آموزش و پرورش 2000 معلم ابتدایی کم دارد

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در بحث نقل و انتقال فرهنگیان، برای سال تحصیلی آینده در مقطع ابتدایی در این اداره‌کل حدود 2000 معلم نیاز داریم.
کد خبر: ۵۵۹۵۱۴
آموزش و پرورش 2000 معلم ابتدایی کم دارد

به گزارش فارس، رحیم زمانی افزود: دستورالعمل نقل و انتقال فرهنگیان برای سال تحصیلی 93ـ92 ابلاغ و اختیار آن نیز به مدیران کل آموزش و پرورش واگذار شده است. وی با بیان این‌که در هفت منطقه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ورودی نیرو نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در صورت نبود نیاز مبدا و نیاز مقصد، نقل و انتقالات درون استانی انجام می‌شود.

وی به معلمانی که از شهر تهران به شهرستان‌های استان تهران برای تدریس می‌آیند، اشاره کرد و ادامه داد: نزدیک به 19 هزار معلم در شهرستان‌های استان تهران از سرویس استفاده می‌کنند و از شهر تهران به شهرستان‌های استان تهران می‌آیند که عمده مشکلات ما در این بخش است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: طی دو سال گذشته هر سال بیش از هزار نفر از همکاران را به صورت موقت به شهر تهران،انتقال دادیم.

زمانی به درخواست‌های مکرر از استان‌ها برای انتقال به شهرستان‌های استان تهران اشاره و تصریح کرد: معمولا هر ساله 700 تا 800 نفر درخواست انتقال از استان‌ها به شهرستان‌‌های استان تهران دارند که اگر نیاز داشته باشیم، جذب می‌کنیم.

اولویت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اعلام شد

مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش به اولویت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اشاره و اظهار کرد: ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان در مدارس از پانزدهم خرداد امسال آغاز می‌شود. قاسم مستقیم اظهار کرد: در ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، اولویت اول «محل سکونت» است و باید محل سکونت دانش‌آموز در نزدیکی مدرسه ثبت‌نام باشد.

وی، اولویت دوم را در ثبت‌نام دانش‌آموزان، محل کار والدین ذکر کرد و ادامه داد: در صورتی که والدین بخواهند فرزندشان در نزدیکی محل کار آنها تحصیل کند، این امکان وجود دارد، اما باید در نظر داشته باشند که اولویت دوم ما محل کار است.

مستقیم با بیان این‌ که ثبت‌نام‌ها در مدارس از پانزدهم خرداد آغاز می‌شود و تا پانزدهم تیر ادامه خواهد داشت، گفت: اخذ وجه بجز هزینه کتاب برای دبستانی‌ها و بیمه ممنوع است. وی تاکید کرد: ثبت‌نام پایه‌های اول دبستان، اول راهنمایی(اول «متوسطه اول») و اول دبیرستان (اول «متوسطه دوم») با حضور والدین در مدارس انجام می‌شود، اما برای ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه نیاز به حضور والدین و دانش‌آموزان نیست و مدیران مدارس ثبت‌نام را انجام می‌دهد.

در تهران بازمانده از تحصیل نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد: در شهر تهران نیروی بازمانده از تحصیل وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، یزدیخواه اظهار کرد: در کلانشهر تهران و سابقه کار سوادآموزی در آن، نرخ بی‌سوادی قبل از انقلاب 52 درصد بوده است و اکنون حدود 8 درصد است، در قبل از انقلاب نیمی از جمعیت بی‌سواد بودند و اکنون این رقم بسیار تنزل یافته است.

وی افزود: پیرو تحقق فرمان امام خمینی(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع سوادآموزی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور موضوع سوادآموزی سنین ده تا 49 سال به اتمام برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها