جیب خالی، همایش‌های عالی

در شرایطی که دولت بارها اعلام کرده با کسری بودجه، خزانه خالی و کمبودشدید مالی دست و پنجه نرم می‌کند و میلیاردها تومان به پیمانکاران خود بدهکار است، انتظار می‌رود دولت برای تعدیل وکنترل چنین شرایطی، برنامه‌ای جدی و منسجم برای صرفه‌جویی دستگاه‌های اجرایی در بودجه‌های جاری ابلاغ و جلوی هزینه‌های غیرضرور را بگیرد.
کد خبر: ۶۱۴۰۱۵
جیب خالی، همایش‌های عالی

اما ظاهرا نه تنها این برنامه تهیه نشده، بلکه در عمل شاهد هستیم که برخی دستگاه‌های اجرایی در ماه‌های اخیر عکس این روند را انجام داده‌اند و این امر در برگزاری برخی همایش‌های پرخرج خود را نشان داده است.

اینجاست که ضرب‌المثل جیب خالی، پز عالی به جیب خالی دولت و برگزاری همایش‌های عالی و پرخرج مقایسه به مطلوب می‌شود.

نگاهی به همایش‌های برگزار شده در ماه‌ها و هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که برگزاری پاره‌ای از این همایش‌ها نه ضرورتی داشته و نه با رعایت اصل صرفه‌جویی و مراعات شرایط خاص بودجه‌ای و پولی دولت و کشور برگزار شده است.

نمونه‌های متعددی را می‌توان برای اثبات این قضاوت یادآور شد. برای مثال می‌توان از همایش صندوق توسعه ملی در جزیره کیش یاد کرد.

در این همایش تقریبا بیشتر مقامات ارشد اجرایی کشور و همراهانشان حضور داشتند که این حضور با صرف هزینه‌های گزاف و در خوش آب و هواترین و گران‌ترین فصل کیش صورت گرفت.

حال آن‌که بسادگی می‌شد چنین همایشی را در یکی از سالن‌های متعدد متعلق به دولت در تهران برگزار کرد و به این ترتیب علاوه بر وقت مقامات کشور در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کرد.

به این ترتیب باید از دولت خواست در عمل به ضرب‌المثل یک سوزن به خود، یک جوالدوز به دیگران، ترمیم و جبران کسری بودجه هنگفت سال 92 را از خود شروع کند.

کتایون مافی -‌‌‌ گروه اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها