پیشنهاد روزنامه هافینگتن پست:

مذاکره مستقیم آمریکا با ایران

کارشناس مرکز امور بین الملل در نیویورک در مقاله ای تحت عنوان «مهارت های بازی شطرنج هسته ای» با اذعان به مهارت کشورمان در پیشبرد موفقیت ها و مذاکرات هسته ای به دولت آمریکا توصیه می کند تا با ایران تعامل داشته باشد و تلاش نماید تا مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی ایران را آغاز نماید.
کد خبر: ۵۵۵۹۷۷
مذاکره مستقیم آمریکا با ایران

«آلن بن میر» در روزنامه هافینگتن پست؛ می افزاید:ایرانیان نشان داده اند که ماهرانه در جهت رسیدن به اهدافی که در نظر گرفته اند گام بر می دارند. برای اکثریت ایرانیان موفقیت در برنامه هسته ای باعث تقویت غرور ملی آنان می شود. از نظر تاریخی، ایران یک قدرت بزرگ جهانی بوده است و بسیاری از ایرانیان نیز به تاریخ پرشکوه گذشته خود می بالند.

نویسنده  به دولت اوباما توصیه هایی را مبنی بر روند مذاکرات هسته ای ارایه می دهد و می افزاید: نخست آنکه، دولت اوباما می بایستی با ایران تعامل داشته باشد و مذاکره مستقیم با ایران را آغاز نماید تا به بحث بر سر موضوع هسته ای پایان دهد. همچنین دولت آمریکا می بایستی تلاش نماید تا رژیم صهیونیستی را از حمله احتمالی یکجانبه علیه تاسیسات هسته ای ایران بازدارد.  

خاتمی تمایل دارد بیاید

فایننشال تایمز نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی دو رئیس جمهور سابق ایران تحت فشار فزاینده ای از سوی میانه رو ها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

به گزارش سایت خبری انتخاب ، حسین مرعشی رئیس دفتر سابق آیت الله رفسنجانی و متحد نزدیک این اصولگرای 78 ساله به فایننشال تایمز گفت، امکان کاندیداتوری یکی از این دو سیاستمدار و بهره بردن از حامیان دیگری به بیش از 50 درصد در هفته های اخیر افزایش یافته است.

مرعشی افزود:یکی از متحدان خاتمی که خواستار عدم افشای نامش بود تایید کرد که رئیس جمهور اصلاح طلب سابق در حال بررسی کاندیداتوری اش است و شخصا تمایل به حضور در انتخابات دارد.

معامله با ترکیه برای حمله به ایران

ساندی تایمز گزارش داد: یاکو امیدرور، رییس شورای امنیت ملی اسراییل روز یکشنبه با پیشنهاد ارائه فناوری دفاعی به ترکیه سفر کرده تا در ازای آن یک پایگاه هوایی در نزدیکی آنکارا را با هدف ایجاد شرایط لازم برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران دریافت کند.

 بر اساس گزارش ساندی تایمز رییس شورای امنیت ملی اسراییل روز یکشنبه وارد ترکیه شد تا در مورد پرداخت غرامت قربانیان کشتی مرمره با مقامات ترک گفتگو کند و در جریان این سفر به دنبال ایجاد بستری است برای استقرار جت های جنگنده اسرائیلی در پایگاه هوایی در نزدیکی آنکارا که امکان حمله به تاسیسات هسته ای ایران را فراهم می‌کند.

یکی از منابع نظامی اسرائیل به این نشریه مستقر در لندن مدعی شد: «تا پیش از بحران اخیر، ترکیه بزرگترین ناو هواپیمابر ما بود. زمانیکه رویارویی نهایی با ایران آغاز شود، استفاده از پایگاه های هوایی ترکیه می تواند تعیین کننده پیروزی یا شکست باشد.»

 لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران گفت: اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر لیست 31 نفره‌ای را طراحی کرده‌‌اند.

وی  در خصوص برنامه‌های ریاست جمهوری اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری نیز برنامه‌های خود را خواهند داشت؛ اولویت نیز هاشمی و خاتمی هستند.

 مسجدجامعی گفت: بهتر است بیشتر به مسائل شورای شهر پرداخته شود زیرا در حال حاضر ادبیات خشن زیاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ن ا م
Germany
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
ازین غلطا تركیه در توانش نیست بخواد بكنه. چون می دونه بعدش نوبت خودشه.

نیازمندی ها