امشب شب بسیار مهمی است. اکثر تیم های ملی فوتبال جهان قرار است با نهایت استفاده از روزهای فیفا دی دیدارهایی دوستانه برگزار کنند.
کد خبر: ۶۱۵۴۳۱
تمجید کریس رونالدو از وین رونی

سایت جام جم ورزشی-  در میان هیاهوی بازی های دوستانه در سراسر دنیا، بحث بر سر انتخاب برترین بازیکن جهان همچنان داغ است. بسیاری مسی را شایسته توپ طلا می دانند از سوی دیگر عده دیگر رونالدو را برترین بازیکن کنونی جهان می دانند. کریس رونالدو بدون اهمیت به این موضوع و البته اینکه تیمش امشب در دیداری حیاتی و سرنوشت ساز در پلی آف جام جهانی به مصاف سوئد می رود زبان به تمجید از وین رونی همبازی سابق خود در منچستر یونایتد گشوده است. البته این تعریف و تمجید نه به خصوصیات فنی این بازیکن که به ظاهرش مربوط می شود. رونالدو، رونی را بازیکنی معرفی کرده که موهایش استایل فوق العاده ای دارد و قیافه اش هم خیلی با نمک است! با هم دیگر اخبار مهم فوتبال اروپا را مرور می کنیم:

 

ریبولولف دراندیشه خرید منچستریونایتد

مالک روسی باشگاه موناکوی فرانسه فاش کرد که از مدت ها پیش در اندیشه خرید باشگاه منچستر یونایتد انگلستان است.

 این روسی میلیاردر در سال 2011 ،66 در صد از سهام باشگاه پرنس نشین موناکوی فرانسه را خریداری کرد. ریبولولف در مصاحبه ای که با یکی از مجله های پاریسی داشت گفت: موناکو را به این دلیل خریدم که من واقعا عاشق شهر موناکو هستم. اما با اینکه اکنون مالک بخش عمده باشگاه موناکو هستم همچنان به باشگاه منچستریونایتد فکر می کنم. من توانایی خرید این باشگاه را هم داشتم اما بنا به دلایلی موفق نشدم. مالک باشگاه موناکو یاد آور شد: هنوز از فکر خرید باشگاه منچستریونایتد بیرون نیامده ام و امیدوارم روزی بتوانم به خواسته بزرگ خود برسم.

 

پراندلی: برای جام جهانی برنامه ریزی می کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا خاطر نشان کرد در حال برنامه ریزی برای حضور در جام جهانی برزیل است که این برنامه ریزی بر  اساس قهرمانی این تیم در این دوره از رقابت های جام جهانی است.

او در کنفرانس خبری پیش از دیدارهای دوستانه با آلمان و نیجریه از هدف ایتالیا برای قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل گفته بود. پراندلی گفت: می دانیم که هنوز تکلیف بسیاری از تیم های حاضر در جام جهانی مشخص نشده است اما با وجود این نامشخص بودن چهره برخی تیم ها ما برای قهرمانی خودمان را آماده می کنیم. سرمربی ایتالیایی ها خاطر نشان کرد: هرگز به بازیکنان قبلی اکتفا نمی کنم و می خواهم فرصت حضور در جام جهانی را به همه بدهم. واقعیت این است که هم اکنون 35 بازیکن به طور ثابت در ذهن من جای گرفته اند و به همین دلیل کمتر نگران هستم. ما هشت ماه  دیگر برای اینکه بهتر و بیشتر آماده شویم فرصت در اختیار داریم.

 

بازگشت احتمالی میهالوویچ به سری آ ایتالیا

سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال صربستان که مدت ها در سری آ ایتالیا مربی گری کرد اینک در آستانه بازگشت به این لیگ قرار دارد.

البته خود میهالوویچ فعلا هیچ چیز را قطعی نمی داند. سرمربی سابق تیم های بولونا ، کاتانیا و فیورنتینا از سال 2012 به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال صربستان انتخاب شد. در روزهای اخیر مطبوعات ایتالیا از توافق سرمربی صرب ها با سمپدرویا نوشتند اما این مربی همه چیز را تکذیب کرد. وی در این باره گفت: زمانی که با تیم ملی فوتبال صربستان قرارداد دارم نمی توانم با تیم های باشگاهی مذاکره کنم اما هفته آینده قرار است مذاکراتی با فدراسیون فوتبال صربستان داشته باشم. اگر درباره آنچه که قرار است در آینده برای من در تیم ملی فوتبال صربستان بیفتد مطمئن نشوم آنگاه احتمالات حضور در سری آ ایتالیا و باشگاه سمپدوریا را بررسی می کنم.

 

دورتموند، کوستا را جانشین لواندوفسکی می کند

جدایی روبین لواندوفسکی مهاجم و لهستانی از بورسیا دورتموند در پایان فصل بوندسلیگا قطعی شده است و به همین دلیل مسئولان این باشگاه آلمانی به دنبال یافتن جانشین او هستند.

دورتموندی ها مهاجم برزیلی الاصل تیم آتلتیکو مادرید  اسپانیا را که اخیر به تیم ملی اسپانیا هم دعوت شده به عنوان جانشین لواندوفسکی 23 ساله در نظر گرفته اند. مسئولان باشگاه آلمانی آماده اند تا پیشنهاد خود را برای جذب کوستا به باشگاه آتلتیکو مادرید ارائه کنند. بر اساس گزارش بیلد یورگن کلوپ سرمربی دورتموند کوستا را بهترین جانشین برای لواندوفسکی می داند. آخرین اخبار حاکی از آن است که باشگاه آلمانی برای جذب کوستا 24 میلیون یورو پیشنهاد می دهد.

 

هییرو: رونالدو پادشاه فوتبال است

فرناندو هییرو یکی از اسطوره های باشگاه رئال مادرید اعتقاد دارد که کریستیانو رونالدو باید به عنوان برترین بازیکن جهان در سال 2013 معرفی شود.

هییرو گفت: در حال حاضر  رونالدو بهترین بازیکن جهان است و خیلی خوشحالم که رئال هم اکنون بهترین بازیکن جهان را در اختیار دارد. همه از دیدن بازی های زیبای او و گل های فراوانی که به ثمر می رساند لذت می برند و به نظرم بازیکن دیگری به غیر از او نباید به عنوان بهترین بازیکن جهان معرفی شود.

بازیکن سابق رئال مادرید اظهار داشت: اگر امکان این را داشتم که برای انتخاب بهترین بازیکن جهان رای می دادم قطعا انتخاب اول  و آخرم رونالدو بود. او پادشاه فوتبال و بالاتر از حد عالی است. به نظر من هر بازیکن دیگری به غیر از رونالدو به عنوان بهترین بازیکن جهان در سال 2013 معرفی شود خیلی تعجب آور و ناخوشایند است.

 

مورینیو هافبک ژاپنی منچستر را ستود

خوزه مورینیو سرمربی تیم چلسی زبان به تحسین از شینجی کاگاوا هافبک ژاپنی تیم منچستریونایتد ستود و اظهار داشت که همیشه در آرزوی جذب چنین بازیکنی بوده است.

مورینیو گفت که به حضور کاگاوا در چلسی فکر می کند اما در حال حاضر این انتقال شدنی نیست. وی در این باره گفت: زمانی که در رئال مادرید حضور داشتم می خواستم کاگاوا را به رئال بیاورم اما از آنجایی که نیاز به مسوت اوزیل را ضروری تر می دانستم از این انتقال صرفنظر کردم اما با این حال کاگاوا بازیکنی است که هنوز هم مد نظر من قرار دارد. آینده را نمی توانم پیش بینی کنم اما بعید نیست در آینده کاگاوا یکی از بازیکنان تیم من باشد.

 

تلاش مسی برای آوردن آگوئرو به بارسلونا

رسانه های کاتالان فاش کردند که لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونای اسپانیا در تلاش است تا سرخیو آگوئرو هم تیمی خود در تیم ملی آرژانتین را به بارسلونا بیاورد.

مسی و آگوئرو دوستانی صمیمی با یکدیگر هستند و مسی امیدوار است روزی این دوست صمیمی خود را در بارسلونا ببیند. آگوئرو هم اکنون در منچسترسیتی بازی می کند.

البته فقط تلاش مسی در کار نیست، خود باشگاه بارسلونا نیز برای جذب این مهاجم 25 ساله تمایل زیادی دارد. بر اساس آخرین اخبار رسیده باشگاه بارسلونا پس از بررسی جوانب قطعا برای جذب مهاجم کنونی منچسترسیتی دست به کار خواهد شد.

 

بیل: زمان انتقادات تمام شد

گرث بیل بازیکن ولزی تیم رئال مادرید با بیان اینکه در بهترین شرایط آمادگی به سر می برد اظهار داشت وقت آن است انتقاداتی که از او می شود تمام شود.

او در گفت و گو با تلویزیون رئال مادرید اظهار داشت: هر روز بهتر می شوم. زمانی که فصل جدید آغاز شد من هنوز در مرحله بدنسازی پیش از فصل بودم و همین باعث شد تا نتوانم با تمام توانم بازی کنم اما اکنون اوضاع کاملا فرق می کند. من برای گلزنی آماده ام و فکر می کنم از این بهتر هم می توانم باشم.

بیل افزود: در هفته های گذشته گاهی اوقات از من انتقادات غیر منصفانه ای می شد که من را واقعا ناراحت می کرد. بسیاری شرایط من را درک نمی کردند  اما حالا می خواهم به همه نشان بدهم که هر کاری از من برمی آید.

 

من یونایتد به دنبال هافبک پرتغالی

کارلوس مین هافبک تیم اسپورتینگ لیسبون پرتغال مد نظر سران باشگاه منچستریونایتد انگلستان قرار دارد و مرحله انتقال او به زودی آغاز می شود.

بر اساس گزارش دیلی میرور؛ این هافبک پرتغالی 19 سال دارد و به ازای یک میلیون پوند به اسپورتینگ لیسبون پیوست اما اکنون خیلی بیشتر می ارزد. باشگاه منچستریونایتد که تمایل زیادی برای خرید این بازیکن دارد سابقه ای طولانی در زمینه خرید بازیکنان زیر 20 سال از باشگاه های پرتغالی دارد که سرآمد آنها کریستیانو رونالدو بود که در سال 2003 و زمانی که تنها 18 سال داشت به این تیم قرمز پوش منچستری پیوست.

 

فیفا برنامه ضددوپینگ خود را آغاز کرد

فدراسیون بین المللی فوتبال-فیفا- برنامه ضد دوپینگ خود را برای جام جهانی 2014 برزیل آغاز کرد.

فیفا در نظر دارد در ابتدا از بازیکنان نامدار و مشهوری که به همراه تیم های خود در جام جهانی حضور دارند به طور ناگهانی تست دوپینگ بگیرد. این مرحله از تست گیری در جریان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و با حضور ماموران ضد دوپینگ در رختکن تیم ها اجرا می شود. بایرن مونیخ و ستاره هایش نخستین تیمی بود که با حضور سرزده ماموران ضد دوپینگ روبرو شد. در ادامه رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بازیکنان نامدار دیگری که به احتمال بسیار زیاد در جام جهانی حضور خواهند داشت آزمایش دوپینگ می دهند.

 

مهاجم لیل، آرسنالی می شود

سولومون کالو مهاجم تیم لیل فرانسه شاید در دی ماه سال جاری پیراهن آرسنال را بر تن کند.

بر اساس گزارش دیلی میل ؛ کالو قبلا سابقه بازی کردن در لیگ برتر انگلیس را دارد و بازیکن چلسی بود اما او این بار می خواهد برای آرسنال دیگر تیم لندن بازی کند. این مهاجم که 2.5 میلیون پوند قیمت دارد به احتمال فراوان در دی ماه به آرسنال منتقل می شود. این بازیکن ساحل عاجی آرسنال را جدی ترین مشتری لیگ برتر خود می بیند.

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مصطفی صفری دستجردئی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
۰
۰
امیدوارم دورتموند در خرید كوستا موفق باشد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها