جیمز فرانکو، بازیگر و کارگردان سینما قصد دارد قصه کتاب پرخواننده و جنجالی جیمز الروی به نام «روزنامه مصور آمریکایی» را به یک مجموعه تلویزیونی تبدیل کند. او این مجموعه را برای شبکه تلویزیونی ام‌تی‌وی تهیه خواهد کرد و خودش یکی از نقش‌های اصلی آن را هم بازی می‌کند. فرانکو از حدود دو سال قبل به دنبال آن بود که روزنامه مصور آمریکایی را به یک مجموعه تلویزیونی تبدیل کند.
کد خبر: ۵۷۳۲۴۷

منتقدان تلویزیونی عقیده دارند روزنامه مصور آمریکایی در زمان پخش خود با سر و صدا و جنجال زیادی روبه‌رو خواهد شد. سوژه و قصه کتاب معروف جیمز الروی به گونه‌ای است که راه را برای خلق هیجان و سر و صدا هموار می‌کند. این قصه به ترور مشکوک و پر رمز و راز جان اف‌کندی رئیس‌جمهور وقت آمریکا در دهه 60 میلادی اختصاص دارد. مجموعه تلویزیونی روزنامه مصور آمریکایی قرار است به صورت یک مینی‌سریزها (mini Series) تهیه شود. مینی‌سریزها معمولا در چهار تا شش قسمت یک ساعته تهیه و تولید می‌شود و برخلاف دیگر مجموعه‌های تلویزیونی دارای یک فصل 12 تا 13 اپیزودی نیست.

قصه کتاب جیمز الروی حال و هوایی اپیزودگونه دارد و درباره پنج سال از زندگی و فعالیت‌های سه مامور قانون و افسر پلیس به نام‌های پت باندورانت، کمپر بوید و وارد لیتل در دهه 60 میلادی است. کتاب روزنامه مصور آمریکایی زندگی این سه نفر را در فاصله سال‌های 1958 تا 1963 دنبال می‌کند. قصه زندگی این افراد ـ که یک زندگی معمولی دارند ـ به گونه‌ای جلو می‌رود که ناخواسته در ارتباط با موضوع ترور جان اف کندی قرار می‌گیرند و این ترور، زندگی و فعالیت‌های آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قصه کتاب جیمز الروی حال و هوایی دلهره‌آور دارد و مجموعه تلویزیونی روزنامه مصور آمریکایی هم از همین حال و هوا پیروی خواهد کرد. جیمز فرانکو در قصه مجموعه در نقش پت بانددراک بازی خواهد کرد. او هم‌اکنون در حال مذاکره با چند بازیگر دیگر است تا ایفای نقش دو کاراکتر اصلی دیگر قصه مجموعه را به دست آنها بسپارد. این دو بازیگر تا یک ماه دیگر انتخاب و معرفی خواهند شد.

گفته می‌شود کلید فیلمبرداری مجموعه تازه جیمز فرانکو اوایل فصل پاییز در شهر نیویورک زده می‌شود. لوکیشن‌های چند شهر بزرگ دیگر آمریکا هم به عنوان مکان‌های فیلمبرداری مورد استفاده گروه سازنده آن قرار خواهد گرفت. فیلمنامه اقتباسی مجموعه را دیوید لیندسی آبیر می‌نویسد. وی کار نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «از: بزرگ و پرقدرت» را به عهده داشت. این فیلم بهار سال جاری میلادی با بازی جیمز فرانکو روی پرده سینماهای جهان رفت و فروش بالایی در جدول گیشه نمایش کرد. قرار است قسمت دوم فیلم هم ساخته شود و دیوید لیندسی آبیر پس از پایان کار نوشتن فیلمنامه روزنامه مصور آمریکایی به سراغ کار نگارش آن خواهد رفت. کتاب جیمز الروی سال 1995 منتشر شد و دیوید لیندسی آبیر هم مثل جیمز فرانکو، آن را در همان زمان مطالعه کرد. این فیلمنامه‌نویس می‌گوید قصه این کتاب به شکل تصویری بیان و تعریف شده و وی در زمان مطالعه آن، این احساس را داشته که قابلیت بالایی برای تبدیل شدن به یک مجموعه تلویزیونی یا فیلم سینمایی دارد. زمانی که فرانکو (در دوران فیلمبرداری از: بزرگ و پرقدرت) فکر تولید مجموعه تلویزیونی روزنامه مصور آمریکایی را با این فیلمنامه‌نویس در میان می‌گذارد، او بلافاصله از آن استقبال می‌کند.

جیمز فرانکو گفته است: بعضی قصه‌ها و کتاب‌ها برای این خلق شده که به یک کار سینمایی یا تلویزیونی ناب تبدیل شود. قصه کتاب الروی هم میان آنها جا می‌گیرد. این قصه فضایی تصویری دارد و شما هنگام مطالعه‌اش احساس می‌کنید کلمات و جمله‌های آن به صورتی تصویری از جلوی چشم‌تان رژه می‌رود. در عین حال، این قصه بخشی از ناگفته‌های تاریخ آمریکا را در یک مقطع سخت و تلخ تاریخی تعریف می‌کند. موضوع ترور جان اف کندی هنوز هم پس از گذشت این همه سال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و فراموش‌نشدنی است. حتی امروز هم وقتی نام کندی می‌آید، همه توجه‌ها به سمت او جلب می‌شود و مردم می‌خواهند بدانند چه چیزی درباره او گفته می‌شود. ترور جان اف کندی یکی از موضوعات بحث‌انگیز چند دهه اخیر بوده و هنوز هم پرسش‌های بی‌پاسخ زیادی در ارتباط با آن وجود دارد.

فرانکو این نکته را توضیح می‌دهد که مجموعه او قرار نیست به این پرسش‌ها پاسخ بدهد و یک جواب کلی برای ماجرای ترور مشکوک جان اف‌کندی ارائه کند. وی اظهار امیدواری می‌کند روزنامه مصور آمریکایی بتواند یک بار دیگر بحث‌های مربوط به این ترور را پیش بکشد تا تماشاگران به قضاوت و داوری بنشینند. رسانه‌های گروهی در عین حال به این نکته اشاره می‌کنند که جیمز فرانکو اولین هنرمندی نیست که به دنبال تولید یک اثر هنری و تلویزیونی از قصه کتاب جیمز الروی بوده است. بروس ویلیس، قهرمان اکشن دهه 80 میلادی سینما که با بازی در مجموعه فیلم «جان سخت» مشهور شد، سال 2002 تلاش زیادی کرد تا یک مینی سریز از این قصه تهیه کند و خودش هم در نقش اصلی آن ظاهر شود، اما وی نتوانست با ناشران کتاب به نتیجه برسد و امتیاز برگردان هنری و تصویری آن را خرید. گفته می‌شود ناشران کتاب، مبلغ بالایی برای واگذاری امتیاز تولید نسخه تلویزیونی از ویلیس خواسته بودند. بروس ویلیس بعدها از این که این امتیاز را نخریده است، ابراز تاسف کرد. شش سال پس از او، در سال 2008 تام هنکس و شرکت فیلمسازی او پلی‌نون هم تلاش کرد مجموعه‌ای تلویزیونی از قصه کتاب روزنامه مصور آمریکایی تهیه کند، اما این تلاش هم به سرانجام نرسید. دلیل موفق نشدن تام هنکس هم هیچ‌وقت به طور رسمی آشکار نشد و خود وی ترجیح داد در این ارتباط سکوت کند.

جیمز فرانکو که سال 2010 برای درام شرح حال‌گونه و ورزشی «127 ساعت»، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال شد، در کنار بازی در فیلم‌های سینمایی با طرح‌های تلویزیونی هم همکاری دارد. او آخرین بار سال 2012 در مجموعه «بلندی‌های هالیوود» همکاری داشت. فرانکو فعالیت بازیگری را سال 1997 با رسانه کوچک شروع کرد و برای اولین بار در مجموعه تلویزیونی «پاسیفیک بلو» جلوی دوربین رفت. همکاری او با تلویزیون تا سال 1997 ادامه پیدا کرد و طی این مدت در چهار مجموعه و فیلم تلویزیونی ظاهر شد. سال 2000 فعالیت سینمایی این بازیگر شروع شد و از آن زمان تاکنون، او در چند کار تلویزیونی هم بازی کرده است. از فیلم‌های مطرح فرانکو می‌توان به سه‌گانه «مرد عنکبوتی»، «میک» و «در دره الا» اشاره کرد.

موویز / مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها