روزنامه‌ها در لا به لای صفحات خود ستون‌هایی دارند که اخبار ویژه‌ای را در آنها منتشر می‌کنند.در نخستین روز هفته روزنامه کیهان از موضوع بی‌محلی انگلیسی‌ها به لب و لوچه آویزان اصلاح‌طلبان خبر داده است.
کد خبر: ۵۸۳۰۵۶
بی‌محلی انگلیسی‌ها به لب و لوچه آویزان اصلاح‌طلبان

کیهان نوشت:مقامات انگلیسی و اروپایی آب پاکی را روی دست جریان سیاسی رسانه‌ای غربزده در ایران ریختند.

در حالی که روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با دستمایه قراردادن اظهارات جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس، چنین القا می‌کردند که مقامات انگلیسی مایل به حضور در مراسم تحلیف دکتر روحانی هستند، گاردین و لوموند اعلام کردند که هیچ مقام انگلیسی و اروپایی در این مراسم شرکت نخواهد کرد و تنها دیپلمات‌های حاضر در سفارتخانه‌های اروپایی در تهران در مراسم تحلیف شرکت می‌کنند.

لوموند نوشت؛ کشورهای عضو اتحادیه اروپا دعوت از مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران را به سردی استقبال کردند.

به گزارش لوموند، هر کدام از این کشورها تنها یک دیپلمات سفارت خود در تهران را به مراسم خواهند فرستاد. در یک حرکت بی‌سابقه، صالحی وزیر خارجه ایران، روز سه‌شنبه 1 مرداد اعلام کرده بود رؤسای همه کشورها به جز آمریکا و البته رژیم صهیونیستی به مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران دعوت شده‌اند.

داگلاس الکساندر نماینده مجلس انگلیس گفت: «عدم پذیرش دعوت ایران توسط وزارت خارجه نشان دهنده قضاوت غلط و از دست دادن فرصت است. دیپلماسی به معنای گفتگو با کسانی است که با آنها توافق ندارید.»

در همین حال روزنامه گاردین نوشت که دولت انگلیس به رغم دعوت انجام شده، نماینده‌ای برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی که در روز چهارم ماه اوت آینده برگزار می‌گردد، نمی‌فرستد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس به گاردین گفت که موضع مشترک اتحادیه اروپا درباره این مراسم، شرکت دیپلمات‌های اروپایی در تهران است.

با وجودی که ویلیام هیگ وزیر امورخارجه بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد که دولت انگلیس تلاش خواهد کرد تا تماس‌های خود با تهران را افزایش دهد، سخنگوی وزارت امورخارجه انگلیس اعلام کرد عادی شدن روابط سیاسی فیمابین دو کشور منوط به پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای است.

البته افکار عمومی ایران برخلاف افراطیون مدعی ‌اصلاح‌طلبی از رژیم انگلیس انزجار تاریخی دارند و به تعبیر یک ضرب‌المثل می‌گویند خوشا باغی که شغال از او قهر کند.

دل منافقین برای آخرین نمازجمعه هاشمی تنگ شد!

روزنامه کیهان در خبر دیگری نوشت:رسانه‌های ضدانقلاب خارج کشور علاقه ویژه‌ای به نمازجمعه آقای هاشمی نشان می‌دهند.سایت روز آن‌لاین که توسط شماری از سلطنت‌طلبان فراری و با استخدام برخی روزنامه‌نگاران زنجیره‌ای متواری در پاریس اداره می‌شود، ضمن مصاحبه با «محمدتقی-ف.م» (از روحانی‌‌نمایان فعال در فتنه 88) از قول وی نوشت: هاشمی باید به نمازجمعه برگردد.

«ف.م» با بیان اینکه از سوی نیروهای امنیتی ممنوع‌الخروج شده، می‌گوید: بازگشت هاشمی به نمازجمعه می‌تواند در جا افتادن فرهنگ تعادل کمک زیادی بکند. بهترین فرد برای جا انداختن بحث اعتدال هاشمی است.

همچنین تقی رحمانی از اعضای متواری گروهک ملی- مذهبی و مقیم پاریس در سایت جرس نوشت: هاشمی باید نمازجمعه بخواند چرا که نمازجمعه از نقش تعیین‌کننده‌ای در جایگاه حکومتی برخوردار است که از نظر نگارنده این نقش درست نیست. با این وصف و با توجه به واقعیت جامعه ایران، اهمیت نمازجمعه دو وجهی می‌شود.

در این مورد بر روشنفکران نقدی وارد است؛ آنان هم در دوره انقلاب و هم در دوره اصلاحات از اهمیت این نهاد غفلت کردند. نقدی که ملی- مذهبی‌ها تا خاتمی را شامل می‌شود. جمعی از اصلاح‌طلبان در دوره اصلاحات، کار را به آنجا کشانده بودند که گفتند: «جمهوریت نظام را ما حفظ می‌کنیم و اسلامیت نظام را شورای نگهبان.»

این ضد انقلاب مقیم خارج خواستار تبدیل نمازجمعه به چندصدایی شد.آخرین خطبه‌های نمازجمعه هاشمی که 4 سال پیش ایراد شد، به مستمسکی برای خودنمایی فتنه‌گران و عناصر آشوب‌طلب و سر دادن شعارهای ضد انقلابی تبدیل شد. در آن روز برای اولین‌بار کسانی با کفش نماز خواندند و به صورت مختلط (زن و مرد) در یک صف نشستند.

یکی از فتنه‌گران (فواد - ش) بعدها در گویانیوز تصریح کرد که پس از شرکت در آن نمازجمعه (26 تیر88) با خانم کنار دست خود دست داد و قبول باشد گفته و سپس آشوبگری خیابانی را راه انداخته‌اند. او تأیید کرد بعدها در پوشش دعوت از هاشمی برای نامزدی انتخابات، به همراه جمعی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب به دفتر هاشمی رفته است.

همراهی هاشمی با فتنه‌گران و آشوب‌طلبانی که به بهانه تقلب در انتخابات، برای براندازی اصل جمهوری اسلامی خیز برداشته بودند، کام مردم متدین و نمازگزار را تلخ کرد. جفای آن روز هاشمی در همراهی با جریان ضد انقلابی که مدعی تقلب11 میلیونی در آرا بود، 4 سال بعد هنگامی آشکارتر شد که هاشمی انتخاب رئیس‌جمهور جدید با تنها 270 هزار رأی بیشتر از 50 درصد آرا را نشانه سلامت دموکراسی در ایران توصیف کرد!

در واقع به اذعان هاشمی، ادعای تقلب دروغ بود چرا که اگر می‌توان 11 میلیون رأی تقلب کرد، جابجایی 270 هزار رأی به طریق اولی هیچ سختی‌ای نداشت. با این وصف جای یک سوال باقی است و آن اینکه خطیب جمعه 26 تیر 1388 آیا از سر انصاف و عدالت سخن گفت یا از سر بی‌انصافی و هیجان، بازیچه گروهک‌های قسم‌خورده ضدانقلاب واقع شد. 

ناخرسندی آمریکا از قرارداد 14 میلیارد دلاری ایران و عراق

کیهان نوشت:«دولت عراق بی‌اعتنا به هشدارهای آمریکا توافقنامه خرید گاز طبیعی از ایران را امضا کرد. این برای واشنگتن بسیار نگران کننده است.»

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: انعقاد توافقنامه 4 ساله صدور گاز طبیعی به ارزش 14 میلیارد و 800 میلیون دلار از ایران به عراق که باعث جبران بخشی از کسری درآمد ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی خواهد شد، موجبات نگرانی واشنگتن را فراهم کرده است. به موجب این قرارداد، صادرات گاز ایران به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وال‌استریت ژورنال به نقل از سخنگوی وزارت برق عراق افزود: واردات گاز طبیعی ایران برای عراق به معنای برطرف کردن نیازهای این کشور در زمینه سوخت است و با تغذیه دو نیروگاه در حومه بغداد، مشکلات ناشی از کمبود برق این کشور برطرف خواهد شد.

براساس این گزارش، قطعی برق باعث شکل گرفتن تظاهرات ضد دولتی طی دو هفته گذشته در مناطق شیعه‌نشین جنوب عراق که دمای هوا در تابستان‌ها به شدت بالا می‌رود، شده است.

به نوشته این روزنامه، توافق مذکور برای ایران به معنای یافتن بازاری جدید برای صادرات گاز است و این مسئله در شرایطی که تحریم‌های غرب برای فشار وارد کردن بر تهران باعث کاهش تعداد بازارهای محصولات انرژی ایران شده اهمیت بیشتری می‌یابد.

طبق اعلام مقامات دو کشور، به موجب این توافق چهارساله بغداد روزانه 850 میلیون متر مکعب گاز طبیعی ایران را به قیمت 10 میلیون دلار خریداری خواهد کرد.بنابر اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این معامله که سالانه 3 میلیارد و 700 میلیون دلار درآمد به همراه دارد پیام خوبی برای ایران به شمار می‌آید.

وال‌استریت ژورنال تأکید کرد: به رغم نگرانی‌های واشنگتن و متحدان عربی‌اش از جمله عربستان سعودی درباره افزایش نفوذ ایران در منطقه، از زمان به قدرت رسیدن دولت شیعی در عراق تحت ریاست نوری المالکی مناسبات نزدیکی میان تهران و بغداد ایجاد شده است.

این گزارش به نقل از مقامات ارشد آمریکا افزود: نگرانی‌های دولت اوباما درباره مناسبات میان بغداد و تهران روز به روز افزایش می‌یابد. آمریکا به ویژه نگران استفاده مکرر ایران از حریم هوایی عراق است.

حماس به دامن حزب‌الله باز می‌گردد

کیهان در خبر دیگری نوشت:رسانه‌های آمریکایی معتقدند با خیانت دولت مرسی به حماس و سپس سقوط وی، روابط حماس با ایران مجددا تقویت خواهد شد.

المانیتور در این باره نوشت: حماس بار دیگر به محور مقاومت ایران باز می‌گردد.حماس پس از آنکه بخشی از «محور مقاومت» تحت هدایت ایران شامل سوریه و حزب‌الله محسوب شد، به تدریج به محور مصر تحت حکمرانی مرسی، قطر و ترکیه روی ‌آورد.

در ادامه تحلیل المانیتور آمده است: حماس به خاطر موضعش با توجه به بحران سوریه، به آرامی از این محور مقاومت دور شد، بی‌آنکه کاملا از آن خارج شود. همچنین، رابطه حماس با مصر در دوره حکمرانی مرسی به ائتلافی اندک مبدل شد. اما تحولات اخیر در مصر موجب شد تا

مشاور اوباما: اسرائیل قادر به حمله علیه ایران نیست

کیهان نوشت: یکی از مشاوران اوباما اعلام کرد دست ایران روی ماشه است. کراون تصریح کرد زمان اینکه اسرائیل بتواند به ایران حمله کند گذشته است.لسترکراون مشاور اوباما در امور یهودیان و مقامات اسرائیل در مصاحبه با موندو وایس گفته است: به عقیده من اسرائیلی‌ها تصمیم‌گیری درباره برنامه هسته‌ای ایران را به آمریکایی‌ها سپرده‌اند و از این تصمیم غافلگیر می‌شوند. فکر می‌کنم دیگر زمان آن گذشته که اسرائیل فکر می‌کرد نیروی هوایی‌اش با حمله به اهداف از پیش تعیین شده می‌تواند ضربه‌ای را که به نظرش سودمند بود، بزند.

وی ادعا کرد: برنامه اتمی ایران از ابتدا تا امروز همین بوده، از موشک‌ها گرفته تا سانتریفیوژها، و تسلیحاتی شدن این برنامه نشان می‌دهد که آنها به ساخت سلاح اتمی نزدیک شده‌اند. آنها بسیار نزدیک شده‌اند. حالا دیگر نمی‌دانیم که تا دستیابی به سلاح اتمی، دو ماه مانده است یا شش ماه یا یک سال، من مسلماً چیزی در مورد این موضوع نمی‌دانم.

مشاور اوباما با اشاره به انزجار مردم آمریکا از جنگ گفته است: افکار عمومی آمریکا اکنون هیچ کاری با مسئله خاورمیانه ندارد. آنها دوست دارند که این موضوع حل بشود. آنها دوست دارند که این مشکلات از میان برداشته شود. آنها دلایل خوبی دارند. افکار عمومی آمریکا بعد از عراق و افغانستان، نمی‌خواهد هیچ عملیات نظامی در خاورمیانه صورت بگیرد.

وی درباره اولویت‌ مسئله ایران یا فلسطین گفته‌ اگر ایران سلاح اتمی داشته باشد، به عقیده من از آن علیه اسرائیل استفاده نخواهد کرد، اما تبدیل به قلدر منطقه خواهد شد و به حزب‌الله دستور حمله به اسرائیل را خواهد داد. بهتر است بگوییم این دستور را هر دو سال یک بار تکرار خواهند کرد. و با توجه به یک دهه‌ای که در نظر گرفته بودید، چیزی از اسرائیل باقی نمی‌ماند.

پس این موضوع باید با جدیت حل بشود. بعد از این موضوع، باید مشکل داخلی حل بشود. اسرائیل باید مشکلات داخلی‌اش را حل کند. مشکل ساکنان کرانه باختری و وضعیت اولترا متعصبین یهودی باید حل شود. نمی‌توان اجازه داد که این وضعیت ادامه پیدا کند زیرا منجر به زنگ زدن بدنه اسرائیل خواهد شد.»

حضور مقامات کره‌شمالی در مراسم تحلیف روحانی

آرمان نوشت: شنیده شد که کیم یونگ نام «رئیس هیات‌رئیسه مجمع عالی خلق» کشور کره شمالی برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر می‌کند. خبرگزاری رسمی کره شمالی (NKCNA) روز جمعه گزارش داد که رئیس هیات‌رئیسه مجمع عالی خلق این کشور برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ایران به تهران سفر می‌کند. «رئیس هیات‌رئیسه مجمع عالی خلق» بعد از رهبر کره‌شمالی، دومین مقام عالی این کشور را برعهده دارد و او وظایف رئیس‌جمهور مانند پذیرش سران کشورها و سفرای خارجی را عهده‌دار است.

درخواست شاه عربستان از اسد درباره ایران

روزنامه آرمان همچنین نوشت: شنیده شد که شاه عربستان پیش از رمضان سال ۲۰۱۲ در پیامی به اسد از او خواسته بود با ایران ارتباطش را قطع کند تا در ازای آن ریاض باقی ماندن او در قدرت را تضمین کند. السفیر نوشت؛ «ملک عبدا...» شاه عربستان در پی آغاز ناآرامی‌های سوریه قبل از ماه رمضان سال 2012 از طریق هیاتی محرمانه در پیامی به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از وی خواسته ارتباطش با ایران را قطع کند تا در ازای آن، باقی ماندنش در قدرت و پایان درگیری‌ها را تضمین کند.

در پی این پیام اسد با ایران در این زمینه مشورت کرده و تهران از او خواسته که گزینه‌ای که مناسب تر است انتخاب کند که اسد به ریاض پاسخی منفی می‌دهد و همین مساله سبب می‌شود که «سقوط اسد» به شعار اصلی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تبدیل شود.

تاکید نتانیاهو بر فشار روی ایران

آرمان نوشت:شنیده شد که نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی بار دیگر تشدید فشار علیه جمهوری اسلامی را خواستار شد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو در دیدار با فومیو کیشیدا، وزیر امورخارجه ژاپن در بیت‌المقدس اعمال فشار بیشتر بر ایران در زمینه برنامه هسته‌ای را خواستار شد. دفتر نتانیاهو به نقل از وی در این دیدار گزارش داد: فکر می‌کنم باید فشار بر ایران افزایش یابد و فقط با این کار تغییراتی واقعی در رویکرد این کشور ایجاد خواهد شد.

سبد غذایی کمیته امداد در نوار غزه

آرمان در خبر دیگری آورده :شنیده شده که به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و نیز برای کاهش درد و رنج مردم تحت محاصره نوار غزه، کمک‌های غذایی کمیته امداد امام خمینی(ره) اخیرا وارد این باریکه شده و در بین مردم غزه توزیع شد. سبدهای غذایی ارسالی جمهوری اسلامی ایران اخیرا وارد نوار غزه شد و بین ساکنان آن توزیع شد. براساس این گزارش، حدود 40 هزار سبد غذایی اهدایی کمیته امداد امام خمینی(ره) میان مردم این باریکه که از مدت‌ها پیش تحت محاصره رژیم‌صهیونیستی قرار دارند، توزیع شد.

سنای آمریکا روسیه را تهدید کرد

روزنامه آرمان نوشت: شنیده شد که کمیته اختصاصی سنای آمریکا از وزارت امورخارجه این کشور خواست تا علیه هر کشوری که قصد کمک کردن به افشاگر اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا را دارد، تحریم اعمال کند. شبکه خبری راشا تودی نوشت؛ جلسه 30 عضو کمیته دو حزبی سنای آمریکا عصر روز پنجشنبه در واشنگتن و با تصمیمی مشترک مبنی بر اعمال تحریم علیه هر کشوری که قصد کمک کردن به ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق سیا را دارد، به اتمام رسید.

اسنودن 30 ساله به جاسوسی و سایر جرایم به علت افشای اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا در رسانه‌ها متهم است. وی دو ماه است که تحت تعقیب قرار دارد و اخیرا نیز در مسکو در انتظار نتیجه درخواست پناهندگی‌اش از جانب دولت این کشور است. در صورتی که روسیه به اسنودن کمک کند و به وی پناهندگی دهد، با تحریم‌های آمریکا مواجه می‌شود.

تجسس برای یافتن دیپلمات ایرانی در یمن

آرمان نوشت:شنیده شد که وزارت کشور و وزارت امورخارجه یمن درحال انجام تحقیقات مشترک برای یافتن دیپلمات ایرانی ربوده‌شده در صنعا هستند. روزنامه یمن‌تایمز با اشاره به این خبر افزود: احمد عبدالکریم، مدیر اداره امنیت صنعا گفت که نیروهای امنیتی مبادی ورودی و خروجی صنعا را تحت نظر دارند.

به گفته وی خودروی این دیپلمات ایرانی (یکشنبه گذشته) در منطقه دیپلماتیک پایتخت یمن توسط مردانی مسلح متوقف شده و وی بعد از خارج شدن از خودرو به مکانی نامعلوم برده شده است. عبدالکریم گفت که «ممکن است القاعده در این آدم‌ربایی دست داشته باشد» اما نمی‌تواند دخالت این گروه در این حادثه را تائید کند. وی افزود: شاید مرتکببین این اقدام قصد تیره کردن روابط یمن و ایران را دارند. محمد الخالد، یک کارشناس و تحلیلگر امنیتی گفت که این حادثه نشان‌دهنده خلاء شدید امنیتی در یمن است.

هشدار به دولت درباره پرداخت های یک شرکت خودروسازی

خراسان نوشت: بر اساس گزارش یکی از دستگاه های نظارتی، یکی از خودروسازان بزرگ کشور در تدارک پرداخت و تسویه مطالبات آزادگان شاغل و بازنشسته این شرکت از محل مطالبات دولت از شرکت مزبور بوده و علاوه بر اینکه تهاتر در این موضوع هیچ مصداقی ندارد، مطابق اصل 53 قانون اساسی، کلیه دریافتهای دولت باید در حسابهای خزانه متمرکز شده و همه پرداخت ها در حدود اعتبارات مصوب به موجب قانون انجام  گیرد و این اقدام موجب ایجاد رویه ای غیرقانونی در شرکت های دولتی می شود.

دعوای جالب بر سر قلع و قمع متخلفان

خراسان نوشت:در حالی که مسئولان دولتی از ماهها قبل برنامه مفصلی را برای تخریب و قلع و قمع بخشی از ساختمانها و ویلاهای غیرمجاز و نیز آزادسازی بستر و حریم تعدادی از رودخانه های موجود در استان تهران تدارک دیده بودند، دستگاههای اجرایی حاضر در این طرح و پیمانکار برخورد با این تخلفات دچار مشکلات جدی حقوقی و قضایی شده اند و پرونده فعلا در اختیار نماینده ویژه رییس جمهور در ارجاع اختلاف های ناشی از اجرا یا تفسیر قراردادهای مربوط به طرح های عمرانی قرار دارد.

تکذیب ارتباط حلقه احمدی‌نژاد با شنود دفتر مطهری

تهران امروز نوشت:پس از انتشار خبری با عنوان «حلقه احمدی‌نژاد و جریان انحرافی عامل کار گذاشتن شنود در دفتر مطهری» مرکز روابط‌عمومی و رسانه دفتر رئیس‌جمهور ضمن تکذیب قاطع این دست جعلیات، نسبت به نهادینه شدن روند افسارگسیخته اتهام افکنی و انتشار فزاینده اخبار دروغ بی‌هیچ نگرانی از رسیدگی‌های قانونی، به همگان هشدار داد و نوشت:انتظار می‌رود دستگاه محترم قضا ضمن ورود هوشمندانه به اینگونه ماجراهای کذب و سخیف که اخلاق رسانه‌ای و حرفه‌ای را مخدوش می‌نماید، عوامل این داستان‌پردازی‌های وهم‌آلود را معرفی و در دستگاه عدل اسلامی مجازات کند.

عسگراولادی: به خانم کروبی پاسخ داده‌ام

روزنامه تهران امروز نوشت:حبیب‌الله عسگراولادی که در حاشیه ضیافت افطاری کانون فارغ‌التحصیلان شبه‌قاره هند با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی مبنی‌بر انتقاد فاطمه کروبی از اینکه وی خواستار توبه سران فتنه شده، گفته: بنده پاسخ نامه خانم کروبی را نوشته‌ام اما او هنوز جواب مرا منتشر نکرده است. عسگراولادی به‌تازگی خواستار توبه کسانی در ماه مبارک رمضان شده که با طرح اتهامی واهی مدعی تقلب در انتخابات ۸۸ شده‌اند.

تشکیل کابینه ۴۰ تکه اشتباه محض است

تهران امروز به نقل از سایت بهارنوشت: کانون نخبگان و فرهیختگان ایران در نامه‌ای به دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران، دیدگاه‌های خود را به ایشان اعلام کرد. در این دیدگاه آمده: به نظر ما تشکیل کابینه ۴۰ تکه به بهانه پوشش همه جناح‌ها اشتباه است. کابینه در وهله اول باید به بحران ناکارآمدی ۸ساله دولت در ایران پایان دهد. لذا به عنصر کارآمدی کابینه بیش از هر عامل دیگری باید وزن داد.

این کانون در ادامه نوشته: هر فرد از هر جناحی که به کابینه دعوت می‌شود لزوما باید با برنامه‌های ارائه شده توسط رئیس‌جمهور منتخب، منطبق باشد. کابینه به‌طور قطع شرکت سهامی نیست؛ بلکه یک مجموعه برای تحقق وعده‌ها و شعارها و وظایف مشخص قوه مجریه است،طبیعتا هر فرد از هر جناح و جریانی که وارد کابینه می‌شود باید به تحقق شعارها و وظایف ذاتی مجموعه‌ای که بدان وارد می‌شود ملتزم باشد.

دیون دولت به تامین‌اجتماعی تسویه شد

تهران امروز گزارش کرد: سعید مرتضوی مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفته با واگذاری معادن شماره ۲ و ۳ گل‌گوهر سیرجان به سازمان تامین‌اجتماعی، تمام دیون دولت به این سازمان تسویه شد. مرتضوی گفته: در حال حاضر دولت به سازمان تامین‌اجتماعی هیچ‌گونه بدهی ندارد و با واگذاری سهام‌ شرکت‌های مختلف به این سازمان، تمامی بدهی دولت تسویه شد.

مرتضوی گفته: سازمان تامین‌اجتماعی نیز در حال حاضر هیچ‌گونه بدهی به مرکز حقیقی و حقوقی ندارد و تمام اضافه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت و تسویه کامل شده است.وی گفته: مطالبات تمامی بیمارستان‌های خصوصی، دولتی، داروخانه‌ها و پزشکان تا فروردین‌ماه سال‌جاری تسویه شده. وی با بیان اینکه در پرداخت مطالبات به روز شده‌ایم، گفته: رسیدگی به اسناد پزشکی مربوط به بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها حدود سه ماه طول می‌کشد تا مطالبات آنها پرداخت شود و هیچ مرکزی بیش از سه ماه از سازمان تامین‌اجتماعی طلب ندارد.

گروه افراطی معروف قم عامل اصلی شورش 22 بهمن

جمهوری اسلامی نوشت: خلاصه‌ای از گزارش تفصیلی آشوب در سخنرانی 22 بهمن رئیس مجلس شورای اسلامی در قم، بین نمایندگان مجلس توزیع شد. یک عضو کمیته حقیقت یاب مجلس درباره این آشوب با اعلام این خبر گفت: اصل گزارش، این هفته در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

مهدی دواتگری افزود:این گزارش، به تمام جوانب موضوع و علل و زمینه‌های آن نیز پرداخته و کلیه مستندات را نیز در بردارد. براساس اطلاعات موجود، در این گزارش هر چند نامی از بعضی افراد شاخص برده نشده ولی محتوای گزارش به روشنی نشان می‌دهد گروه افراطی معروف قم عامل اصلی این شورش بوده است، گروهی که به بعضی جریان‌های سیاسی فعال و شکست خورده در انتخابات اخیر ریاست جمهوری وابسته است.

افشاگری یک زن سوری که قربانی «جهاد نکاح» شد

جمهوری اسلامی نوشت: یکی از زنان سوری که قربانی «جهاد نکاح» شده در مصاحبه با مجله کانترپانچ گفت: تروریست‌هائی که سر و روی خود را پوشانده بودند و پیدا بود که از خارج به سوریه آمده اند، زنان را به نوبت به عقد در می‌آوردند و «عده» طلاق را که یک حکم شرعی است رعایت نمی‌کردند.

این زن که اسم مستعار وی لینا است به خبرنگار مجله گفت: دو ماه قبل برای حل مشکلات زندگی خود و سه فرزندم با یکی از مردانی که خود را جهادگر علیه دولت سوریه می‌دانست ازدواج کردم ولی هنگامی که با شوهر جدیدم به محله عین تروما در حومه دمشق به میان سایر تروریست‌ها رفتم متوجه شدم آنها زنان را برای چیزی که خود آن را جهاد نکاح می‌نامند شکار می‌کنند.

 لینا می‌گوید وقتی به شوهرم اعتراض کردم که چرا با زنان اینگونه رفتار می‌کنید و احکام شرعی را رعایت نمی‌کنید؟ در جواب گفت: مفتی ما اینگونه فتوا داده است. این زن، سرانجام بعد از دو ماه از محله عین تروما خارج شد و به افشاگری علیه تروریست‌ها پرداخت. وی در این افشاگری این را هم گفت که تروریست‌ها سیگار کشیدن را حرام ولی کشتن سربازان ارتش سوریه را واجب می‌دانند و در جواب اعتراض من می‌گفتند این سربازان با اسرائیل رابطه پنهانی دارند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خواننده جام جم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
۰
۰
جام جم اگه این مقاله های كیهان و چاپ نكنی نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها