کوثری پاسخ داد

چرا باید در برابر آمریکا و اسرائیل مقاومت کنیم

کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند "ما در سطوح مختلف تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازیِ نظام، وظیفه داریم به مسائل گوناگون کشور با نگاه کلان و جامع نگاه کنیم" در پاسخ به این سوال که با نگاه کلان و جامع چرا آمریکا و اسرائیل با ما دشمنی می کنند گفت:در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سران نظامی ایران یک عامل سر سپرده به تمام معنا و کامل ، در اختیار آمریکا و اسرائیل بودند و به عنوان نمونه در جنگ 1967 و 1973 که اعراب دادن سوخت به اسرائیل را ممنوع کردند ، ایران به اسرائیل سوخت می داد.
کد خبر: ۵۹۷۶۳۳
چرا باید در برابر آمریکا و اسرائیل مقاومت کنیم

وی در گفتگو با سایت تابش کوثر در ادامه افزود :آمریکایی ها هم که در ایران حضور داشتند در برخی مقاطع حداقل پنجاه هزار و بعد تا هشتاد هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند که به طور کمال و تمام از ایران می‌بردند و هر طوری که دلشان می خواست ایران در اختیارشان بود و لذا با پیروزی انقلاب اسلامی این مستشارها از ایران اخراج شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا دستش از نفت ایران قطع شد گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها حاکمیت آمریکا در ایران از بین رفت بلکه فهمیدند که پیام انقلاب اسلامی به کشورهای مسلمان آنچنان رسید که آنها هم این پیام را گرفتند و گفتند که باید در مقابل آمریکا و اسرائیل بایستیم  لذا می بینیم در جنگی که علیه حزب الله راه می‌اندازند حزب الله می ایستد و اسرائیل را شکست می دهد غزه هم به همین صورت ایستادگی می کند.

کوثری در ادامه تشریح کرد: آمریکا و اسرائیل پیام انقلاب را که یک پیام فرهنگی بر خاسته از  بطن اسلام ناب محمدی(ص) است به هیچ وجه نمی توانند قبول کنند زیرا  منافع آنها توسط این تفکر از بین رفته و از آن طرف ملت ها آگاه شدند.

وی افزود : آنها به جای اینکه جواب ما را بدهند و  از راه منطقی که مطرح کردیم و ملت ها قبول کردند ، وارد بشوند ،  با زورگویی عمل می کنند تا بتوانند با زور ما را محکوم  یا اینکه ساکت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که با نگاه کلان و جامع  چرا ما باید در مقابل آمریکا و اسرائیل مقاومت کنیم گفت: یک دلیل این است که ما بر اساس بیانات حضرت امام(ره) که برگرفته از بطن کلام خداوند و ائمه معصومین است باید برابر زورگویان و زیاده خواهان  بایستیم.
 
وی با بیان اینکه چه کسی گفته آمریکا و اسرائیل سردمدار دنیا باشد در تشریح دلیل دوم گفت:  آنها جز زور و زیاده خواهی چیز دیگری ندارند که برای دنیا ارزشی داشته باشد، پس ما باید بایستیم و بگوییم شما یک کشور و ما هم یک کشور هستیم و آن زمان که شما بخواهید حاکم مطلق دنیا باشید دیگر گذشته است، آن دوران جنگ جهانی دوم که شما با بمباران و اسلحه و موشک و تانک می آمدید و  کشورها را می گرفتید و کسی جرات نمی کرد جلوی شما بایستد گذشته است.

کوثری در ادامه افزود : دلیل سوم این است که ما می خواهیم مستقل باشیم آیا این استقلال گناه است ؟ می خواهیم خودمان کشورمان را اداره کنیم آیا این به اصطلاح خلاف دموکراسی هست؟

وی در پایان گفت :پس ما باید بایستیم و با ایستادگیمان می توانیم موفقیت و پیشرفت داشته باشیم و می توانیم دشمن را سرکوب کنیم اما اگر نایستیم و بخواهیم با آنها معامله کنیم ، قطعاً و یقیناً خواسته آنها حد مشخصی ندارد که راضی بشوند. آنها می خواهند کل کشور و کل ملت در اختیار امریکا باشد صحبتی از ایستادگی و مقاومت و استقلال نباشد خب پس ما برای چه انقلاب کردیم ؟ برای اینکه خودمان کشورمان را مدیریت کنیم و برای خودمان تصمیم بگیریم و در مقابل زور گویی ها بایستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها