مردی که بخاطر گریه در بقیع اعدام خواهد شد

ماجرای صدور حکم اعدام برای حاجی عراقی

صدور حکم اعدام برای یک حاجی عراقی که در قبرستان بقیع از سوی نظامیان سعودی دستگیر شد واکنش پارلمان عراق را به دنبال داشت.
کد خبر: ۶۰۷۳۱۰
ماجرای صدور حکم اعدام برای حاجی عراقی

کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق از اقدام سعودی ها در بازداشت یک حاجی عراقی و صدور حکم اعدام برای وی انتقاد کرده و آن را نشانه عملکرد خصمانه علیه شیعیان در عربستان دانست.

سامی العسکری عضو این کمیسیون گفت: حاجی عراقی که مسئولان سعودی حکم جدا کردن سرش را صادر کرده اند، یک شهروند عراقی و زائر است و حتی اگر فحاشی هم کرده باشد نظام سعودی اجازه صدور حکم اعدام علیه وی را ندارد.

وی افزود: سعودی ها علیه شیعیان لبنانی،ایرانی،عراقی و حتی شیعیان القطیف رویکرد خصمانه ای دارند.این رژیم در راستای خفقان حرکت می کند، اما کشورهای غربی که از دموکراسی دم می زنند از این اقدامات انتقاد نمی کنند و واکنش مناسبی در قبال این اقدامات سرکوبگرانه آل سعود علیه آنها انجام نمی دهند.

العسکری اعلام کرد: سعودی ها از شیعیان کینه دارند و این اولین بار نیست که علیه زائران بقیع عملکرد خصمانه دارند و دولت و وزارت خارجه عراق باید برای نجات این شهروند عراقی اقدامی فوری انجام دهند.کمیته روابط خارجی پارلمان نیز موضوع حاجی عراقی را در اولین جلسه پارلمان پس از تعطیلات عید قربان مطرح خواهد کرد و ا اقدامات وزارت خارجه عراق را دنبال خواهیم کرد.

شایان ذکر است که شبکه های اجتماعی اخیرا اعلام کردند که سلام کاظم از حجاج عراقی در حالی که برای اهل بیت(ع) گریه می کرد با واکنش نیروهای امنیتی سعودی روبرو شد و این نیروها در ادامه، حاجی عراقی را بازداشت کرده و به زندان بردند . به نوشته این رسانه ها، دادگاه سعودی حکم به اعدام و قطع سر از بدن این حاجی داد و قرار است این حکم پس از پایان مراسم حج اجرا شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
۰
۰
بخدا این پولی كه از این راه به جیب وهابیون ملعون میره اگه صرف آبادانی كشور بشه از صدتا حج هم بالاتره.
نام علیرضا. ع
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
۰
۰
فریاد یا محمدا . فریاد یا جعفرا . فریاد یا علیا . یا صاحب الزمان به در آی از پرده غیبت . وای از این همه ظلم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
۰
۰
خدائی خوش به حالش ، گریه كنی واسه اهل بیت و حكمت این باشه ، به به عجب عاشقی و عشق بازی! آخه اینا نمی دونن كه عشق شیعه به اهل بیت یعنی چه!
فاطمه
United States
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
۰
۰
ما قرنهاست كه می دانیم گریه برای فاطمه (س) در عربستان جرم بزرگی است وحكمش مرگ است .اما دشمنان فاطمه بدانند ما با آغوش باز این حكم را می پذیریم .

نیازمندی ها