ساعات طرح ترافیک و زوج و فرد در ماه مهر تغییر نمی‌کند

رانندگان سرویس مدارس سال گذشته 10 هزار تخلف داشتند

هر چه به مهر و روزهای بازگشایی مدارس نزدیک‌تر می‌شویم، حساسیت‌ها درباره سرویس مدارس دانش‌آموزان جدی‌تر می‌شود.
کد خبر: ۵۹۷۴۵۵

ثبت ده هزار تخلف از سوی رانندگان سرویس مدارس طی سال گذشته که اعمال قانون از سوی پلیس را به همراه داشته است، ضرورت انتخاب سرویس‌های مدارس ایمن، صلاحیت‌دار و مطمئن را هم برای مدیران و هم برای خانواده‌ها دوچندان می‌کند.

رئیس پلیس راهور پایتخت در نشست خبری روز گذشته خود که به منظور تشریح تمهیدات ترافیکی بازگشایی مدارس و آغاز سفرهای حجاج بیت‌الله الحرام برگزار شد، با اشاره به این ‌که سال گذشته با ده هزار مورد از تخلفات رانندگان سرویس مدارس برخورد شده است، گفت: بیشتر این تخلفات در روزهای ابتدایی مهر بوده است.

هر چند تخلفات رانندگان سرویس مدارس در سال گذشته نگران‌کننده بوده است، اما حساسیت‌های پلیس و آموزش و پرورش در برخورد با تخلفات رانندگان سرویس‌های مدارس موجب کاهش چشمگیر تصادفات و تخلفات آنها طی دو سال اخیر شده که این موضوع جای امیدواری دارد.

حسین رحیمی با بیان این ‌که در دو سال اخیر و با توجه به حساسیت و جدیت آموزش و برخورد با رانندگان سرویس‌ها، بجز یک مورد، تصادف جرحی و فوتی از سوی این رانندگان اتفاق نیفتاده است، گفت: ساماندهی سرویس مدارس ترافیک را کاهش می‌دهد و به همین دلیل پلیس آموزش 20 هزار راننده سرویس مدارس را دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راهور پایتخت هنگام رونمایی از برچسب جدید سرویس مدارس گفت: در این برچسب جدید که رانندگان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، معاینه فنی و احراز سلامت‌شان دریافت می‌کنند شماره خودرو درج شده است و نمی‌توانند این برچسب‌ها را تغییر دهند.

به گفته رحیمی، خانواده‌های دانش‌آموزان نیز می‌توانند در صورت شکایت، مراتب را با شماره تماس 1888 در میان گذاشته یا به سامانه 30004246 پیامک کنند.

پلیس همچنان از مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان می‌خواهد که حساسیت‌ها درباره سرویس مدارس را جدی گرفته و سرویس مدارس ایمن، با صلاحیت و مناسب را برای فرزندشان انتخاب کنند.

بانوان راننده برای سرویس مدارس دختران

رانندگانی که برای سرویس مدارس دانش‌آموزان دختر انتخاب می‌شوند نیز از حساسیت دوچندانی نسبت به سرویس مدارس پسران برخوردارند، به طوری که به گفته پلیس تائید شرایط اخلاقی راننده سرویس بسیار اهمیت دارد و باید برای دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان از بانوان راننده استفاده شود.

رحیمی از رانندگان سرویس مدارس خواست دانش‌آموزان را براساس ظرفیت سوار خودرو کنند و هنگام رانندگی مقرراتی مانند سرعت مجاز، حرکت نکردن بین خطوط و رعایت حقوق عابران را مورد توجه قرار دهند.

تشدید برخورد با خودروهای غیرمجاز در محدوده طرح ترافیک

با فرارسیدن مهر و افزایش حجم سفرهای درون‌شهری و سنگین شدن بار ترافیک شهر، پلیس قرار است با جدیت ترددهای غیرمجاز را کنترل کند.

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان این‌ که ساعت اجرای طرح زوج و فرد و طرح ترافیک در مهرماه تغییر نمی‌کند گفت: طرح زوج و فرد از ساعت 6 تا 19 و طرح ترافیک از 6 و 30 دقیقه تا 17 ادامه دارد.

به گفته رحیمی، از ابتدای مهر پلیس با استقرار در 97 خیابان و معبر منتهی به محدوده طرح ترافیک با جدیت با خودروهای متخلف برخورد خواهد کرد و رانندگانی را که به طور غیرمجاز وارد محدوده شوند اعمال قانون می‌کند.

وی تصریح کرد: طرح برخورد با خودروهای دودزا، آلاینده و فاقد معاینه فنی یکی دیگر از طرح‌هایی است که در مهر با توجه به آغاز ناپایداری هوا و افزایش حجم ترافیک اجرایی می‌شود. گروه ویژه‌ای از ماموران راهور نیز برای برخورد جدی با تخلفات رانندگان سرویس‌ها به کار گرفته شده‌اند.سردار رحیمی تاکید کرد: رانندگان فقط در ساعات جابه‌جایی دانش‌آموزان می‌توانند به محدوده زوج و فرد وارد شوند و تردد آنها در این ساعات اشکالی ندارد.

سرویس‌های مدارس ملزم به گرفتن تائیدیه از پلیس شدند

در رابطه با همین موضوع معاون عمرانی استاندار تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مهم‌ترین مصوبات جلسات ستاد استقبال از مهر گفت: براساس مصوبات ستاد استقبال از مهر، تمام سرویس‌های مدارس باید برای فعالیت قانونی خود از پلیس راهور تائیدیه بگیرند و پس از آن آموزش و پرورش نسبت به امضای قرارداد با آنها اقدام کند.

محمدرضا محمودی، تاکید کرد: بیمه سرویس مدارس باید بیمه عمومی باشد، نه بیمه شخصی تا در صورت وقوع حوادث بتوان خسارت‌ها را از طریق بیمه عمومی تامین کرد.

وی تصریح کرد: داشتن معاینه فنی خودرو و عدم خلافی خودروهای سرویس مدارس از مواردی است که باید راهور و آموزش و پرورش در زمان بررسی تائیدیه و بستن قرارداد با رانندگان آن را مدنظر قرار دهند.

معاون عمرانی استاندار تهران توضیح داد: نصب تابلوهای ترافیکی، انجام خط‌کشی معابر و زیباسازی شهر از مهم‌ترین اقداماتی است که دستگاه‌های مرتبط باید تا قبل از مهر انجام دهند که گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد بخشی از این اقدامات انجام شده و بخش دیگری نیز در دست اجراست.

تمهیدات ترافیکی برای اعزام حجاج

حدود 60 هزار نفر طی 20 روز آینده به خانه خدا مشرف می‌شوند که بالغ بر 20 هزار نفر از فرودگاه مهرآباد اعزام می‌شوند، از همین‌رو پلیس راهور پایتخت قرار است تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای را برای اجرای طرح بدرقه حجاج در پایتخت به اجرا بگذارد.

رئیس پلیس راهور پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ترافیکی پلیس برای روزهای اعزام حجاج، گفت: مرحله اول طرح که از بیست و دوم شهریور تا هفدهم مهر اجرایی می‌شود مربوط به بدرقه زائران بیت‌الله الحرام است که براساس این طرح، توقف در خیابان‌های منتهی به ترمینال‌ها از جمله بلوار فرودگاه،‌ معراج و حجاج ممنوع است.

وی با بیان این ‌که 130 مامور ویژه به همراه پنج دستگاه جرثقیل در این طرح ویژه بدرقه‌کنندگان به کار گرفته شده‌اند، توضیح داد: به دلیل قرار گرفتن در هفته پایانی شهریور و پروازهای ویژه ولادت امام رضا(ع)، هفته شلوغی را در پیش داریم و بر همین اساس به حجاج توصیه می‌شود حتی‌المقدور کمتر تردد داشته و تعداد بدرقه‌کنندگانشان را نیز به حداقل کاهش دهند.

رحیمی به مسافران پروازهای داخلی نیز توصیه کرد با توجه به حجم ترافیک در این مدت، زمان را در نظر گرفته و زودتر از منزل حرکت کنند.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به تمهیدات ترافیکی بازگشت زائران گفت: این تمهیدات ترافیکی از بیست و هشتم مهر و مقارن با بازگشت زائران بیت‌الله الحرام تا هجدهم آبان به مدت 20 روز برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها