یک فوق‌تخصص ارولوژی کودکان گفت: اگر برگشت ادرار خفیف در کودکان تشخیص داده شود با تجویز آنتی‌بیوتیک می‌توان از پیشرفت بیماری و عفونت کلیه و مثانه پیشگیری کرد، اما در صورت پیشرفت به جراحی نیاز دارد.
کد خبر: ۶۱۱۱۷۱

دکتر علیرضا سینا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که عفونت ادراری یک بیماری شایع در میان کودکان است که به علت وارد شدن میکروب به مجاری ادرار ایجاد می‌شود، افزود: جنسیت در این بیماری مهم است به طوری که عفونت ادراری در یک سالگی در پسران و بعد از آن در میان دختران شایع‌تر است.

وی اظهار کرد: در سنین نوزادی و زیر یک ماه، بیماری با علائمی به صورت تب یا کم‌شدن حرارت بدن، بی‌حالی، بی‌اشتهایی، تحریک‌پذیری، شلی، اسهال، کم‌شدن حجم ادرار، زردی و از بین رفتن واکنش‌های نوزادی خودش را نشان می‌دهد. در سنین بالاتر این مشکل با نشانه‌هایی مانند تب، بوی بد ادرار، سوزش، تکرر و بی‌اختیاری ادرار، ایجاد شب‌ادراری، درد پهلوها و درد در ناحیه زیر شکم، قطع و وصل شدن جریان ادرار و بی‌قراری حین ادرار است.

راهکارهایی برای ترمیم پوست پس از شیمی‌درمانی

داروهای شیمی‌‌درمانی علاوه بر غلبه بر سلول‌های سرطانی به سلول‌های سالم، بویژه سلول‌های پوستی آسیب می‌رساند.

به گزارش ایسنا، به گفته محققان فرانسوی، بیماران سرطانی با انجام مراقبت‌های ساده می‌توانند تاثیر این داروها را بر پوست محدود کنند. اصلی‌ترین عارضه پوستی که در اثر داروهای ضد سرطان ایجاد می‌شود، خشکی شدید پوست است. از آنجا که پوست بدن بیمار پس از شیمی‌‌درمانی دچار کم‌ آبی می‌شود و نرمی و لطافت خود را از دست می‌دهد، علاوه بر این خطر ایجاد چروک‌های جدید بر پوست و کاهش استحکام پوست، بخصوص در ناحیه صورت وجود دارد.

این متخصصان پوست اظهار کردند: بهترین راه ترمیم پوست، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده قوی مخصوص پوست‌های حساس است. البته اگر قبل از خشک شدن کامل پوست از کرم استفاده شود، رطوبت بیشتری در سطح پوست جذب می‌شود. همچنین برای شست‌وشو از صابون استفاده نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها