این روزها شیوع بیماری ناشناخته و شایع «سارکوئیدوز» در استان‌های شمالی بویژه گیلان موجب نگرانی‌هایی شده است. این بیماری با منشأ نامعلوم است که می‌تواند در تمام اعضای بدن بروز کند اما اغلب ریه‌ها، چشم و پوست را مبتلا می‌کند.
کد خبر: ۵۶۶۱۲۳

این عارضه به اشکال متفاوت ظاهر می‌شود و گاهی اوقات فقط در یک قسمت از بدن یا به‌طور همزمان در چند قسمت از بدن علائمی را ایجاد می‌کند.

دلیل واقعی« سارکوئیدوز» هنوز مشخص نیست و برخی‌ها معتقد ندکه ژنتیک در این مساله دخیل است زیرا این مشکل در بعضی خانواده‌ها بیشتر مشاهده می‌شود. برخی پزشکان نیز اعتقاد دارند یک عامل عفونی یا برخی عوامل محیطی ممکن است موجب بروز سارکوئیدوز در فردی شود که نسبت به آن حساس است و هنوز تاثیر هیچ عفونت و یا عامل خاصی در بروز سارکوئیدوز قطعی نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت‌وگو با فارس درباره این بیماری گفت: سارکوئیدوز اجزای مختلف بدن انسان را درگیر می‌کند که از جمله این اجزا چشم است.

حسن بهبودی با اشاره به علائم بیماری سارکوئیدوز چشمی، بیان کرد: قرمزی چشم، چسبندگی‌های خلفی، فشار چشم، خشکی چشم و... از جمله علائم شایع در بیماران مبتلا به این بیماری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها