دولتی ها در جمع خبرنگاران مطرح کردند:

رونمایی زیردریایی جدید، خبر هسته ای و تشکیل ستاد امنیت انتخابات

مسئولان دولتی در حاشیه جلسه امروز هیأت وزیران در جمع خبرنگاران به پرسشهای مربوط به حوزه مسئولیتشان پاسخ دادند.
کد خبر: ۵۶۷۰۲۷
رونمایی زیردریایی جدید، خبر هسته ای و تشکیل ستاد امنیت انتخابات

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی قریب‌الوقوع موشک‌های جدید هواپایه و یک زیردریایی بومی و نیز افتتاح مرکز مراقبت فضایی خبر داد.

سردار احمد وحیدی لغو تحریم تسلیحاتی تروریست‌ها در سوریه از سوی اتحادیه اروپا را محکوم کرد و گفت: اینکه اتحادیه اروپا بخواهد به تروریست‌ها در یک کشور سلاح برساند تا زیرساخت‌های یک ملت را تخریب کنند، اقدامی زشت و ناپسند است.

وی افزود: توسعه فعالیت‌های تروریستی مورد قبول هیچکس نیست و نشانگر سقوط است و برخی کشورهای اروپایی می‌خواهند دیگران را نیز با خود به گرداب سقوط ببرند.

وزیر دفاع در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص ادعای غربی‌ها مبنی بر صدور سلاح از ایران به سوریه اظهار داشت: سوریه کشوری قوی است که در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده است.

وحیدی افزود: نیازی به صدور سلاح به سوریه نیست و ضرورتی ندارد و ارتش سوریه قدرتمند است و در این روزها دیدیدم که نقش مهمی در پاکسازی مناطق مختلف این کشور از وجود تروریست‌ها داشته است.

همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به برخی از گزارش‌ها درباره افزایش تعداد سانتریفیوژها گفت: تمام پیشرفت‌های ما تحت نظارت دقیق آژانس قرار دارد.

 فریدون عباسی در پاسخ به سؤالی درباره گزارش اخیر رسانه‌های غربی و همچنین رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش تعداد سانتریفیوژها گفت:‌ تمام پیشرفت‌های ما که در حوزه سانتریفیوژها و چه در بحث رآکتور اتمی اراک طبق نظارت آژانس بوده است و هیچ موردی برای پنهان کردن وجود ندارد.

وی افزود: در گزارش آژانس نیز مقدار مواد غنی شده و همچنین تعداد سانتریفیوژها ذکر شده است و در گزارش آقای آمانو به دقت تشریح شده است.

 مصطفی محمد نجار وزیر کشور نیز در پاسخ به سوالی درباره آخرین تحولات مرتبط با برگزاری انتخابات گفت: هم اکنون ما در انتخابات ریاست جمهوری در مرحله تبلیغات قرار داریم و انشاالله بعد از قطعی شدن تایید صلاحیت‌ها درباره انتخابات شوراها از 16 خرداد ماه تبلیغات مرتبط با آن نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: در روز گذشته ما جلسه‌ای به اتفاق معاونین سیاسی امنیتی تمام استانهای کشور داشتیم و در طی چند ساعت مسائل مربوط به بحث اجرای انتخابات را بررسی کردیم که خوشبختانه آمادگی‌ها بسیار خوب است.

نجار در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در هنگام برگزاری انتخابات مرزها بسته می‌شود، گفت: خوشبختانه کشور ما بالاترین امنیت را به لحاظ استانداردهای جهانی با وجود حضور در یکی از پرمخاطره ترین مناطق جهان دارد.

وی افزود: کشور ما از بالاترین استانداردهای امنیتی برخودار است و به نظر من نیاز به کارهای امنیتی خاصی نیست.

وزیر کشور تصریح کرد: با این حال ما ستاد امنیتی انتخابات را در شورای امنیت تشکیل داده ایم اما دربحث امنیت انتخابات جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها