یواشکی روزنامه

متاسفانه روحانی موسوی و کروبی را دعوت به توبه می‌کند

کیهان نوشت: شبکه بی‌بی‌سی در گزارشی اعلام کرد پیروزی‌های اخیر دولت سوریه در برابر گروه‌های مسلح، ناشی از کمک‌های ایران بوده است.
کد خبر: ۵۸۲۳۱۹
متاسفانه روحانی موسوی و کروبی را دعوت به توبه می‌کند

بی‌بی‌سی با بیان اینکه دولت سوریه توانست به کمک ایران 60 هزار غیرنظامی را برای دفاع سازماندهی کند، افزود: موضوع سوریه یک موضوع امنیتی برای ایران است.

اما سوریه چطور می‌تواند در امنیت ایران نقش داشته باشد؟ مقام‌های ایران تاکید می‌کنند حضورشان در سوریه و لبنان استراتژیک است و امروز همین موضوع و افزایش عمق میدان دفاع از ایران، باعث شده است که اسرائیل نتواند به ایران حمله کند.

بی‌بی‌سی افزود: «ظرف ماه‌های گذشته این صحبت بوده که یکی از اهرم‌هایی که با آن در کنار تحریم‌ها می‌شود به ایران فشار آورد همین است که رژیم سوریه تحلیل برود. ایران در لبنان، سوریه و عراق حضور و نفوذ دارد و شکست رژیم سوریه، حلقه ارتباطی ایران با لبنان و ارتباطاتی را که با حزب‌الله و اتحادی را که با رژیم مالکی در عراق دارد، تضعیف می‌کند.

بی‌بی‌سی در پاسخ به اینکه «آیا تغییر دولت در ایران در سیاست این کشور در قبال سوریه تاثیر خواهد داشت؟»، گفت: تصمیم در مورد مسائلی مثل سوریه و مسائل بزرگ منطقه در ایران در سطوح بالاتری گرفته می‌شود.

تحلیلگر بی‌بی‌سی خاطرنشان کرد: ایران گروه‌های شبه نظامی حدودا 60 هزار نفری از مردم سوریه درست کرده و همین‌ها در کنار حزب‌الله پیروزی را برای اسد رقم زده‌اند.تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی گفت: تلاش در جهت یافتن راه‌حلی برای بحران سوریه بدون درنظر گرفتن نقش ایران ممکن نیست.

ارگان سیا: متاسفانه روحانی موسوی و کروبی را دعوت به توبه می‌کند

کیهان نوشت:ارگان رسمی سازمان سیا از این که رئیس جمهور منتخب حاضر نیست برای حصر دو تن از سران فتنه کاری بکند و از آنها می‌خواهد توبه کنند، ابراز ناخرسندی کرد.

رادیو فردا در مطلبی زیر عنوان «قفل‌گشایی روحانی با کلید توبه؟» گفت: حسن روحانی روز سه‌شنبه 25 تیر (16 جولای) خواستار عبور از مشکلات و اختلافات در ایران شد و اظهار داشت آنها که آماده بازگشت هستند راهشان را تسهیل کنیم، چون توبه برای همه است.

مهرداد درویش‌پور از عناصر ضد انقلاب مقیم سوئد درباره این اظهارات گفت: منظور حسن روحانی آشکارا سران جنبش سبز و موسوی و کروبی بوده‌اند. ما فکر نمی‌کردیم چنین موضعی اتخاذ شود و او خواسته‌های حاکمیت و رهبری را دنبال کند.

اما مرتضی کاظمیان از اعضای خارج‌نشین گروهک ملی- مذهبی در این باره می‌گوید: سقف مطالبات دموکراسی‌خواهان از حسن روحانی باید واقع‌بینانه و تعدیل شده باشد.او با یادآوری این موضوع که روحانی نه کاندیدای جنبش سبز بود و نه حتی نامزد ایده‌ال اصلاح‌طلبان، به رادیو فردا می‌گوید: فراموش نکنیم روحانی منتخب و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنیت ملی و منتصب «آیت‌الله خامنه‌ای» (رهبر معظم انقلاب اسلامی) در مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او با این ویژگی‌های امنیتی و سیاسی و به عنوان رئیس جمهور منتخب تلاش می‌کند تا راهی برای بازگشت کسانی که به تعبیر او از نظام خارج شده‌اند، باز کند.

گزارش رادیو فردا در ادامه حاکی است: دو روز بعد از سخنان حسن روحانی درباره توبه، حبیب‌الله عسگراولادی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی که در ماه‌های اخیر چند بار بر توبه موسوی و کروبی تاکید کرده است، بار دیگر خواست تا توبه کنند.

لوموند: توقع غرب برآورده نمی‌شود؛روحانی وفادار به جمهوری اسلامی است

کیهان در در خبری دیگری آورده است:یک روزنامه فرانسوی در تحلیلی عنوان کرده حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران نامزد شخص آیت‌الله خامنه‌ای است.

لوموند در گزارشی نوشت: یک طلبه جوان در سال 1960 به شهر نجف در عراق رفت تا در محل تبعید با آیت‌الله خمینی دیدار کند. طلبه جوان آن روز اکنون حسن روحانی است که از سوم ماه اوت پست ریاست جمهوری را برعهده خواهد گرفت.نویسنده آنگاه به اختلاف نظر مفسرین بین‌المللی در مورد روحانی و توانایی‌های او اشاره می‌کند و می‌نویسد: مهم‌ترین اهرم‌های سیاست خارجی و داخلی رژیم در دست رهبر جمهوری اسلامی متمرکز شده است.

وی به برنامه اتمی ایران و نقش حسن روحانی در آن اشاره می‌کند و می‌نویسد: به گفته کارشناسان او یکی از عوامل سیاست‌های هسته‌ای رژیم اسلامی بوده و بنابراین چگونه می‌تواند اکنون خواسته‌های غرب را برآورده کند.آلن فراشون در این تحلیل می‌نویسد: هستند بسیاری از مفسرین امور ایران که تأکید می‌کنند روحانی همان کاندیدای شخص رهبر جمهوری اسلامی برای ریاست جمهوری بوده است. او بر مشروعیت رژیم خواهد افزود.

تلاش حداد برای ممانعت از ورود اصلاح‌طلبان

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که رایزنی دو چهره شاخص مجلس یعنی علی لاریجانی وغلامعلی حدادعادل درباره نحوه برخورد با کابینه روحانی نشان می‌دهد که مجلس درحال نهایی کردن موضع خود در برابر دولت روحانی است. حدادعادل که در همین روزهای پیشین مورد تقدیر و ستایش جمعی از همراهان اصول‌گرایش قرار گرفته بود به صرافت افتاده تا در اولین گام بعد از آن مراسم خواست این طیف از درباره وزرای دولت آینده و جلوگیری از ورود وزرای‌ هاشمی و رئیس دولت اصلاحات به دولت یازدهم را در مجلس عملیاتی کند.

آخرین برکناری در سازمان میراث

آرمان نوشت:شنیده شد که مرتضی شریفی، مدیرکل مراکز خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سوی معاون گردشگری این سازمان، برکنار شد. این درحالی است که تنها ۱۱ روز تا پایان عمر دولت دهم باقی مانده است. لطفی، یکی از مدیران سازمان هواپیمایی به عنوان جایگزین شریفی در جایگاه مدیرکل مراکز خدمات گردشگری معرفی شده است.

حضور بازرسان آژانس در ایران

آرمان نوشت:شنیده شد که هرمان ناکارتس، معاون مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌: طی هفته آینده هر روز 2 تا 6 بازرس در ایران حضور خواهند داشت که تمام 16 تاسیسات ایران را پوشش دهند. معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: این اقدام به معنای آن است که یک بازرس یکبار در هفته از تاسیسات نطنز و فردو بازدید می‌کند. معاون مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد در راستای شفاف‌سازی هر چه بیشتر برنامه هسته‌ای ایران طی هفته آینده بازرسان به‌طور روزانه از تاسیسات ایران بازدید می‌کنند‌.

تلاش برای استخدام پنهانی در میراث فرهنگی

تهران امروز نوشت:سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با برگزاری یک آزمون استخدامی که به‌صورت مخفیانه برگزار شده 50نفر از نیروهای این سازمان را به‌منظور استخدام رسمی معرفی کرده است. ماجرای برگزاری آزمون استخدام رسمی پنهانی در سازمان میراث فرهنگی که قرار بود روز چهارشنبه در آن سازمان برگزار شود، پس از آنکه روز چهارشنبه در این سازمان لو رفت، در روز شنبه و در ساختمانی خارج از ساختمان اصلی سازمان میراث فرهنگی و براساس شنیده‌ها در ساختمان خیابان استاد نجات‌اللهی(ویلا) که پیش‌تر ساختمان اداره میراث فرهنگی استان تهران بود برگزار شد. لغو آزمون روز چهارشنبه در سازمان میراث فرهنگی به‌دلیل اعتراض بخش زیادی از کارکنان سازمان میراث فرهنگی صورت گرفت.

فضای مجلس از نگاه پزشکیان

تهران امروز درخبری آورده که مسعود پزشکیان گفته: آقای احمدی‌نژاد متاسفانه اصرار به نادیده گرفتن قانون داشتند و به همین دلیل شاهد این بودیم که فضایی مملو از تنش و چالش بین پاستور و بهارستان به وجود ‌آمد که اتفاقا هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کرد.پزشکیان گفته: با توجه به اینکه دولت جدید با شعار اعتدال و منطق‌گرایی از مردم رای گرفته، این امیدواری به وجود آمده است که با روی کار آمدن دولت آقای روحانی شرایط بهبود پیدا کند.

وی درباره واکنش احتمالی نماینده‌های مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهوری منتخب گفته: باید به برخی از ساکنان بهارستان هم که ظاهرا دنبال رویارویی با دولت آتی هستند، گفت که رای منفی بی‌حساب و کتاب دردسرآفرین است و قوه مجریه را در همان آغاز کار با مشکل مواجه می‌کند. پس بهتر است همه آنهایی که قرار است با رای خود کابینه یازدهم را پاستور نشین کنند، فقط با توجه به ویژگی‌های گزینه‌ها رای بدهند و به هیچ‌وجه سیاسی کاری نکنند تا دولت جدید بتواند با توانمندی و البته تمرکزی بالا فعالیتش را شروع کند.

با پارتی‌بازی معاون شرکت نفت کیش نشدم

روزنامه تهران امروز آورده است:نعیمه اشراقی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نوه امام خمینی(ره) پس از سال‌ها که عدم ورود به سیاست را ترجیح داده بود، بالاخره وارد سیاست می‌شود و مدتی است که در رسانه‌ها نیز مطرح می‌شود.نعیمه اشراقی درباره دلیل وارد شدنش به دنیای سیاست گفته:علت اصلی من در ورود به سیاست این بود که یک جاهایی واقعا احساس خطر کردم.

 یعنی برای کشورمان احساس خطر کردم، برای نظام ایران احساس خطر کردم و شاید هم کمی تعصب خانوادگی و تعلق به پدربزرگم روی تصمیم من برای حضور در عرصه سیاست تاثیر گذاشته باشد. یعنی احساس کردم که گاهی به امام(ره) و انقلابی که امام پایه‌گذار آن بودند خیلی جفا می‌شود.

احساس کردم انقلابی که امام خمینی(ره) پایه‌گذار آن بودند، واقعا در بعضی جاها از مسیر خود منحرف می‌شود. شاید آن تعلقات خانوادگی باعث شد که دل من یک ذره بیشتر بسوزد، فکر کردم امام(ره) خیلی برای این نظام زحمت کشیده و بعد خیلی اهداف بزرگی داشتند و احساس کردم که رویای امام(ره) به‌حقیقت نپیوست.

به همین دلیل، احساس کردم که شاید ما بتوانیم کمی تاثیرگذار باشیم و علت ادامه این ورود به سیاست این بود که دیدم ما صدای بلندی برای شنیدن داریم و شاید باور خود من این نبود و من همیشه فکر می‌کردم که امام بیست و چند سال است که فوت کرده و ممکن است حضور ایشان کمرنگ شده باشد و بعد دیدم که اصلا اینطور نیست.

اشراقی در پاسخ به اینکه آیا به خاطر اینکه شما نوه امام هستید در شرکت نفت کیش مسئولیت دارید ؟ گفته:اتفاقا یک بار از من سوال کردند که آیا با پارتی بازی به اینجا آمدی؟! کلا ماهیت ما این است که به دولت مشاوره می‌دهیم و کارفرمای اصلی ما دولت است. ما یا مشاوره می‌دهیم یا پیمانکار دولت هستیم؛ که من در پاسخ به این سوال گفتم دولت دلش هم بخواهد که ما به او مشاوره دهیم. وی در ادامه گفته:واقعا اینطور نیست که من با پارتی به اینجا رسیده باشم.

اگر فردی با شرایط خودم یعنی فارغ‌التحصیل از دانشگاه امیرکبیر با 10 الی 15 سال سابقه در صنعت نفت باشد من از همین‌جا تعهد می‌دهم که استخدامش کنم.وی در پاسخ به اینکه پس نوه امام خمینی(ره) با دیگران فرقی ندارند؟ گفته:اصلا نباید فرقی داشته باشند. من به این دلیل شرکت نفت کیش را دوست دارم، زیرا اینطوری نیست که یکی از بیرون آمده باشد و مدیرعامل شده باشد. واقعا همه در سر جای خودشان هستند.

تناقض در آمار مقامات

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نظام آماری کشور باید اصلاح شود، گفت: این روزها ما شاهد ارائه آمارهای مختلفی هستیم و تناقضات زیادی در اطلاعات و آمار وجود دارد.

کاظم جلالی گفت: بر اساس آمار رسمی نرخ تورم نقطه به نقطه خرداد 91 با خرداد 92، 61 درصد است و این رقم بسیار بالایی است و شاخص کلی نیز 41.2 درصد را نیز نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد باید در این خصوص چاره‌اندیشی جدی کرد.

وی افزود: ما در بخش سلامت نیز با مشکلات جدی روبرو هستیم و در بحث دارو تقریبا با یک بحران مواجهیم. در بخش کشاورزی نیز امسال شاهد بودیم که در مساله گندم با تدبیر عمل نشد و قیمتی که بعدا گران‌تر شد، بیشتر نصیب دلالان شد و کشاورزان ما از این مساله نتوانستند سود خودشان را ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
AA
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
از همین شروع كار برای رئیس جمهور منتخب مشكل ایجاد نكنید
مسعود ح
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
دین ما دین اسلام است و در توبه در دین ما همیشه باز است. اما چرا این چند سال توبه نكردن ، چرا این چند سال راه خودشان را از فتنه گران جدا نكردن. رهبر عزیزم امام خامنه ای فرمودن ما موافق جذب حداكثری هستیم چرا انوقت آنها توبه نكردن . این توبه برای ورود به پست مقام سیاسی هست یا توبه واقعی به درگاه خداوند است !!!!!!!
قاسمی 33
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
ما تو مملكت اسلامی زندگی میكنیم،چطور پیامبر اسلام هم دشمنان اسلام را پس از توبه عفو میكردن و بهشون اعتماد میكردن،توراخدا دیگه بسه،اونا كه شناسنامه اسرائیلی ندارن،از افراطیون خواهش میكنیم حداقل راههای جذبشونا نبندن،خوب اگه دكتر روحانی وساطت كنه اونا برگردن و اعلام كنندنظام و رهبری را مثل اول انقلاب تا سال 88 قبول دارن حله دیگه،آقای عسكراولادی درست گفتند اونا مفتون شدند،وضعیت منطقه را ببینید:سوریه،لیبی،مصر،عراق،افغانستان،پاكستان،بحرین،وحتی اخیرا تركیه،توراخدا حالا كه ما باثبات ترین كشور منطقه ایم دیگه بیشتر از اینسعی نكنید انشقاق درست بشه،از رهبری هم جلو نزنیم(قابل توجه بعضی كه تریبون دستشونه)
حسین ن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
۰
۰
خداوند توبه كنندگان را دوست دارد اما در اینجا نظر مردم مهم
مسعود ح
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
۰
۰
جناب قاسمی 33
همه ما دنبال حفظ ارزش های نظام هستیم دنبال امنیت و ثبات آیا شما به خاطر ندارید با بیانیه هایی كه همین آقایون هر روز صادر می كردند چه فتنه ای بپا كردن ، چه ناامنی و بحرانی بپا كردن خدا را شكر كه ما رهبر با تدبیر و مردی آگاه داریم وگرنه وضعیت ما بهتر از كشورهای دیگری كه شما نام بردید نمی شد . بله قبول دارم آقایون شناسنامه اسرائیلی آمریكایی ندارن ولی آنها دل همه اسرائیلی ها و آمریكایی هایی كه قسم خورده این نظام بودن را شاد كردن . ما ایرانی هستیم كار به جایی رسید كه یك مشكل داخلی و فتنه آقایون تیتر اول همه روزنامه های ضد این انقلاب شد دوست عزیز فراموش نكن واقعیت ها را. جانم فدای رهبرم سید علی
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
۰
۰
اقای كیهان خیلی تند میری مواظب باش جریمه نشی!

نیازمندی ها