در دیدار دو جانبه صورت گرفت:

تاکید روسای جمهور ایران و غنا بر گسترش روابط

روسای جمهوری ایران و غنا مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی و راههای گسترش روابط و همکاری های دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۵۵۴۹۱۴
تاکید روسای جمهور ایران و غنا بر گسترش روابط

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد و رییس جمهور غنا در دیدار یکدیگر با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت، بر ارتقای سطح روابط در عرصه های دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی تهران - اکرا، متناسب با ظرفیت های گسترده موجود تاکید کردند.

رییس‌جمهور در این دیدار روابط ایران و غنا را عمیق و پایدار دانست و با بیان اینکه دو کشور در یک جبهه فرهنگی قرار دارند، اظهار داشت: باید روابط دو کشور به گونه ای ارتقا یابد که در زندگی مردم و پیشرفت دو کشور آثار مثبت و ملموسی داشته باشد.

 احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت و دولت غنا پیشگام استقلال خواهی و عدالت طلبی در جهان هستند، گفت: غنا جزء پایه گذاران جنبش عدم تعهد است و این ویژگی ها فرصت های بسیار زیادی برای ایجاد همکاری‌های گسترده و همه جانبه در عرصه دوجانبه و بین الملللی در برابر دو ملت قرار داده است که باید از این فرصت ها برای پیشرفت دو ملت و برقراری نظام عادلانه جهانی استفاده کنیم.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: همکاری های ایران و غنا به نفع هر دو ملت و صلح و امنیت جهانی است و جمهوری اسلامی ایران پیشرفت غنا را پیشرفت خود می داند.

رییس جمهور غنا نیز در این دیدار روابط دو کشور را بسیار نزدیک و تاریخی دانست و گفت: غنا به تلاش برای بهبود روابط خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه داده و همبستگی خود را با سازمان های بین المللی و به خصوص جنبش عدم تعهد با قوت ادامه خواهد داد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و غنا ظرفیت های زیادی برای همکاری دارند و با قرار گرفتن در کنار یکدیگر می توانند کارهای زیادی به نفع ملت های خود و تثبیت صلح و امنیت در جهان انجام دهند.

رییس جمهور غنا خاطرنشان کرد: همکاری ایران و غنا در جنبش عدم تعهد می تواند سمبل و فرصتی برای نزدیک کردن کشورهای در حال توسعه به یکدیگر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها