دعوای پسرعموها با قتل پایان یافت

دستبند پلیس، پایانی بر زندگی مخفی متهم فراری

متهم بیش از یک میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده است

مردم کلاهبردار فراری را شناسایی کردند

متهم فراری که به شیوه‌های مختلف از شهروندان تهران و دیگر نقاط کشور کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد و به ده‌ها فقره کلاهبرداری اعتراف کرد.
کد خبر: ۵۷۸۰۹۱

به گزارش پلیس آگاهی تهران، رسیدگی به این پرونده آذر سال 91 هنگامی در دستور کار ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که فردی با حضور در کلانتری 166 لشگرک به مأموران گفت مردی سی و پنج ساله به بهانه تهیه دلار و ارز خارجی با قیمت کمتر از بازار، 200 میلیون تومان از او کلاهبرداری کرده است.

با طرح این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و به دستور شعبه 101 دادگاه عمومی و جزایی لواسانات، به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم گفت: چندی پیش با مردی به نام مجتبی که ادعا می‌کرد در زمینه واردات و خرید و فروش خودروهای مدل بالا فعالیت دارد، آشنا شدم.

شاکی افزود: مجتبی به تدریج اعتمادم را جلب و پس از مدتی عنوان کرد در زمینه تهیه ارز و دلار – با قیمت پایین‌تر از بازار – هم فعالیت دارد. پس از آن بسرعت اعتماد من و دیگران را جلب کرد.

مالباخته گفت: پس از مدتی مجتبی با تلفن همراه من تماس گرفت و مدعی شد حدود 80 هزار دلار با قیمت مناسب در اختیار دارد و پیشنهاد کرد در این شرایط این مقدار دلار را بخرم.

شاکی تصریح کرد: من هم موضوع را با چند نفر از دوستانم در میان گذاشته و توانستیم مبلغ در خواستی او را تهیه و به حسابش واریز کنیم.

شاکی افزود: قرار بود مجتبی دلارها را 24 ساعته به ما تحویل دهد، اما پس از گذشت این زمان، وقتی با او تماس گرفتیم، 72 ساعت از ما فرصت گرفت. پس از این مدت و در حالی که برای گرفتن دلارها در میدان آرژانتین قرار ملاقات گذاشته بودیم، مجتبی تلفن همراه خود را خاموش کرد و از آن زمان دیگر هیچ اطلاعی از او نداریم.

تحقیقات پلیسی

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع یافتند مجتبی خودروهای مدل بالا را از یکی از دفاتر کرایه خودرو در شمال شهر تهران اجاره می‌کرده ؛به طوری که برخی از خودروها را با قیمت روزانه بیش از یک میلیون تومان کرایه کرده است.

در بررسی حساب بانکی مجتبی نیز معلوم شد این حساب متعلق به زن جوانی است که چندی پیش توسط متهم به بهانه فروش اینترنتی سیگارهای برقی استخدام شده و به درخواست متهم حساب باز کرده و عابر بانک خود را در اختیار وی قرار داده است.

شناسایی ده‌ها مالباخته

با انتشار تصویر متهم در روزنامه‌ها، ده‌ها مالباخته با همراه داشتن تصویر وی به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه و از متهم شکایت کردند. در حالی که هر روز ارزش مالی این پرونده رو به افزایش بود، کارآگاهان در چند نوبت نیابت قضایی به استان‌های مختلف کشور مراجعه اما هر بار اطلاع پیدا کردند متهم پس از کلاهبرداری از این شهرها و استان‌ها متواری شده است.

دستگیری متهم

در ادامه رسیدگی به این پرونده، تعدادی از شهروندان در تماس با پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کردند متهم را چند نوبت در محدوده پارک ملت مشاهده کرده‌اند. با شناسایی محل تردد متهم، این محل به صورت نامحسوس زیر نظرقرار گرفت و سرانجام بیستم خرداد در حالی که متهم قصد داشت به بهانه اخذ وام از چند نفر دیگر کلاهبرداری کند، دستگیر شد.

با اعلام خبر دستگیری متهم به مالباختگان، ده‌ها مالباخته با مراجعه به پایگاه، متهم را شناسایی کردند. در تحقیق از متهم،وی به بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری اعتراف کرد.

متهم در بخشی از اعترافاتش درباره تعداد مالباختگان گفت شمار دقیق افرادی را که از آنها کلاهبرداری کرده است، به خاطر ندارد.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: همکاری رسانه‌ها باعث شد بار دیگر یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای که از ده‌ها مالباخته به بهانه‌های مختلف کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شود.

وی افزود: با توجه به اعترافات متهم و افزایش مالباختگان دستور انتشار تصویر وی از سوی مقام قضایی صادر شده است از شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند دعوت می‌شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان نیاوران، سه راه یاسر مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها