روبرتوکارلوس برزیلی و اشلی کول انگلیسی دو مدافع چپی هستند که در دو دهه اخیر در پست خود بهترین بوده‌اند، بویژه کارلوس با آن گل از فاصله 35 متری‌اش به فرانسه که در دیداری دوستانه به ثمر رسید به یکی از به یاد ماندنی‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال تبدیل شد.
کد خبر: ۵۶۹۹۵۵

این برزیلی چپ پا و قدرتمند که با شوت‌های سهمگین خود لرزه بر اندام هر حریف تیم ملی برزیل می‌انداخت سال 1973 به دنیا آمد و اولین بازی ملی خود را سال 1992 انجام داد. کارلوس از آن زمان تا جام‌جهانی 2006 در 125 بازی، با پیراهن طلایی تیم ملی کشورش 11 گل به ثمر رساند. ستاره سابق باشگاه‌های اینترمیلان و رئال مادرید صرف نظر از افتخارات باشگاهی به فتح جام‌جهانی 2002 و نایب‌قهرمانی جام‌جهانی 98 نائل آمد. او همچنین سال 97 به عنوان قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها و در همین سال و سال 99 به قهرمانی جام ملت‌های آمریکای جنوبی به همراه تیم ملی کشورش دست یافت.

دیگر مدافع سمت چپ و مستحکمی که به باشگاه صدتایی‌های فیفا پیوسته است اشلی کول انگلیسی است. کسی که هنوز هم پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن دارد و به باور کارشناسان یکی از بهترین مدافعان چپ سال‌های اخیر دنیای فوتبال است. او از سال 2001 به عضویت تیم ملی انگلیس درآمد و طی این سال‌ها در 103 بازی ملی به میدان رفته است. ستاره سابق آرسنال که هم‌اکنون در چلسی است در تیم ملی گلی به ثمر نرسانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها