مراسم ختم مادر سردار سرلشکر قاسم سلیمانی عصر دیروز با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد

پاسخ‌های سیاسی در حاشیه یک مراسم

مراسم ختم مادر سردار سلیمانی که دیروز با حضور سران قوا و فرماندهان ارشد لشکری و برخی دیگر از مسئولان برگزار شد، فرصتی بود تا خبرنگاران در حاشیه این مراسم، پرسش‌های خود را درباره مسائل مهم روز و برخی مسائل حاشیه‌ای از مقامات شرکت‌کننده بپرسند.
کد خبر: ۵۹۷۰۹۴

به گزارش مهر، این مراسم دیروز در تالار ثارالله ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران برگزار شد.

در ابتدای مراسم پیام رهبر معظم انقلاب به سردار سلیمانی و پاسخ سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری قرائت شد.

در این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس، آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه و سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشتند.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سیدیحیی رحیم‌صفوی مشاور ارشد رهبر انقلاب در امور نظامی، محمود احمدی‌نژاد، سردار باقری معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار فضلی، سردار وحیدی وزیر سابق دفاع، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور، محمدجواد ظریف و معاونان وی در وزارت خارجه، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، سیدمحمد حسینی وزیر پیشین ارشاد، سردار غلامعلی رشید جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سعید جلیلی، محمدرضا عارف، مهدی چمران، محمدنبی حبیبی، محسن رضایی، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی، حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی، فتاح وزیر نیروی دولت نهم، سردار حسین سلامی و همچنین حجت‌الاسلام مجتبی خامنه‌ای فرزند رهبر معظم انقلاب از دیگر چهره‌هایی بودند که در مراسم دیروز حضور داشتند.

در این مراسم، مهمانانی از کشورهای همسایه نیز حضور داشتند که از جمله آنها می‌توان به رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، رئیس هیات امنای لبنان و همین‌طور نماینده اقلیم کردستان و سفیر فلسطین در ایران اشاره کرد.

کمال خرازی: راهبرد رهبری موجب عقب‌نشینی آمریکا شده است

در حاشیه این مراسم، کمال خرازی، وزیر پیشین امور خارجه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که دیپلماسی دولت یازدهم چه نقشی در عقب‌نشینی آمریکا در قبال ایران داشته است، اظهار کرد: این سیاست راهبردی رهبری است که در برابر بیگانگان مقاومت می‌کند و هر دولتی که در برابر بیگانگان مقاومت کند، درواقع در جهت اقتدار ملی عمل کرده است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص رویکرد هسته‌ای دولت یازدهم اظهار کرد: باید نسبت به موفقیت این دولت در زمینه هسته‌ای امیدوار باشیم، چرا که افرادی برجسته به خصوص در وزارت خارجه مسئولیت را به‌عهده گرفته اند.

وی افزود: ان‌شاءالله مشکل هسته‌ای با حضور این افراد توانمند حل شود.خرازی در خصوص محمدجواد ظریف به عنوان مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران اظهار کرد: آقای ظریف از بهترین همکاران در وزارت خارجه بودند و ان‌شاءالله می‌توانند مساله هسته‌ای را حل کنند.

صالحی: تغییر رویکرد آمریکا از جنگ به دیپلماسی عقلانی است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم در جمع خبرنگاران در خصوص آینده مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 اظهار کرد: به این مذاکرات امیدوار هستیم و معتقدم که قدم‌های مثبتی برداشته خواهد شد.به گزارش تسنیم، علی‌اکبر صالحی در خصوص حوادث منطقه و سوریه نیز گفت: آینده در دست مردم سوریه است و ملت سوریه اجازه نخواهد داد دشمنان، امور این کشور را در دست بگیرند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص تهدید آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه گفت: آمریکا دو راه را پیش روی خود داشت، یا این‌که باید حمله تمام‌عیار می‌کرد که در این شرایط بیشتر کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی درگیر این جنگ می‌شدند و آینده غیرمعلومی در انتظار بود.وی افزود: راه دیگر آمریکا این بود که ده موشک به خاک سوریه بزند و نشان دهد قدمی برداشته است، ولی می‌دانستند که با زدن چند موشک، نظام سوریه از بین رفتنی نبود.صالحی گفت: آمریکا با ارزیابی‌هایی که انجام داد، نهایتا به یک راه دیپلماتیک رسید که همین راه یک روش عقلانی است.

محسن رضایی: آمریکا بعد از خلع سلاح شیمیایی سوریه به این کشور حمله نکند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران، با اشاره به اوضاع سوریه اظهار کرد: این از تاکتیک‌های نظامی است که وقتی می‌خواهند به کشوری حمله کنند، اول خطرناک‌ترین سلاح‌های او را از دستش خارج می‌کنند و بعد به او حمله می‌کنند.

محسن رضایی افزود: امیدواریم که آمریکایی‌ها چنین قصدی نداشته باشند و صادقانه و از راه مسالمت‌آمیز مسائل را حل و فصل کنند.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه هم درخصوص دلیل عدم حمله آمریکا به سوریه و این‌که آیا این یک عقب‌نشینی است، گفت: فعلا برای قضاوت زود است و باید زمان بگذرد تا اوضاع شفاف‌تر شود.

احمدی‌نژاد: با آمریکا در جنگیم

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین کشورمان هم که عصر دیروز در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی حضور پیدا کرده بود، در برابر پرسش خبرنگاران درباره موضوعاتی از جمله دانشگاه ایرانیان گفت: این موضوعات مهم نیست و ما با آمریکا در حال جنگ هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها