قرائتی: مدیریت جهان دست افرادی‌ است که سینما را اداره می‌کنند

جشنواره تسنیم پایان یافت

دومین جشنواره ملی تسنیم روز پنجشنبه در حالی در سالن سینما اصغرزاده مشهد به کار خود پایان داد که از میان بیش از یکهزار اثر، ۸۷ فیلم کوتاه، ۱۲ فیلمنامه و ۳۷ عکس و مجموعه عکس به بخش مسابقه این جشنواره راه یافت.
کد خبر: ۵۸۸۵۹۸

به گزارش فارس، در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به سینما و هنر عکاسی در کنار مسئولان استانی، رئیس سازمان سینمایی کشور و سه معاون وی و مدیران کل سازمان سینمایی و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد، بخش ویژه‌ای برای قدردانی از حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در نظر گرفته شده بود.

سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان و دبیر جشنواره ملی تسنیم در اختتامیه این جشنواره ابراز امیدواری کرد شرایطی مهیا شود که استان خراسان رضوی به عنوان دبیرخانه دائم جشنواره رضوی بتواند میزبان این جشنواره باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی نیز در این مراسم در معرفی هنر با بیان این‌که هنری خوب است که خدایی باشد وگرنه سرگرم کردن، هنر نیست و باید ببینیم خروجی هنر چیست، ادامه داد: هنرمندی که کارهای تکراری را طولانی می‌کند تا پول بیشتری بگیرد هنرمند نیست.

به گفته وی، اگر ادعا کنند مدیریت جهان به دست کسی است که مدیریت سینما در دست اوست، حرف گزافی نگفته‌اند.

در این مراسم، هاشم میرزاخانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز گفت: در کشور ما که مهد اسلام است، باید هنرمندان و مسئولان تلاش خود را در مورد مقوله قرآنی بسیار زیاد کنند. بویژه الان که مقوله قرآن‌هراسی در کشورهای دیگر وجود دارد، وظیفه ماست که این کار را انجام دهیم.

جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی کشور نیز در این مراسم گفت: تقدیر حوزه فرهنگی و هنر کشور در حال رقم خوردن است و علی‌القاعده آخرین روزهای کاری من در این جایگاه است. خدا را شاکرم که آخرین روزهای کار من هم در جشنواره قرآنی فیلم کوتاه است و به نظر این حداقل برای شخص من یک نشانه است.

در ادامه برنامه با قرائت بیانیه هیات داوران در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس جوایــز برگزیدگان اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها