کیهان نوشت: همزمان با دیدار حدود 40 نماینده مجلس با رئیس جمهور منتخب، منابع رسانه‌ای اسامی برخی نامزدهای تصدی وزارت و معاونت را منتشر کرده‌اند.
کد خبر: ۵۸۳۴۴۰
دورخیز فتنه گران برای قطار کابینه!

برخی از این افراد به اعتبار نقش‌آفرینی در فتنه سال‌های 78 و 88 در موضع اتهام قرار دارند و بعید است بتوانند رأی اعتماد مجلس برای تصدی وزارتخانه‌هایی چون علوم را به دست آورند. همچنین نام ‌کسانی چون ظریف و محمدعلی نجفی در کنار اسامی جعفر توفیقی و فرجی دانا مطرح شده که احتمالاً در صورت معرفی به مجلس کار سختی برای جلب اعتماد اکثریت نمایندگان مجلس در پیش خواهند داشت.

براساس برخی اخبار و در حالی که منتفی شدن معاون اولی عارف قطعی است، بخت اسحاق جهانگیری فزونی یافته و نام محمد فروزنده رئیس بنیاد مستضعفان که به عنوان نامزد سمت معاون اولی مطرح بود به حاشیه رفته است. جهانگیری در پی نامزدی ریاست جمهوری بود اما با اسم‌نویسی هاشمی منصرف شد و به مرکزیت ستاد وی پیوست. او پس از رد صلاحیت هاشمی،‌ وارد ستاد روحانی شد و عضو مرکزیت حزب کارگزاران است.

تیمی از نزدیکان و حامیان حسن روحانی مأموریت یافته‌اند درباره گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد دولت یازدهم و نحوه اطلاع‌رسانی و کار‌ رسانه‌ای به بحث و بررسی بپردازند. «هادی خانیکی»، «محمود سریع‌القلم»، «رضا صالحی»، «محمدرضا صادق»، «علی ربیعی» و «محمد قوچانی» از اعضای این کمیته هستند.

هفته‌نامه آسمان که به سردبیری محمد قوچانی منتشر می‌شود، در خبری نوشت اسامی نامدار زنگنه، ویسه،‌ظریف، نجفی، آخوندی، هاشمی، سلطانی‌فر، امیری، نیلی جهانگیری، و فروزنده برای وزارت نفت، صنعت، خارجه، ‌آموزش و پرورش، مسکن، بهداشت، ورزش، دادگستری، سازمان برنامه، معاون اولی رئیس جمهور و دبیری شورای امنیت ملی قطعی شده است.

این نشریه همچنین محمد شریعتمداری، علی جنتی و فیروزآبادی را گزینه‌های احتمالی وزارت کار، ارشاد و ارتباطات معرفی کرد. این در حالی است که گفته می‌شود گزینه اصلی وزارت کار و تعاون، علی ربیعی از اعضای سابق دبیرخانه شورای امنیت ملی است و انتخاب وی قطعی شده است.

در خبری به نقل از یک منبع آگاه اعلام شد: نام علی جنتی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سلطانی‌فر برای وزارت ورزش و جوانان نهایی شده است.بولتن نیوز می‌افزاید: آقای روحانی یکشنبه13 مرداد اسامی کابینه خود را به مجلس اعلام خواهد کرد.

این خبر تأکید می‌کند: اسامی فرجی دانا (از عناصر دخیل در فتنه 78) برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طیب‌زاده برای وزارت اقتصاد و دارایی، علی جنتی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ربیعی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسعود سلطانی‌فر برای وزارت ورزش و جوانان و نعمت‌زاده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت نهایی شده است. البته رحمتی یا بخشنده هم برای وزارت جهاد کشاورزی مطرح هستند.

در این میان وزارت علوم و نقشه چینی افراطیون برای این وزارتخانه مهم، مورد توجه ناظران قرار گرفته و دو گزینه مورد اشاره (توفیقی-فرجی دانا) فاقد کمترین صلاحیت‌ها ارزیابی شده‌اند. حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران روز جمعه گذشته درباره سپردن وزارت علوم به کسانی که بوی فتنه می‌دهند هشدار داد.

گنده‌گویی‌های آقای منافق!

روزنامه کیهان در خبری آورده است:گروهک نهضت آزادی به واسطه روزنامه وابسته به محمدرضا عارف برای دومین بار اقدام به خط و نشان کشیدن برای دولت جدید و رئیس جمهور منتخب کرد.

روزنامه زنجیره‌ای بهار پس از مصاحبه با هاشم صباغیان، این بار سراغ ابراهیم یزدی رئیس گروهک نهضت آزادی رفت. صباغیان در مصاحبه قبلی خواستار راه‌اندازی حزب از سوی عارف شده بود. 10 روز پس از آن مصاحبه، اکنون روزنامه بهار سراغ ابراهیم یزدی رفته تا او از موضع «منتقد نظام» و «سخنگوی اکثریت» به تحریف واقعیت‌ها بپردازد.

یزدی در این مصاحبه اظهار داشت: رهبری یک روز مانده به رأی‌گیری برای انتخابات گفتند حتی کسانی که به نظام معتقد نیستند هم در انتخابات شرکت کنند. پس از مشخص شدن نتیجه انتخاب مردم هم از شرکت کننده‌ها در این انتخابات تشکر کردند. این اقدام رهبری خیلی مهم است، شاید مهم‌تر از نتیجه انتخابات. این گفته ایشان به عنوان بالاترین مقام در جمهوری اسلامی ایران، به رسمیت شناختن حق مخالفان و منتقدان سیاسی بود. پس از این فرمایش رهبری باید کلیت نظام حقوق مخالفان یا منتقدان را به رسمیت بشناسد.

بخشی از افرادی که در این انتخابات شرکت کردند مخالف یا منتقد نظام جمهوری اسلامی بودند. بخش اعظم ایرانیان مهاجر در خارج کشور صرفاً برای حفظ تمامیت ارضی کشور در انتخابات شرکت کردند. با توجه به تشکر مقام رهبری از شرکت «همه» مردم در انتخابات باید منتظر رعایت حقوق این مخالفان و منتقدان در کنار دیگر شرکت کنندگان در انتخابات باشیم. پس از این فرمایش مقام رهبری نوبت آقای روحانی است که از حقوق منتقدان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی دفاع کند.

رئیس گروهک نهضت‌ آزادی آنگاه با تلاش‌ برای مصادره آرای رئیس جمهور منتخب، از وی می‌خواهد رهبری جنبش اصلاح‌طلبی را به عهده گیرد و می‌گوید: آقای روحانی باید از وزن آرایش آگاه باشد. کسی که با 20 میلیون رأی مردم به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شده است باید این توانمندی را داشته باشد که با اهرم این 20 میلیون نفر سخن بگوید. به همین دلیل است که امروز روحانی نباید تنها به عنوان رئیس جمهوری کشور عمل کند. رأی مردم او را در عین حال تبدیل به یکی از رهبران جنبش اصلاح‌طلبی و دموکراسی خواهی کرده است. آقای روحانی باید هر جا لازم شد به عنوان یکی از رهبران جنبش سخن بگوید.

وی این را هم گفته که «آنان که به شخص دیگر رأی دادند و نامزد مورد نظرشان در انتخابات موفق نشده است، نیز باید از رأی اکثریت مردم تبعیت کنند. این خصلت دموکراسی است که در آن اکثریت، البته با حفظ حقوق اقلیت حکومت می‌کنند. حقوق اقلیت در ایران در قانون اساسی و قوانین موضوعه به خوبی تعیین شده است.

درباره این اظهارات آمیخته باید گفت که اولاً گروهک نهضت آزادی گروه معارض برانداز است و نه منتقد ملتزم به قانون اساسی. ثانیاً رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند اگر کسی هم نظام را قبول ندارد، کشور خود را که دوست دارد. این در حالی است که نهضت آزادی به عنوان ستون پنجم سفارت آمریکا که سابقه کودتای 28 مرداد 32 و انبوه دشمنی‌های بعدی ما ملت ایران را در کارنامه خود داشت، عمل کرد و در واقع ادعای علاقه آنها به ایران، خلاف واقع است همچنان که در جریان جنگ تحمیلی و دفاع غیورانه ملت ایران نیز نهضت‌ آزادی با صدور شب‌نامه و اعلامیه‌های کذایی، به جنگ روانی در خدمت ارتش متجاوز پرداخته بود و آنجا هم نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‌کرد.

ثالثاً تلاش برای اکثریت قائل شدن برای مخالفان در حالی است که 4 سال پیش 85 درصد مردم- بدون حتی دعوت از مخالفان- در انتخابات شرکت کرده بودند و در جریان فتنه و آشوب اکثریت قریب به اتفاق همان مردم جلوی فتنه ایستادند.

نکته چهارم مواضع رئیس‌جمهور منتخب در اعلام پایبندی به اسلام و جمهوری و قانون اساسی است اما رئیس گروهک نهضت‌آزادی با همان ویژگی نفاق چنین القا می کند که مردم به یک مخالف جمهوری اسلامی رای داده‌اند. او از سوی دیگر با رندی خود را «اکثریت» جا می‌زند و همراه مردم نشان می‌دهد و این در حالی است که وی و دوستانش به عنوان دوستان و رابطین حزب آمریکا در اسناد لانه جاسوسی رتبه‌بندی شده‌اند؛ همان آمریکایی که امروز قصد دارد با تحریم‌ها زندگی ملت ایران را «فلج» کند.

آخرین بند از اظهارات یزدی نیز به نهایت مضحک است چه اینکه گروهک متبوع وی در ایجاد فتنه و آشوب سال 88 علیه رای اکثریت ایفای نقش می‌کرد و در واقع در آن ماجرا آنها به 40 میلیون رای‌دهنده که امنیت و آرامش و پیشرفت کشور را می‌خواستند، خیانت کردند و طبق نقشه سرویس‌های جاسوسی آمریکا و غرب پیش رفتند.

تلاش‌های کابینه‌ای اصلاحات از دیدگاه سالک

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که حجت‌الاسلام احمد سالک از نمایندگان اصولگرای مجلس است که در نطق‌های مختلف خود پیش‌شرط‌هایی برای تعیین وزرای رئیس‌جمهور منتخب تعیین کرده است. او می‌گوید اصلاح‌طلبان برای وزارتخانه فرهنگ، آموزش و پرورش و همچنین علوم تلاش می‌کنند. اینها با انتخابی هدفدار دست روی این وزارتخانه‌ها که مخِ حرکت کشور هستند، گذاشته‌اند.

اثاثیه احمدی‌نژاد با یک وانت به نارمک رفت

روزنامه آرمان در خبر دیگر آورده است:شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه گذشته بخشی از اثاثیه منزلش را توسط یک وانت از نهاد ریاست‌جمهوری به منزل خود در نارمک منتقل کرده است.

قرار است بقیه اثاث‌های منزل احمدی‌نژاد هم تا مراسم تنفیذ به ساختمان چهار طبقه نارمک منتقل شود. احتمالاً پسران و دختران احمدی‌نژاد هم در ساختمان نارمک ساکن خواهند شد.

ماهانه یک میلیارد دلار هزینه حمله به سوریه

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که پنتاگون گفته در صورت حمله نظامی به سوریه با هزینه ماهانه یک میلیارد دلاری مواجه خواهیم شد. روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص نوشت؛ پنتاگون اعلام کرد، درصورتی که آمریکا بخواهد در سوریه دخالت نظامی کند، این امر می‌تواند به‌طور ماهانه یک میلیارد دلار را برای آمریکا هزینه به همراه داشته باشد. در نامه‌ای که از پنتاگون به کنگره آمریکا ارسال شده است آمده است: درصورتی که آمریکا بخواهد از گزینه نظامی علیه دولت بشار اسد استفاده کند، آمریکا متحمل هزینه سنگینی خواهد شد و ژنرال دمپسی افزوده که این دخالت نظامی هیچ چیزی از یک جنگ کم نخواهد داشت.

معرفی ظریف به عنوان وزیر خارجه قطعی است

آرمان نوشت:شنیده شد که خبرهای رسیده به «ایران هسته ای» نشان دهنده آن است که حسن روحانی معرفی محمد جواد ظریف به عنوان کاندیدای وزارت خارجه به مجلس را قطعی کرده است.

3 عضو دیگر کابینه نشان می گیرند

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس ابلاغیه شماره "98847/ت48453هـ" روزهای اخیر دولت به دستگاههای مربوطه، اعلام شده است که بنا به پیشنهاد وزرای عضو کمیسیون بررسی اعطای نشان های دولتی و به استناد ماده ۷ قانون تعیین حدود وظایف و اختیارات و مسئولیتهای ریاست جمهوری نشانهای دولتی به 3 عضو دیگر کابینه تعلق می گیرد. بر این اساس نشان های دولتی درجه دو کار و تولید به صادق خلیلیان وزیر جهادکشاورزی، درجه دو خدمت به مسعود زریبافان رییس بنیاد شهید و درجه دو سازندگی به مجید نامجو وزیر نیرو اعطا می شود.

تغییر رویه دولت درباره موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره)

خراسان نوشت:بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، در حالی که دولت نهم در ابتدای فعالیت خود اقدام به بازپس گیری برخی ساختمانها و املاک در اختیار موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) کرده بود، هیات وزیران در مصوبه روزهای اخیر خود که توسط رحیمی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده حق استفاده از یکی از ساختمان های مناسب نهاد ریاست جمهوری را به این موسسه واگذار کرده است.

ترکان:دوست دارم مشاور روحانی باشم

تهران امروز نوشت:اکبر ترکان، قائم‌مقام ستاد انتخابات دکتر حسن روحانی گفته: بنده قرار نیست در کابینه رئیس‌جمهور منتخب ملت حضور داشته باشم و اگر رئیس‌جمهور منتخب بنده را بپذیرد افتخارم این خواهد بود که به عنوان یک مشاور در خدمت وی باشم. ترکان درباره گمانه‌زنی‌های مطرح شده در برخی رسانه‌های خبری مبنی بر قطعی شدن کابینه دولت یازدهم گفته: متاسفانه اخبار منتشر شده در همه این رسانه‌ها شایعه است و بنده هم به عنوان یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور منتخب هیچ اطلاعی از انتخاب وزرا ندارم و نمی‌دانم تصمیم روحانی چیست.

ترکان گفته: بنده نمی‌توانم هیچ کدام از اسامی را که به عنوان وزرا دولت یازدهم معرفی شده‌ است، تایید کنم چون به طور حتم اگر اسامی این افراد به عنوان وزیر مطرح بود ما باید در جریان قرار می‌گرفتیم. ترکان درباره اظهارات عیسی کلانتری مبنی بر معرفی وزرا و قطعی شدن کابینه دولت یازدهم در روز جمعه گفته:‌ بنده هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم.

رحیمی: باید با این‌ آدم احمق ‌به‌شدت برخورد شود

تهران امروز در خبری دیگر نوشت:محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور نسبت به تعطیل شدن سه بیمارستان در خراسان جنوبی به فاصله یک روز پس از افتتاح، واکنش نشان داد. رحیمی گفته: ما هفته گذشته سه بیمارستان را در استان خراسان جنوبی افتتاح کردیم که متاسفانه در فاصله یک روز بعد از آن به‌دلیل نبود مجوز استخدام برای جذب نیرو این سه بیمارستان تعطیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه انتشار این خبر از سوی یکی، دو خبرگزاری مریض صورت گرفته است، گفته: ما برای افتتاح این سه بیمارستان تلاش زیادی کردیم و در این گرمای طاقت‌فرسا و ماه مبارک رمضان برای افتتاح آنها وقت گذاشتیم ولی یک آدم احمق با نادانی جلوی کار را گرفته است. رحیمی با بیان اینکه یکی پیدا شده و می‌گوید این سه بیمارستان مجوز استخدام نیرو ندارند، گفته: باید با این آدم احمق به‌شدت برخورد شود تا دیگر شاهد اتفاقات اینچنینی در کشور نباشیم.

روایت سایت مجلس از شعبان‌بی‌مخ‌های بی‌بصیرت

تهران امروز آورده خبرگزاری خانه ملت در یادداشت اول خود نوشته، شعبان بی‌مخ تنها نام یک فرد نیست؛ نام طیف فرصت طلبی است که نه در چارچوب قانون عمل می‌کند؛ نه به نظام و مسلکی معتقد است و نه حتی قدرت تمیز و تشخیص سره از ناسره را دارد.افراد و جریان‌هایی که کسب منافع مالی، اقتصادی و سیاسی خود را از طریق بی‌قانونی و هوچی گری می‌جویند و در این مسیر، از هر خط قرمز عرفی، شرعی و قانونی نیز عبور می‌کنند؛ به هر فردی خواه مسئول یا شهروند معمولی اهانت می‌کنند تا به اهداف خود دست پیدا کنند.

گروه‌هایی که از زمان صدر اسلام و حکومت امام علی(ع) تاکنون نیز در هر زمان و مقطع دیده می‌شوند و البته وجه مشترک بسیاری از اینها تمسک ظاهری به ارزش‌های دینی است. قرآن بر نیزه می‌کنند و قرآن ناطق را نادیده می‌گیرند. منافع این گروه‌ها و جریان‌ها آنقدر شخصی و خصوصی است که حاضر می‌شوند از دین و شرع و بزرگان و علما هزینه کنند، لباس تقوا و بصیرت بپوشند و تنها عافیت خویش را دنبال کنند. غافل از آنکه عمر چنین عافیت طلبی‌هایی دراز نیست و سرانجامی جز عاقبت شعبان بی‌مخ‌ها ندارد، چه بسا آن زمان که فریاد اعتراض‌ها و انتقاد‌ها بلند شد، بلندتر از سایرین فریاد بکشند و چنین وقایعی را محکوم کنند.

این افراد که با ذهن کوته‌بین خود اجتهاد کرده و فتوای قیام صادر می‌کنند، امروز در لباس انقلابی گری و دین، علیه علمای دین و مسئولان نظام جمهوری اسلامی شعار می‌دهند و هتک حرمت می‌کنند. کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند و آنگونه حنجره پاره می‌کنند که گویی همه را خواب برده و اینان بیدارترینند!

ادعای دین و مذهب و ولایت‌مداری‌شان، گوش خلق خدا را کر می‌کند ولی خودشان این بیانات حکیمانه رهبر انقلاب را نمی‌شوند که «تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است، این کارها به نفع نیست. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند؛ این شعاردادن‌ها کاری از پیش نمی‌برد.»

تخلف های میلیاردی در گمرک بوشهر

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از بوشهر خبر می‌رسد میلیاردها تومان حقوق دولتی در گمرک این شهر حیف و میل شده است. در این تخلف بزرگ، فیش‌های بانکی واریزی صاحبان کالا و وارد کنندگان که فقط یک بار برای هر اظهارنامه گمرکی قابل استفاده بوده،‌ به دفعات و به صورت مکرر مورد استفاده قرار گرفته است.

 ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر با تایید این تخلف مالی صورت گرفته و بدون اشاره به میزان آن گفت: این موضوع از طریق مراجع قضایی درحال پیگیری است و تاکنون اطلاعاتی از آنجا به ما نداده‌اند که بدان اشاره کنیم. اکبرپور با بیان اینکه تخلف صورت گرفته را منکر نمی‌شوم، افزود: قاطعانه می‌گویم که با تمام توان پیگیری خواهیم کرد تا خللی به حقوق حقه دولت وارد نشود.

روابط عمومی گمرک بوشهر نیز با ارسال نمابری به نشریات استان بوشهر ضمن ارائه توضیحاتی مختصر درخصوص این تخلف مالی، این تخلف را ریشه در سالهای گذشته دانست و اظهار داشته سالهاست که این تخلف در گمرک درحال انجام بوده و نیروهای این گمرک موفق به کشف آن پس از سالهای متمادی شده‌اند.

مصاحبه خبرنگاران خارجی با رهبر کره شمالی پس 20 سال

جمهوری اسلامی نوشت:گروهی از خبرنگاران در ازای پرداخت 15 هزار دلار از کره شمالی دیدن کرده و با کیم جونگ اون رهبر این کشور مصاحبه می‌کنند. این روزنامه به نقل از خبری از انتخاب آورده دولت کره شمالی سفری 17 روزه را برای خبرنگاران ترتیب داده که طی آن خبرنگاران می‌توانند علاوه بر بازدید از این کشور با "کیم جونگ اون" نیز مصاحبه کنند. البته این سفر 15 هزار دلار برای این خبرنگاران هزینه دارد.

 جالب اینست که تقریباً 20 سال از مصاحبه یک رسانه غربی با رهبر کره شمالی می‌گذرد و طی این سالها رهبران پیونگ یانگ با هرگونه مصاحبه و با ورود خبرنگاران خارجی به کشورشان مخالفت کرده‌اند. علت این اقدام پیونگ یانگ شصتمین سالگرد پایان جنگ دو کره اعلام شده است. جالب این جا است که خبرنگاران اجازه فیلم‌برداری در دیدار خود با رهبر کره شمالی را دارند.

واکنش عجیب سخنگوی وزارت خارجه اسرائبل به عدم دعوت در مراسم تحلیف روحانی

جمهوری اسلامی نوشت: سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به عدم دعوت برای حضور در مراسم تحلیف روحانی واکنشی عجیب نشان داد! پال هیرشسان گفت زمانی در آینده، دوباره با ایران روابط دیپلماتیک خواهیم داشت و ما آنها را دعوت می‌کنیم و آنها هم ما را دعوت می‌کنند!

بیگال پالمور سخنگوی وزارت خارجه این رژیم گفت: اگر ما نمی‌توانیم به ایران برویم ولی می‌توانیم ایرانی‌ها را به اینجا بیاوریم! وی همچنین گفت که ما این مسئله را به حساب کدورت‌های شخصی نمی‌گذاریم! این واکنش درحالی از سوی سخنگوی رژیم صهیونیستی بیان شده که ایران همواره تاکید کرده به دلیل غاصب دانستن رژیم اسرائیل، هرگز ارتباط دیپلماتیک برقرار نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها