مهم نیست که بوسنی با «سرگئی باربارز» یا با «حسن صالح حمید زیچ» به تهران بیاید یا این که با مشتی جوان به مصاف ملی پوشان ما بشتابد.
کد خبر: ۵۸۱۰۸
مهم این است که تیم ما در این بازی تدارکاتی به خوبی محک بخورد و «برانکو» با دقت تمام عیار نفراتش را بسنجد و خطوط سه گانه را مورد آزمونی جدی قرار دهد. واقعیت این است که «بوسنی » جدی ترین حریف تدارکاتی ما پیش از رویارویی با «بحرین» است که روز چهاردهم بهمن در ورزشگاه بزرگ شهر با یاران «برانکو» مصافی دوستانه خواهد داشت.
تیم ملی فوتبال کشورمان که سودای صعود به سرزمین قیصر (جام جهانی2006)در سر می پروراند ، اکنون آماده نبرد با این حریف اروپایی است تا با توان بیشتر قدم به منامه بگذارد و با بحرین ، جدالی حساس و داغ داشته باشد. در این اوضاع و احوال ، رسالت من و شما حمایت بی بدیل از تیم ملی است و امید می رود که ملی پوشان ما در پرتوی این وفاق ملی و این همدلی ، بتوانند از خاکریز اول به سلامت بگذرند و اسباب شادکامی میلیون ها فوتبال دوست را فراهم آورند. دلیلی ندارد که تیم ملی فوتبال ما با این همه بازیکن ممتاز و لژیونرهای هوشمند و از همه مهمتر، اقبال عمومی خدای ناکرده با اعصاب مردم بازی کند و قافیه را ببازد. صد البته ، بحرین در مقام مقایسه با اردن و قطر از سطح بالاتری برخوردار است ، اما به یقین برانکو، سرمایه لازم برای ساقط کردن این حریف را دارد. خوشبختانه برانکو، بحرین را مثل کف دست می شناسد و نیک می داند که آنها ناجوانمردانه بازی می کنند و مهمتر از همه این که او راه مقابله با این حربه را می داند. به هر شکل ، پیکار دوستانه با بوسنی برای ما اهمیت والایی دارد و از این بازی تدارکاتی ، می توانیم درسهای گرانبهایی بیاموزیم و آن را در میدان منامه ، از قوه به فعل درآوریم.


اعتماد به نفس



توفیق ما در 2 بازی حساس مقابل اردن و قطر ، آن هم در خانه حریفان ، ضریب خودباوری ملی پوشان را به میزان قابل توجهی مضاعف کرده است. این اعتماد به نفس می تواند برگ برنده باشد و عزم ملی پوشان را در بازی با بحرین ، جزم کند. با هر ملی پوشی که صحبت می کنی ، نوعی خودباوری در سیمایش می بینی که نمونه بارز آن را کمتر دیده بودیم. اما امیدواریم این جدیت به غرور منتهی نشود و یاران برانکو ، حریفان را دست کم نگیرند.

  • امیدواریم جدیت کم نظیرملی پوشانمان به غرور منتهی نشود و یاران برانکو حریفان رادست کم نگیرند

  • این که بحرینی ها به چرک بازی کردن شهره هستند ، شکی نیست ؛ اما از سویی دیگر باید این نکته را به ملی پوشان خود تفهیم کرد که آنها فرصت طلب هستند و راه گل زدن را بلدند. در دو بازی سرنوشت ساز در امان و دوحه ، تیم ما با اسلحه خودباوری توانست اردن و قطر را نقره داغ کندو به شش امتیاز الهام بخش برسد و در نهایت با اقتدار تمام راهی دور دوم شود. امید می رود که ملی پوشان کشورمان در بازی با بوسنی و سپس در پیکار با بحرین نیز این فاکتور مهم را نزد خود نگه دارند تا بتوانیم در پرتوی آن ، به کامیابی برسیم.


    آرامش



    دور بودن ملی پوشان از حاشیه های رایج و اغلب کاذب ، یکی از برنامه های مهم است که باید مد نظر قرار گیرد. در این شرایط ، بهترین گزینه برپایی اردو در فضایی آرام و عاری از تنش است. طبق برنامه قرار است پس از بازی با بوسنی ، ملی پوشان در اردوی کیش حضور یابند که این خود می تواند در آماده سازی بهتر مدعوین مثمرثمر واقع شود. به هر میزان که فضای اردو ، پرتردد و شلوغ باشد ، تنش و مسائل حاشیه ای هم با آن همراه خواهد بود و در نقطه مقابل ، آرامش و محیط فرح بخش می تواند برگ برنده برای برانکو باشد تا او به مدد این شرایط ایده آل ، بتواند به خواسته اش برسد. نکته مهم دیگر این که مسائل حاشیه ای به هیچ عنوان از اردوی تیم ملی به خارج درز نکند و برانکو و دیگر مسوولان کادر فنی ، با درایت و تیزبینی مواظب حرکات برخی از ملی پوشان باشند و اجازه ندهند هر خبری به بیرون منتشر شود. شک نداریم که برانکو و ملی پوشان در چنین فضایی می توانند به سهولت به مرز آمادگی مطلوب برسند و با آرامش و آسایش ایده آل ، خود را مهیای نبرد با بحرین کنند.


    اتحاد



    بحث داغ دیگر که این روزها در جامعه فوتبال مطرح است ، وفاق و همدلی رسانه ها و نخبگان با فدراسیون به منظور حمایت از تیم ملی است. البته هم اندیشی و وفاق در این شرایط حساس ، نیاز حیاتی بود اما این را هم از یاد نبریم که مسوولان فدراسیون فوتبال و برانکو باید انتقادپذیر باشند و راهکارهای سازنده را بپذیرند. برانکو که تحصیلات آکادمیک دارد و هوشمند و با ذکاوت نشان می دهد ، قطعا انتقادهای سازنده را خواهد پذیرفت و حرف گوش کن تر از همیشه خواهد بود.


    مشاوران



    حرکت نیکوی دیگر که باید آن را به فال نیک گرفت ، همفکری برانکو با مربیان لیگ بود که این اقدام هم باید در اولویت برنامه ها باشد. اگر برانکو از دانش و تجارب گرانبهای مربیان لیگی بهره بگیرد و آنها را مشاوران خود بداند ، زودتر به اهدافش خواهد رسید. در فوتبال که یک ورزش جمعی است و تبادل اندیشه در آن حرف اول را می زند ، این گونه نشست ها بسیار مفید خواهد بود. تیم ملی آلمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002 با نتیجه خرد کننده 5 1 مغلوب انگلستان شد و در «گلزن کرشن» به این شکست تلخ تن در داد. وقتی ژرمن ها به این باخت غیرقابل باور تن دادند، در بارو کمتر کسی می گنجید که یاران رودی فولر به جام جهانی برسند ؛ اما ملی پوشان این کشور حتی به مقام نایب قهرمانی جهان رسیدند و تحسین جهانیان را برانگیختند. وقتی آلمان مقابل مهمان خود (انگلیس) این گونه نقره داغ شد ، رودی فولر از تمامی مربیان بوندس لیگا خواست او را برای بازی پلی آف مقابل اکراین یاری دهند. مربیان هم به دعوت فولر لبیک گفتند و در سفر کی یف همراه با ملی پوشان آلمانی شرکت کردند تا ژرمن ها بتوانند در چنین فضایی از سد اکراین بگذرند و بلیت حضور در جام جهانی 2002 را دریافت نمایند. در دو بازی رفت برگشت مقابل اکراین ، مربیان بوندس لیگا عصای دست و در واقع مشاوران آقای فولر بودند که این همدلی راه صعود آلمان به جام جهانی را همواره کرد و کار به جایی رسید که مردان سرزمین قیصر به فینال هم راه یافتند و عنوان شامخ دومی جهان را به دست آوردند.


    پزشکان حاذق



    با این اوضاع و احوال ، چه خوب است که برانکو هم مثل رودی فولر باشد و به نظرات همکاران خود احترام بگذارد. شنیدیم فدراسیون فوتبال بویژه شخص دکتر دادکان در سفر تیم ملی به منامه ، قصد دارد از این دسته از مربیان و نخبگان فوتبال سود ببرد و آنها را همراه با ملی پوشان به بحرین گسیل نماید. بی هیچ شبهه ای باید این اقدام را ستایش کرد و آن را مورد تمجید قرار داد. اگر ما دو فکر را بهتر از یک ایده و سه اندیشه را بهتر از دو راهکار بدانیم ، می توانیم به مدد استفاده از دانش و راهکارهای اثر بخش اهل فن ، به مدارج بالا برسیم و راه اعتلای تیم ملی را براحتی فراهم آوریم. آرزو می کنیم نوار این همدلی و این وفاق قطع نشود و حلقه های این زنجیر دوستی مستحکم تر از همیشه باشد. یادمان باشد معلمان دلسوز بسان پزشکانی حاذق می مانند که می توانند نسخه های شفابخشی را تجویز کنند ، لذا بهره گیری از دانش مربیان لیگی و کارشناسان ، بهترین روش برای رسیدن به موفقیت است.



    رضا میرزاییان
    newsQrCode
    ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
    فرزند زمانه خود باش

    گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

    فرزند زمانه خود باش

    نیازمندی ها