نخست وزیر عراق اهداف عملیات تروریستی در این کشور را به شکست کشاندن روند سیاسی عراق دانست و از مردم خواست با حفظ همدلی ، فشارها بر کشور را کاهش دهند.
کد خبر: ۵۸۳۳۰۵
هدف ترورها، شکست روند سیاسی در عراق است

به گزارش واحد مرکزی خبر نوری المالکی که به مناسبت سی و دومین سالگرد تاسیس سازمان بدر در مراسمی در بغداد سخن می گفت، افزود:«همه باید خود را در داشتن هویت عراقی شریک بدانیم. همه افرادی  که به دست باندهای تروریستی کشته می شوند در حقیقت  قربانی توطئه ای برای به شکست کشاندن روند سیاسی کشورند و تفاوتی نیست که قربانی تروریسم شیعه باشد یا سنی ، عرب باشد یا کرد و مسلمان باشد یا مسیحی».

وی افزود:« هیچ فردی نباید در برابر جنایات سکوت کند بلکه در این زمینه باید از آنانکه در برابر باندهای تبهکار و تروریسم می ایستند حمایت کرد».

نخست وزیر عراق تصریح کرد :« امروز در برابر تبهکارانی قرار داریم که نه تنها با عراق بلکه به منطقه و جهان بد کرده اند زیرا در پی خلق فاجعه ای هستند که حتی می تواند به بروز جنگ جهانی کمک کند».

وی خواستار تلاش جدی برای ساختن کشور شد ولی این ماموریت را بسیار دشوار و زمان بر دانست و یکی از محورهای رسیدن به آن را مسئولیت پذیری عنوان کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق هم درسخنانی در این مراسم  از گروه های سیاسی کشور دعوت کرد در یک نشست فوری به بررسی مشکلات امنیتی کشور بپردازند و برای پایان دادن به این مشکلات تلاش کنند.

عمار حکیم گفت:« شرایط امنیتی در کشور مسئولیت تاریخی و ملی ما را به ما گوشزد می کند. باید از جانفشانی های ماموران امنیتی کشور تقدیر کنیم اما هم زمان اشتباهات را هم ببینیم».

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد راهبرد امنیتی درست افزود:« از رهبران گروه های سیاسی در کشور می خواهم در یک نشست فوری گرد هم بیایند و با بیان دیدگاه هایی خود در حل مشکلات امنیتی، در این زمینه راهگشا شوند».

حکیم تصریح کرد:« راهکار مشکلات امنیتی کشور همچنان همان راهبرد امنیتی است اما ثابت شد این راهبرد به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست در نتیجه  باید در پی توسعه روابط و همکاری ها با کشورهای همسایه باشیم تا بتوانیم با کمک هم امنیت منطقه را تامین کنیم».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها