست فالن، بورسیا دورتموند آلمان پذیرای پدیده دو فصل اخیر سری آ ایتالیا یعنی ناپولی است، تیمی که در بازی رفت موفق شد 2 بر یک دورتموند پرقدرت را با شکست بدرقه کند تا امشب با خیالی نسبتا آسوده مقابل دیدگان هواداران متعصب دورتموند به میدان برود.

یورگن کلوپ، سرمربی دروتموندی‌ها در حالی از این مهمان سرسخت و مربی کارکشته‌اش یعنی رافائل بنیتس اسپانیایی پذیرایی می‌کند که در بازی رفت با نتیجه 2 بر یک مغلوب این حریف و مهاجم آماده آرژانتینی‌اش گونزالو هیگواین شد. در نتیجه با توجه به شرایط جدول، دورتموند برای فرار از حذف زودهنگام باید در این میدان برنده شود. دورتموند که ابتدای هفته شهرآورد بزرگ فوتبال آلمان یعنی جدال با بایرن مونیخ را با شکست سنگین 3 بر صفر پایان برد، چنانچه امشب نیز از لیگ قهرمانان حذف شود، هفته‌ای کابوس وار را سپری خواهد کرد، اما شاید تیم جوان آلمانی جدال سنتی با بایرن را فدای بازی حساس امشب کرده تا شب فوق‌العاده سختی برای ناپولی رقم بزند.

در دیگر بازی‌های این گروه، آرسنال، صدرنشین مقتدر لیگ برتر جزیره، پذیرای مارسی تیم قعرنشین فرانسوی است و توپچی‌های لندن این فرصت را دارند با کسب یک پیروزی خانگی جشن صعود بر پا کند. اما در دیگر بازی‌های قابل توجه امشب در گروه هشتم، بارسلونا مهمان آژاکس آمستردام است و میلان که رقابت نزدیکی با آژاکس برای صعود به مرحله حذفی دارد باید در خانه سلتیک اسکاتلند به میدان برود.

در حالی که در گروه هفتم آتلتیکو مادرید صعودش را به مرحله حذفی قطعی کرده، در گروه پنجم چلسی انگلیس با خوزه مورینیوی با تجربه در سوئیس به مصاف بازل می‌رود. دیداری که در صورت برتری آبی‌های لندنی، می‌تواند هم به صعود چلسی منجر شود و هم شالکه آلمان را برای امیدوارتر از قبل کند.

رونالدو، غایب احتمالی رئال

با این‌ که باشگاه رئال‌مادرید رسما اعلام کرده رونالدو، بازیکن پرتغالی این باشگاه مصدوم نیست، اما این بازیکن در دیدار لیگ قهرمانان تیمش مقابل گالاتاسرای ترکیه غایب است. البته هنوز هیچ چیز مشخص نیست و غیبت رونالدو مقابل گالاتاسرای گمانه‌زنی رسانه‌های اسپانیاست. این بازیکن در دیدار این هفته تیمش در لالیگا مقابل آلمریا هر چند موفق به گلزنی شد، اما در نیمه دوم به دلیل درد عضله پا تعویض شد. پزشک باشگاه رئال مادرید شرایط رونالدو را خوب توصیف می‌کند، اما معتقد است این بازیکن مدت زمان بیشتری باید استراحت کند.

هارت مقابل ویکتوریا پلژن

تبعید جو هارت به نیمکت منچسترسیتی تمام شد و این بازیکن در دیدار لیگ قهرمانان تیمش مقابل ویکتوریا پلژن چک به میدان می‌رود.

جو هارت دروازه‌بان نخست تیم ملی مدت‌ها در من سیتی نیمکت‌نشین شده بود. او ناآماده و مصدوم بود و به همین دلیل جایی در ترکیب ثابت من سیتی پیدا نمی‌کرد. مانوئل پلگرینی، سرمربی من سیتی اعلام کرد این بازیکن دوران بد خود را پشت‌سر گذاشته و در لیگ قهرمانان اروپا دوباره به میدان می‌رود.

برنامه بازی‌های امشب لیگ قهرمانان

گروه پنجم: بازل سوئیس ـ چلسی انگلیس، استوابخارست رومانی ـ شالکه آلمان

گروه ششم: آرسنال انگلیس ـ مارسی فرانسه، دورتموند آلمان ـ ناپولی ایتالیا

گروه هفتم: زنیت روسیه ـ آتلتیکو مادرید اسپانیا، پورتوی پرتغال ـ آستریا وین اتریش

گروه هشتم: آژاکس هلند ـ بارسلونای اسپانیا، سلتیک اسکاتلند ـ میلان ایتالیا

*‌ دیدار زنیت ـ آتلتیکو از ساعت 20 و 30 و دیگر بازی‌ها از ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت تهران آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها