تازه های تلویزیون جهان

اکشن رامبو در تلویزیون

ماجراجویی‌های «رامبو» به تلویزیون رسید

کد خبر: ۵۹۳۴۵۸
ماجراجویی‌های «رامبو» به تلویزیون رسید

مجموعه تلویزیونی «رامبو» هم تولید می‌شود. این مجموعه براساس قصه و ماجراهای نسخه سینمایی آن تهیه خواهد شد. شبکه تلویزیونی ای‌وان که تولید این مجموعه تلویزیونی اکشن و ماجراجویانه را به عهده دارد، از سیلوستر استالونه بازیگر نقش جان رامبو در نسخه سینمایی رامبو دعوت به همکاری کرده است.

استالونه به عنوان تهیه‌کننده و مدیر تولید با این پروژه همکاری می‌کند و به احتمال زیاد در کار نگارش فیلمنامه آن هم مشارکت خواهد کرد. اما وی به عنوان بازیگر با مجموعه رامبو همکاری نخواهد کرد و تهیه‌کنندگان این اکشن تلویزیونی گفته‌اند به هیچ وجه قصد ندارند از استالونه در نقش جان رامبو استفاده کنند. هدف سازندگان مجموعه این است که با انجام تغییراتی روی فیلمنامه نسخه اصلی سینمایی، شخصیت جان رامبو را به یک مرد جوان تبدیل کنند که حدود 25 سال دارد. به این ترتیب، جایی برای حضور استالونه پنجاه و هفت ساله در نقش جان رامبو باقی نمی‌ماند و احتمالا در نقش دیگری بازی خواهد کرد. اما اهل فن و تحلیلگران تلویزیونی می‌گویند بعید می‌دانند وی حاضر به بازی در یکی از نقش‌های مکمل این مجموعه تلویزیونی شود.

 

شبکه تلویزیونی ای‌وان مجموعه رامبو را با همکاری آوی لرنر تولید می‌کند. لرنر، تهیه‌کننده چند قسمت از مجموعه فیلم رامبوست و مدتی قبل «بی‌مصرف‌ها» را نیز با بازی سیلوستر استالونه تهیه کرد. حضور لرنر در پروژه تلویزیونی رامبو به مسئولان ای‌وان اجازه و امکان تولید یک مجموعه تلویزیونی براساس ماجراجویی‌های شخصیت رامبو را می‌دهد و آنها برای انجام کار خود، نگران موضوع کپی‌رایت (حق تالیف) نخواهند بود. تهیه‌کنندگان مجموعه رامبو با وجود اعلام خبر تولید آن، اطلاعات زیادی در اختیار رسانه‌های گروهی نگذاشته‌اند. به همین دلیل، هنوز اطلاع چندانی از کم و کیف این مجموعه در دست نیست. در حقیقت، هنوز مشخص نشده کلید تصویربرداری مجموعه چه زمانی زده خواهد شد و زمان پخش آن کدام فصل از سال خواهد بود. منابع نزدیک به پروژه می‌گویند رامبوی تلویزیونی به احتمال زیاد برای پخش در اواخر فصل بهار سال آینده میلادی آماده خواهد شد.

از آنجا که فیلمنامه مجموعه نوشته نشده و تهیه‌کنندگانش در حال انتخاب چند فیلمنامه‌نویس برای این کار هستند، قصه آن مشخص نیست. تا اینجای کار فقط معلوم شده جان رامبو و ماجراجویی‌ها و کارهای او شخصیت و خالق حوادث قصه خواهد بود. اما این نکته که رامبو در کجا و با چه کسانی مبارزه خواهد کرد و این مبارزات چه حال و هوایی خواهد داشت، نکته‌ای است که در آینده مشخص خواهد شد. هویت بقیه شخصیت‌های قصه هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در شرایطی که هویت ضدقهرمانان و شخصیت‌های منفی قصه مجموعه آشکار نیست، دوستان و آشنایان جان رامبو هم هویت خود را پیدا نکرده‌اند. تهیه‌کنندگان مجموعه قول داده‌‌اند تا یک ماه دیگر اطلاعات مهمی در ارتباط با حال و هوای مجموعه در اختیار رسانه‌های گروهی خواهند گذاشت و به تمام پرسش‌ها و ابهامات پاسخ داده خواهد شد. فصل اول مجموعه در 13 اپیزود 50 دقیقه‌ای تهیه خواهد شد و حداقل پنج کارگردان تلویزیونی این اپیزودها را کارگردانی خواهند کرد. قرار است یک تیم شش نفره فیلمنامه‌نویس، کار نگارش 13 اپیزود آن را انجام دهند. از داخل شبکه تلویزیونی ای‌وان خبر می‌رسد مسئولان آن مذاکره با چند بازیگر جوان را شروع کرده‌‌اند تا وظیفه بازی در نقش شخصیت جان رامبو را به دست یکی از آنها بسپارند.

سیلوستر استالونه در ارتباط با حضور نداشتن در نقش جان رامبو می‌گوید: خیلی خوشحالم که با این طرح همکاری دارم، اما همان‌طور که تهیه‌کنندگان اصلی مجموعه به دنبال یک جان‌ رامبوی جوان برای قصه آن هستند، من هم فکر می‌‌کنم برای بازی در چنین نقشی پیر هستم و تماشاگران تلویزیون ترجیح می‌دهند یک بازیگر جوان را در نقش رامبو ببینند. البته خودم دوست دارم باز هم در این نقش ظاهر شوم، ولی تهیه‌کنندگان مجموعه به تماشاگرانی فکر می‌کنند که قرار است بیننده آن باشند و حتما به موفقیت آن می‌اندیشند. یکی از راه‌های موفقیت مجموعه این است که جوان‌ها صحنه‌گردان اصلی آن باشند. بحث حضور نداشتن استالونه در نقش جان رامبو در حالی است که او در دهه 80 میلادی به دلیل بازی در دو فیلم «راکی» و «رامبو» به چهره‌ای مشهور تبدیل شد و لقب قهرمان اکشن سینما را در کنار آرنولد شوارتزنگر دریافت کرد.

منتقدان سختگیر تلویزیونی که نظر خوشی نسبت به مجموعه فیلم رامبو ندارند، تولید یک مجموعه تلویزیونی براساس آن را کاری بی‌دلیل می‌دانند. علت مخالفت این منتقدان با تولید چنین مجموعه‌ای به دلیل نگاه منفی منتقدان سینمایی به مجموعه فیلم رامبو است. آنها از این مجموعه فیلم به عنوان یک کار ارتجاعی اسم می‌برند که در دهه 80 میلادی در خدمت سیاستمداران جنگ‌طلب وقت دولت آمریکا قرار گرفت و به صورت عنصر تبلیغاتی و رسانه‌ای آنها درآمد. جان رامبو که در قسمت اول فیلم به نام «اولین خون» در سال 1982 جوانی ضدجنگ بود، در قسمت‌های بعدی به بازوی اجرایی سیاست‌های جنگ‌طلبانه و ضدکمونیستی حکام آمریکایی تبدیل شد. در قسمت اول فیلم، جان رامبو پس از بازگشت از جبهه‌های جنگ ویتنام به خانه، با مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی روبه‌رو شد و در پایان قصه علیه دولتمردان طغیان کرد. این فیلم براساس قصه کتاب دیوید مورل به همین نام ساخته شد.

اما سیلوستر استالونه - که در آن زمان «راکی2» او با موفقیت مالی همراه شده بود - و تهیه‌کنندگان همکارش، شخصیت رامبو را با 180 درجه تغییر در قسمت‌های بعدی این مجموعه فیلم به یک مرد جنگ‌طلب تبدیل کردند که در نقاط مختلف جهان به نبرد با گروه‌ها و دولت‌هایی می‌پردازد که با سیاست‌های دولت وقت آمریکا مخالف هستند. در کل، سه قسمت تازه از مجموعه فیلم رامبو پس از اکران عمومی اولین خون ساخته شد. این فیلم‌ها در سال‌های 1985، 1988 و 2008 روی پرده سینماها رفتند. منتقدان سینمایی از این فیلم‌ها به عنوان کارهایی کم‌ارزش، سطحی و کودکانه اسم بردند که دیدگاه‌های نیروهای جنگ‌طلب آمریکا را منعکس می‌کنند.

ورایتی/ مترجم: کیکاووس زیاری

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها