معاون امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی خبر داد:

تلفیق سوابق ایثارگری برای معافیت فرزند دوم

سردار کمالی تشریح کرد:

وضعیت خدمتی مشمولان مناطق زلزله‌زده استان بوشهر

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح تسهیلات و معافیت‌های مصوب شده برای سربازان و مشمولان را زلزله‌زده استان بوشهر را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۵۹۷۸۴
وضعیت خدمتی مشمولان مناطق زلزله‌زده استان بوشهر

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ موسی کمالی با اعلام تسلیت و مراتب همدردی ستادکل نیروهای مسلح با زلزله زدگان استان بوشهر با اشاره به موافقت فرمانده معظم کل قوا گفت: به سربازان در حال خدمت و آموزش که در زمان وقوع زلزله، خانواده‌های آنان در مناطق زلزله‌زده سکونت داشتند و به آنان یا واحد مسکونی‌شان40 درصد یا بالاتر خسارت وارد شده است، به مدت سه ماه مرخصی اضطراری تعلق خواهد گرفت.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح اضافه‌کرد: این مدت، جزو مدت خدمت دوره ضرورت این افراد محاسبه می‌شود.

وی گفت: آن دسته از افرادی که پس از شنیدن خبر وقوع زلزله، بدون اخذ مرخصی اقدام به ترک محل خدمت خود کرده‌اند، در صورتی که متحمل آسیب‌های جانی و مالی (40 درصد یا بالاتر) شده باشند، در شمول این مرخصی قرار می‌گیرند.

سردار کمالی افزود: افرادی که پس از مراجعه به محل زندگی و اطلاع از وضعیت سلامت خانواده خود، باید ظرف مدت 10 روز به محل خدمت خود مراجعه کنند که این مدت جزو مرخصی استحقاقی آنان محاسبه خواهد شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح همچنین درباره دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای این افراد گفت: آن دسته از سربازانی که خانواده‌شان در مناطق زلزله‌زده سکونت داشتند و آسیب به افراد خانواده یا واحدهای مسکونی‌شان40 درصد یا بالاتر وارد شده است، به نزدیک‌ترین یگان نظامی و انتظامی محل سکونت خود منتقل می‌شوند.

سردار کمالی همچنین افزود: اعزام مشمولان شهرستان‌های زلزله‌زده استان بوشهر در صورتی که به خانواده‌ یا واحدهای مسکونی آنان40 درصد یا بالاتر صدمه وارد شده باشد، به مدت شش ماه تا30 شهریور امسال به تعویق می افتد و نیروهای مسلح  نیز نیروهای اختصاص یافته را تا مورخ 29 اسفند امسال، پس از طی مدت آموزش نظامی، در نزدیک‌ترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده به کار گیری می کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح همچنین در خصوص معافیت‌های اختصاص یافته برای مشمولان مناطق زلزله‌زده استان بوشهر گفت: آن دسته از افرادی که همه یا حداقل دو تن از اعضای درجه یک خود را در زلزله از دست داده باشند، از خدمت ضرورت معاف خواهند شد.

وی با اشاره به آن دسته از افرادی که سرپرست خانواده خود را از دست داده اند یا سرپرست خانواده‌شان به علت معلولیت ناشی از زلزله، قادر به اداره امور خود نباشد نیز گفت: در صورتی که فرزند دیگری که سرپرستی خانواده را بر عهده بگیرد، در این خانواده نباشد یا در استان حضور نداشته باشد، این افراد نیز می‌توانند از معافیت بهره‌مند شوند.

سردار کمالی افزود: هیئتی متشکل از نمایندگان وظیفه‌عمومی، دادستانی، سپاه پاسداران، اعضای شورای اسلامی شهر و بخشدار درباره معافیت فرزندان خانواده هایی که دچار صدمات جانی و مالی شدید شده‌اند، تصمیم گیری می کند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین درباره سربازان متاهل دارای فرزند که فرزند یا همسر خود را در این زلزله از دست داده اند یا آنان به هر دلیل قادر به اداره امور خود نباشند نیز گفت: به این افراد نیز معافیت تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سربازان متاهلی که پدر، پدر همسر یا هر دو را در زلزله از دست داده باشند، در صورتی که همسرآنان در محل، سرپرستی نداشته باشد، از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

سردار کمالی همچنین با اشاره به آن دسته از افرادی که منزل مسکونی‌شان به شکل صد درصد تخریب شده است، گفت: این دسته از افراد نیز در شمول بهره‌مندی از معافیت قرار خواهند گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها