مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

شرط بخشودگی جرایم کارفرمایان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان اشاره کرد و گفت:‌ این طرح یک سیاست تشویقی است و کارفرمایانی که تا 19 دی ماه امسال حق بیمه خود را پرداخت کنند تا 100 درصد جرایمشان بخشوده می‌شود.
کد خبر: ۶۱۱۴۴۸
شرط بخشودگی جرایم کارفرمایان

به گزارش واحد مرکزی خبر،  سید تقی نوربخش که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران سخن می گفت، گفت:درحال حاضر ۳۷میلیون نفر از جمعیت کشور از خدمات گوناگون بیمه ای ودرمانی این سازمان استفاده می کنند.

وی افزود: بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر از این تعداد را بازنشستگان و مستمری بگیران تشکیل می دهند که با احتساب خانواده هایشان جمعیتی حدود چهار میلیون و 600 هزار نفر را در بر می گیرند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی  این سازمان را بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی خواند و گفت: همانگونه که در اصل 29 قانون اساسی بر رسیدگی به اعضا و خانواده افرادی که به علل مختلف در دوران ناتوانی قرار گرفته اند به صراحت تاکید شده است و همه موظفیم بهترین شرایط ممکن را برای عزیزترین مردمان این آب و خاک که عمر خود را صرف پیشرفت و سربلندی میهن اسلامی کرده اند، فراهم کنیم.

وی به 25 ذی الحجه (9 آبان امسال) روز خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره و از کوشش خستگی ناپذیر فعالان دیروز عرصه کار تولید و فرهنگ کشور و خردمندان و بازنشستگان امروز قدردانی کرد.

بیست و پنجم ذی‌الحجه یادآور روزی است که حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) برای بهبود بیماری حسنین(ع) سه روز، روزه گرفتند اما هر سه افطاری آن را به نیازمندان بخشیدند و در این روز سوره" هل اتی" در شأن اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نازل شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:‌ این سازمان ، سازمانی بین نسلی است که بر همین اساس باید خدمات آن نیز کوتاه مدت، درازمدت و نسلی تنظیم شود.

نوربخش به فعالیت هایش در دو ماه گذشته از ریاستش بر سازمان تامین اجتماعی گفت:‌ پرداخت همه مطالبات داروخانه های طرف قرارداد، کاهش فرانشیز بیماران سرطانی از 30 به 10 درصد،‌ کاهش هزینه های درمانی بیماران مزمن(کلیوی ،تالاسمی دیالیزی و ...)، زیرپوشش بردن هزینه درمان بیماریهایی چون زانوی مصنوعی و کاهش دوران انتظار آن از پنج سال به سه سال، رایگان کردن هزینه درمان بازنشستگان ایثارگر بر اساس تعرفه های دولتی و رایگان کردن هزینه درمان فرزندان سوم و بیشتر از مواردی است که می توان اشاره کرد.

وی تلاش در جهت متناسب کردن حقوق مستمری بگیران با توجه به تورم موجود و تعیین حداقل مستمری700 هزار تومان و عرضه خدمات درمانی و بیمارستانی از طریق 49 مرکز ملکی را از دیگر تلاش های سازمان تامین اجتماعی در جهت افزایش رضایت جمعیت تحت پوشش   این سازمان برشمرد.

نوربخش در عین حال تصریح کرد: به رغم تلاشهای صورت گرفته وضع فعلی پرداختی به مستمری بگیران و بازنشستگان با نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی تاکید کرد: حفظ کرامت این عزیزان بر همه واجب است بنابراین اطمینان می دهم که بنده و همکارانم نهایت تلاشمان را در جهت تامین آرامش و رفاه مستمری بگیران و بازنشستگان به کار خواهیم بست.

نوربخش در عین حال گفت: ‌دستیابی به این هدف مستلزم صرف هزینه های هنگفتی است و تامین هزینه های مورد نیاز سازمان تامین اجتماعی به حصول حق بیمه های پرداختی شاغلان و کارفرمایان تحت پوشش بستگی دارد و کوتاهی در پرداخت حق بیمه ، سازمان ما را در عمل به  وظایفمان با مشکل مواجه می کند.

وی یکی از سیاست های تشویقی حاکم بر سازمان را طرح بخشودگی جرائم بیمه ای برشمرد و افزود: کارفرمایانی که تاکنون حق بیمه خود را پرداخت نکرده و مشمول جریمه شده اند تا 19 دی امسال فرصت دارند با پرداخت حق بیمه تا 100 درصد جرائم آنها بخشوده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كارمند اداره كار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
۰
۰
با سلام از وزیر محترم تعاون ،كار و رفاه اجتماعی درخواست دارم به وضع حقوقی كارمندان وزارت خانه رسیدگی فرمایند....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها