یواشکی روزنامه ها

ناشی‌گری خاتمی «فرد مورد نظر» را سوزاند!

کیهان در خبری نوشت: ناخرسندی و اعتراض رئیس‌جمهور منتخب به موضع طلبکارانه خاتمی درباره گزینه وزارت ارشاد باعث عقب‌نشینی این حامی فتنه سبز شد.
کد خبر: ۵۸۱۶۰۸
ناشی‌گری خاتمی «فرد مورد نظر» را سوزاند!

خاتمی که پیش از این مسجدجامعی را به عنوان وزیر ارشاد معرفی کرده بود، اکنون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما در پی سهم‌خواهی از رئیس‌جمهور منتخب هستید و نام بردن از احمد مسجدجامعی به عنوان وزیر ارشاد در همین راستاست، گفت: ابدا، بنده ترجیح می‌دهم مسجدجامعی در شورای شهر بماند.

وی در پاسخ این سوال که پس چرا از وی به عنوان وزیر ارشاد نام بردید، گفت: گفتم دیگر. هیچکس نباید سهم‌خواهی کند و باید اجازه بدهند آقای روحانی هرکس را دلش می‌خواهد انتخاب کند.ادعای خاتمی مبنی بر اینکه ترجیح می‌دهد مسجدجامعی در شورای شهر بماند، خلاف واقع است چرا که خاتمی یکشنبه هفته گذشته در دیدار اصغر فرهادی و جمعی از هنرمندان تصریح کرده بود «وزیر ارشاد دولت یازدهم مسجدجامعی است.» وی گفته بود فرد مورد قبول برای وزارت ارشاد معلوم است اسمش را نمی‌برم و نمی‌گویم که اسمش مسجدجامعی است.

دی‌ولت: ایران در دوره روحانی به یک قدرت اتمی تبدیل خواهد شد

روزنامه کیهان نوشت: یک نشریه آلمانی پیش‌بینی کرد ایران در دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی با اراده آهنین در سیاست خارجی عمل کند و تبدیل به یک قدرت اتمی شود.

روزنامه دی‌ولت می‌نویسد: بر خلاف آنچه در مورد شخصیت ملایم حسن روحانی تصور می‌شود، وی با اراده‌ای آهنین برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را ادامه می‌دهد و این کشور به عنوان یک قدرت اتمی ظهور خواهد کرد.

روزنامه آلمانی می‌افزاید: رئیس جمهور جدید ایران، حسن روحانی در دعوای اتمی به عنوان شخصی معتدل دیده می‌شود اما واقعیت این است که با نگاه به سابقه کاری وی، درست مخالف این چیز را شاهد خواهیم بود.

این تحلیل خاطرنشان می‌کند: با انتخاب حسن روحانی در غرب امیدواری ایجاد کرده و به رئیس جمهور جدید ایران به عنوان یک شخصیت امیدآفرین که همه انتظارات را برآورده خواهد کرد، نگاه می‌شود اما با نگاه به سوابق کاری و مواضع پیشین روحانی نباید از وی انتظار بیش از اندازه در مسئله هسته‌ای داشته باشیم.

دی‌ولت می‌نویسد: البته این که چه کسی رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت جدید باشد، می‌تواند جالب‌ باشد اما اگر تصور ما این است که به شرایطی باز خواهیم گشت که خود روحانی مسئولیت گروه مذاکره‌کننده ایران را بر عهده داشت، این تفکر اشتباهی است زیرا مبنای این انتظار تصویری از روحانی است که هرگز با واقعیت‌ها مطابق نبود و وضعیت امروز وی نیز به صورت فاحشی تغییر یافته است.

اسرائیل منافقین را تأمین مالی می‌کند

روزنامه وطن امروز نوشت: یک منبع عراقی به نقل از یکی از نزدیکان عزت‌الدوری، معاون رئیس‌جمهور سرنگون شده عراق اعلام کرد: حزب بعث همچنان از گروهک منافقین حمایت می‌کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: روابط عوامل الدوری در حزب بعث و گروهک منافقین موضوع جدیدی نیست زیرا این گروهک برگه مهمی برای نظام صدام در جنگ با ایران به شمار می‌آمد که بارها مورد استفاده قرار گرفت.

در این شرایط و در حالی که گروهک منافقین با کمبود حمایت مالی روبه‌رو است، اسرائیل آن را تحت حمایت مالی قرار داده، زیرا اعلام حمایت و اطلاع‌رسانی از آن به این معنی است که با ارائه هرگونه کمک دیگر نیز موافقت می‌کند. این منبع عراقی در ادامه گفت: اسرائیل برخلاف حزب بعث معتقد است گروهک منافقین چه در داخل عراق یا بیرون از آن، یکی از ابزارهای اعمال فشار بر ایران به شمار می‌آید اما حزب بعث بر این باور است که در صورت خروج این گروهک از عراق، دیگر نمی‌تواند همانگونه که در داخل عراق در خدمت منافع حزب بعث بود، به تحقق اهداف مورد نظر این حزب کمک کند.

 نوه امام هم گزینه وزارت ارشاد

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که لیلی بروجردی نوه دختری امام(ره) مختار شده که از میان دو وزارتخانه علوم یا ارشاد یکی را انتخاب کند اما ایشان پیشهاد ارائه شده را نه رد کرده و نه به آن پاسخ مثبت داده است و گویا مشغول بررسی وضعیت موجود است.

گویا اصلی ترین گزینه دکتر روحانی برای وزارت ارشاد لیلی بروجردی است و اگر او پیشنهاد وزارت را قبول نکند آن گاه است که نام‌هایی مانند احمد مسجد جامعی، رضا صالحی، احمد پورنجاتی، محمدعلی زم، محمود دعایی و علی مطهری مورد توجه قرار می‌گیرند.

آرزوی مشایی چه بود؟

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که اسفندیار رحیم‌مشایی از دعاهای خود در کاظمین، نجف اشرف و کربلای معلی سخن گفت و اظهار کرد: خواسته‌هایم همیشه محدود به یک موضوع خاص بوده و هست و از قبل آماده‌ام که هر کجا که می‌روم آرزویم و محور خواسته‌هایم که ظهور هرچه سریع‌تر امام عصر(عج) است، را بیان کنم.

بزرگ‌ترین مسئولیت، تکلیف، اتفاق، رویداد و همه اینها که در عالم آفرینش است، موضوع کمال انسان بوده که ولایت و مدیریت امام عصر(عج) را عملیاتی می‌کند. اینکه انسان خواسته زیادی داشته باشد، خوب است و زیباتر از اینکه خواسته‌های خود را از خدا بخواهیم و ائمه را واسطه آن خواسته‌هایمان قرار دهیم. اما نباید فراموش کنیم خواسته اصلی ما ظهور امام عصر(عج)است.

اقوام حاج منصور حامی جلیلی

آرمان نوشت: شنیده شد که با وجود تعیین یکی از اقوام حاج منصور ارضی به عنوان رئیس شرکت بهره‌برداری مترو، نه‌تنها منصور ارضی و مداحان به حمایت از قالیباف در انتخابات نپرداختند بلکه این مدیر جوان و تیمش هم به هواداران سعید جلیلی پیوستند.

قالیباف بعد از کنار نهادن محسن‌ هاشمی از مترو تهران، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو را هم که چهره‌ای غیرسیاسی و متخصص بود تغییر داد و یکی از اقوام نزدیک حاج منصور ارضی را روانه این شرکت کرد.

تشکیل اتاق فکر با حضور نیروهای برجسته نظام

روزنامه تهران امروز نوشت:رسول منتجب نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر ضرورت بازگشت نیروهای اصیل انقلاب و یاران امام به عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور گفته: در ۸ سال گذشته بسیاری از نیروهای انقلاب به ویژه یاران امام خانه نشین شدند و مورد بی‌مهری قرار گرفتند.

وی گفته: روحانی در سخنرانی‌های انتخاباتی خود همواره تاکید داشت که می‌خواهم نیروهای خانه نشین را وارد صحنه و از همه ظرفیت‌های نظام برای خدمت به کشور استفاده کنم طبیعتا اگر رئیس‌جمهور منتخب بخواهد به وعده خود عمل کند باید نیروهای باسابقه را از خانه‌ها و حاشیه‌ها بیرون کشیده و دعوت به کار کند.از این رو وی خواستار تشکیل اتاق فکر دولت یازدهم با حضور نیروهای برجسته نظام شد.

با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان زاویه داشته ‌ایم

تهران امروز نوشت:محمد باقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، عنوان دیگر این حزب را اعتدال برای توسعه ذکر کرده و گفته: از ابتدا با اصلا‌ح‌طلبان و اصولگرایان زاویه داشته‌ایم و هیچ‌گاه نگاه‌مان جناحی نبوده است.نوبخت گفته: متاسفانه برخی از دوستان بدون تجربه اجرایی مستقیما از پشت میز دانشگاه به پشت میز وزارت منتقل یا بعضا در مجلس ایفای نقش کردند.

غیبت شاهرودی در جلسه ردصلاحیت هاشمی

تهران امروز به نقل مطلبی از مجله آسمان پرداخته و آورده است:اسحاق جهانگیری که این روزها به عنوان یکی از مشاوران ارشد رئیس‌جمهور منتخب فعال است، در گفت‌وگویی با مجله «آسمان» درباره رد صلاحیت هاشمی گفته است که آقای ناطق نوری یک روز پیش از اعلام رسمی خبر، رد صلاحیت هاشمی را خبر داده و گفته ستادها را تعطیل کنید.او که یکی از گزینه‌های محتمل برای حضور در کابینه آتی است، گفته: رد صلاحیت هاشمی اینقدر کاری غیر طبیعی و بد بود که دلیلی برای رایزنی با شورای نگهبان وجود نداشت.

وی در ادامه گفته:آخر نفهمیدیم که شرط سنی را از کجای قانون در آوردند چون مجلس برای کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری محدودیت سنی گذاشت که شورای نگهبان این نظر را رد کرد. شورای نگهبان به همان چیزی که رد کرد و خلاف شرع و قانون خوانده بود، استناد کرد تا از حضور هاشمی در انتخابات جلوگیری کند.جهانگیری همچنین در پاسخ به سوالی که درباره اعضای حاضر در جلسه رد صلاحیت هاشمی مطرح شده بود، گفته: آقای رضوانی که به رحمت خدا رفته بودند و آقای هاشمی شاهرودی هم در جلسه‌ای که منجر به رد صلاحیت هاشمی شد، غیبت داشتند.

لغو افطاری فرهاد دانشجو

روزنامه ابتکار نوشت: در حالی که در روزهای پیش، اخباری ازمراسم افطاری پرخرج فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت نمایندگان مجلس و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی به گوش می‌رسید و در برخی از رسانه‌ها نیز در این باره مورد انتقاد قرار گرفت، روز گذشته کسب اطلاع شد که این افطاری از سوی رئیس دانشگاه آزاد لغو شده است.

رویکرد حماس در قبال تهران موجب شد؛ اختلاف عمیق در جنبش

روزنامه جمهوری اسلامی آورده است:چگونگی رویکرد حماس در قبال تهران موجب اختلافی عمیق در بین سطوح مختلف این جنبش و ظهور دو جریان اعتدال و طرد کنندگان در این گروه شده است. در پی پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران محمود الزهار مقام ارشد حماس طی پیامی انتخاب حسن روحانی را تبریک گفت.

وی در این پیام گفت: ما سعی خواهیم کرد که روابط خود با ایران را ویژه نگاه داریم. به گزارش نشریه المانیتور، الزهار به دنبال بازگشت به رهبری حماس است. نفوذ الزهار در میان اعضای داخل حماس در مقایسه با خالد مشعل و اسماعیل هنیه افزایش یافته است.

براساس همین گزارش، الزهار به همراه هیئتی 22 نفره جهت تبریک به روحانی عازم ایران بود، اما نیروهای امنیتی حماس مانع این سفر شدند. پس از این واقعه، الزهار دو مقام ارشد حماس از جمله قاضی حامد معاون وزیر خارجه و احمد یوسف را به خانه خود نپذیرفت. الزهار که از بن?انگذاران حماس است، پیش از این مقام وزارت خارجه را عهده‌دار بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
۰
۰
كیهان چرا درباره روحانی اینطور قضاوت میكنی؟؟؟!!!!!!!!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
جام جم خجالت بكش اینقدر علیه سید محبوب ملت ایران تیتر نزن.البته تقصیری هم نداری ارگان همون صداو سیمایی. خیلی هم مطمئن نباش شاید همون مسجد جامعی وزیر ارشاد شد.

نیازمندی ها