احتمال معاف شدن مشمولان متاهل

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح، تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشمولان متاهل را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۶۱۱۵۴
احتمال معاف شدن مشمولان متاهل

 موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره معافیت مشمولان متاهل از انجام خدمت سربازی، گفت: این موضوع جزو سیاست‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این شورا سیاست‌هایی را در رابطه با تاهل و تسهیل ازدواج جوانان پیش‌بینی و ابلاغ کرده است.

 وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشمولان متاهل در ستاد کل نیروهای مسلح، اظهار کرد: اکنون تا جای ممکن مشمولان متاهل در محل سکونت همسرشان به خدمت گرفته می‌شوند و این افراد ده روز بیشتر از سایر سربازان در سال حق مرخصی دارند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه‌ داد: در بحث حقوق سربازان نیز 28 هزار تومان به عنوان حق همسر به آنان پرداخت می‌شود.

وی درباره امکان معافیت مشمولان متاهل از انجام خدمت سربازی گفت: نسبت به این موضوع بی‌میل نیستیم، از این‌رو «اما و اگرهایی» برای آن وجود دارد و نگرانی ما از بابت این است که با این قانون ازدواج به سخره گرفته شود و شأن آن کاهش یابد.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، ‌اکنون برنامه‌ای برای معافیت یا کاهش خدمت سربازان متاهل وجود ندارد.

 کمالی نسبت سربازان متاهل به سربازان مجرد در کشور را حدود 15 درصد عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱۳
عباس
Netherlands
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
۱
۰
من فكر می كنم قانون نامناسب است اگر تصویب شود ، چون با توجه به محیط فرهنگی جامعه ایرانی كه از هر فرصتی برای سو استفاده آماده است ، آن موقع ازدواج های سوری زیاد میشود و یك سری خانواده بدبخت میشوند ، خانواده دختران ، بهتر كسانیكه ازدواج كردند در همان محل اقامت همسر خدمات كنند ، خدمت سربازی برای هر مرد ایرانی واجب است كه یك آمادگی نظامی از قبل داشته باشد تا در صورت اتفاقات نظامی و جنگی اگر زمانی فراخوان زده شد برای دفاع از مملكت مردم از قبل آمادگی نظامی داشته و سلسله مراتب نظامی را اطلاع داشته باشند ، من كه تك فرزند بودم رفتم خدمت نه خواهر و نه برادر ، افتادیم منطقه صفر مرزی تازه بچه شمیران بودیم توی نیروی زمینی ارتش خدمت كردم كه آموزشی آن و دوران خدمت آن از همه ی نیروها سخت تر است بخاطر این كه نیروی زمینی ارتش ستون فقرات ارتش است .ولی بهترین خاطرات زندگیم بود وقتی به آن دوران فكر میكنم ، سخت بود اما شیرین
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
۰
۱
حد اقل كسانی رو معاف كنید كه بچه دارن ، الان كه من فوق لیسانس گرفتم و صاحب بچه هستم بأید برم سربازی , خوب یكم فكر كنن این مسئولان .
رحمان رحمت زهی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
۰
۰
من32 سال سن دارم و دارای سه فرزند هستم در 18سالگی ازدواج كردم و حالا چطور با این شرایط به سربازی بروم
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
۰
۰
واقعا نسبت به گرفتاریهای متاهلین طرح خیلی خوبی هست اگه بشه عالی میشه و یاحداقل كم بشه
منطق
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
۰
۰
بالاترین ركن هر جامعه خانواده است و تحكیم ان هر عاملی كه باعث شود یك ركن اسیب ببیند هزینه بسیار بالایی بر ان جامعه دارد بنظر من ٣ ماه اموزشی باشه الباقیش ضروری نیست ، در هر سال ٤٥٠ هزار ازدواج باید در ایران صورت بگیرد هر چه دیرتر اتفاق بیفته جامعه كمتر اسیب میبینه ٠ در ثانی اگه باعث تشویق به امر ازدواج هم بشه خوبه ی كم نگاه مثبت داشته باشیم اون كه به فكر سو استفاده از این موضوع هست همین الان هم داره سو استفاده میكنه ده ها هزار ازدواح ثبت نشده وجود دارد به نظر من تصمیم گیرندگان باید ی كم تقوا ، توكل و ایمان داشته باشند وگرنه همین الان هم امار طلاق در ایران بسیار بالاست سردار محترم به فكر اون ١٥ درصد سرباز مشمول باشند كه از كانون زندگیشون از هم نپاشد تا اینكه پیش داوری كنند در امر ازدواج
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
۰
۰
من دارای مدرك كارشناسی حسابداری و متاهل و دارای یك فرزند -با این خرج و مخارج سنگین چطوری برم سربازی-
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
۰
۰
آقای سردار كمالی ، معافیت نمیدین واسه متاهل ها،حداقل تسهیلات خوبی(كاهش مدت سربازی،افزایش حقوق،خدمت در شهر خودمان و...) رو برای متاهل ها بدین.
نگین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
۰
۰
با سلام خدمت سردار كمالی تو رو خدا معافی متاهلی رو تصویب كنید

با این كار جونا راغب به ازدواج میشن. نگران نباشید خانواده دختر تا از سالم بودن و كاری بودن پسر اطمینان نداشته باشه دخترشونو فقط به خاطر اینكه پسره معافی متاهلی میگیره دو دستی تقدیم نمیكنه بلكه كل شرایطشو در نظر میگیره و اگر پسری شرایط داشته باشه و فقط این سربازی مانع ازدواجش باش چه بهتر كه جوونا زودتر تشكیل خونواده بدن. ثواب داره به خدا
حمید ازجزیره قشم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
جناب كمالی ت متاهلین رااز خدمت سربازی معاف كنید
محبوبه لطفیان فیروز
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
۰
۰
با سلام .همسر من 31 ساله می باشدوتا دو سال پیش دانشجوی مهدسی عمران بود كه به دلیل سنوات سربازی ترك تحصیل كرده البته 11 واحد باقی مانده كه فارغ التحصیل شوند.دیسك كمر نیز دارد.آیا ممكن است معاف شود؟؟لطفا كامل بنده رو راهنمایی كنید.
باتشكر.
امید
United States
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
۰
۰
من متاهل هستم هشت ساله ازدواج كردم و یك بچه هم دارم كه امسال میره مدرسه . بنظر شما با این وضع گرونی و كرایه ها و مخارج زندگی میشه كارم رو كه همین الان هم كفاف حداقل مخارج زندگیم رو نمیده رو تعطیل كنم برم سربازی. الان هم یك كار پیداشده ولی نیاز به كارت پایان خدمت داره . بنظر شما این انصافه .
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
۰
۰
حال و حرف منم دقیقا مثل این اقا امیده مضاف بر اینكه دچار افسردگی شدید شدم بسكه منتظر اتخاذ تصمیمی متناسب با شرایط ما از سوی مسولان نشستم و چیزی ندیدم.
اقای كمالی كسی كه سنش از سی سال گذشته دارای زن و بچه است و هزار یك مشكل جلوشه و محرومیت های شما هم سر بارش چه جوری بره سربازی حقوق چندر غاز شما كفاف چی شو می ده خوش انصاف! نگران سخره گرفتن ازدواج نباش, اگر نكسانی رو معاف می كنید كه در حال حاضر سنشون از سی سال و 35 سال گذشته و صاحب حداقل یك فرزند هستن. فكر كنم حقشون باشه، لااقل اگه حق خودشون نباشه حق اون زن وبچه بدبختشون كه هست!!!!
متاهل
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
خوب حداقل متاهلین دارای فرزند رو معاف كنید. ؟

نیازمندی ها